• 4
  • 5
2023-06-24, 12:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Det är helt naturligt att bli stressad när man kommer i kontakt med personer som har makt över dig. Våldsmonopol dessutom.
Citera
2023-06-24, 13:47
Medlem
Flufffens avatar
Därför att de ständigt är i "hitta kriminell aktivitet-läge", minsta lilla avvikelse från vad de anser vara normalt så blir man genast misstänkt för något.

- Dina pupiller är väldigt stora, har du tagit något?
- Ööh nä men det är ju mörkt ute..
- Nja jag vet inte, varför är du då så nervös? Jag tycker dina ögon är lite blanka också.
- ...
etc

Polisen misstänker alla, alltid, samt besitter makten att göra livet surt för individen. Därav nervositeten i möte med poliser. Så upplever jag det åtminstone.
Citera
2023-06-24, 13:51
Medlem
Haha det blir jag med! Det är just då man börjar göra allt fel, råka sätta på vänster blinkers, köra för långsamt, försöka stänga av blinkers och råka blinka höger istället!!!
Citera
2023-06-24, 15:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Sant. Polisen ska inte bara respekteras, de ska injagas med fruktan. Det ska inte vara kul att åka in på häktet, man borde få så in i helvete med stryk så man tänker sig noga för nästa gång..
Nu är det sånt jädra meseri! Polisen filmas å jösses om de tar i lite för mycket..
Blåljussabotage. Det brottet existerade inte för några år sedan.

Det är skrämmande det som händer vårt vackra land.

Jo jo inte exakt det jag skrev. Men samma innebörd.

Det tar ungefär fem röda. För svensk polis att fatta läget. Bus som tror de är i typ Irak kommer också fatta på fem röda. Nu är det liksom allvar. Ingen svensk mes polis längre. Det handlar bara om direktiven man ger polisen.
Citera
2023-06-24, 15:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Sant. Polisen ska inte bara respekteras, de ska injagas med fruktan. Det ska inte vara kul att åka in på häktet, man borde få så in i helvete med stryk så man tänker sig noga för nästa gång..
Nu är det sånt jädra meseri! Polisen filmas å jösses om de tar i lite för mycket..
Blåljussabotage. Det brottet existerade inte för några år sedan.

Det är skrämmande det som händer vårt vackra land.

Jo vi står inför ett vägval. Antingen accepterar vi att det typ blir Mexico här. Eller sä ger vi svenska polisen fria tyglar. Vad de gör för att motverka skiten talar vi tyst om. Tyvärr har vi ju dock ingen sådan bra polis kvar efter Kapten Klänning sabbat utbildningen.
Citera
2023-06-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Ja, polisen har bra koll på alla kriminella nätverk och har koll på personer som det behövs hållas koll på och får även bort en del skit från gatan. Bara för dom inte tar dina småleveranser med gräs eller inte tar dig för kör i 90 på en 80 väg gör dom inte ett dåligt jobb.

Och hur går deras koll på de kriminella nätverk/mc gängen? Dom härjar fritt!

Men all skuld är inte på polisen. Lagen måste ändras och mer resurser krävs.
Men säga att polisen gör ett bra jobb håller jag inte med om!

Jag blev faktiskt tagen för fortkörning. Körde hel del över hastighets gränsen. Men jag gav den där polisen som gör ett så bra jobb 5 tusen kr och iväg jag körde.
Citera
2023-06-24, 16:08
Medlem
Slave Marks avatar
Fick du kvitto på detta...
Citera
2023-06-24, 16:31
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Visst är det lustigt att man blir rädd för dom som ska skydda oss?

De är inte på våran sida. Aldrig. Helt otroligt vilken pajas liga vi har som ska skydda oss. Det handlar inte om rätt o fel de följer order och instinkt. De är bara mänskliga så jobbet är order+instinkt.

Många poliser är psykopater, lågbegåvade och maktkåta. Framförallt i småhålor där dom känner att dom "styr" stan. Tar sitt jobb personligt är första svagheten som alla snutar gör även om de får lära sig att inte göra det. En del syns de på och en del sväljer det och dom syns det mest på, de kanske inte slår misstänkta men fan frugan får smaka när han kommer hem. Typiskt väktare beteende.

Finns bra snutar. Men de är få och hamnar i mörkret för de inte vill hamna konstigt eller bli osams med sina kolleger. Så de är lika stora problem de med!

Ja, finns bra. Se Beck-filmer
Citera
2023-06-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Lite som topic lyder, varför?
Jag har inga som helst problem med polisen, tycker de gör ett bra jobb, men av någon konstig anledning så blir jag stressad av de när de ligger bakom mig, speciellt när det är sent på kvällen, och de ska köra upp i arslet på mig, är inte dömd för något, helt vanlig kille, men någonstans så blir jag lite stressad, som att jag har gjort fel????
Jag hajar verkligen inte varför, visst jag kör BMW, men tror inte det har med saken och göra så mycket.
Är det bara jag eller är det någon annan som också får den här jävla stress känslan av de?
Sen när de väl stannat en och allt ser bra ut är det ju lugnt.

Därför att om polisen råka köra på dig, så kommer de påstå att du sagt att du ska döda dem. Så du kommer få all skuld.
Citera
2023-06-24, 18:05
Medlem
exoticspices avatar
Blir alltid en sämre förare när en polisbil kommer i kapp och lägger sig bakom och följer efter en bra stund, ibland flera km för att plötsligt köra om.

Varför kör dom inte om direkt istället för att ligga i rumpan på min bil och retas. Tror att dom kollar upp reg.nr för att se om dom har en anledning att stoppa mig.
Senast redigerad av exoticspice 2023-06-24 kl. 18:14.
Citera
2023-06-24, 18:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Lite som topic lyder, varför?
Jag har inga som helst problem med polisen, tycker de gör ett bra jobb, men av någon konstig anledning så blir jag stressad av de när de ligger bakom mig, speciellt när det är sent på kvällen, och de ska köra upp i arslet på mig, är inte dömd för något, helt vanlig kille, men någonstans så blir jag lite stressad, som att jag har gjort fel????
Jag hajar verkligen inte varför, visst jag kör BMW, men tror inte det har med saken och göra så mycket.
Är det bara jag eller är det någon annan som också får den här jävla stress känslan av de?
Sen när de väl stannat en och allt ser bra ut är det ju lugnt.
Du har respekt för polisen vilket är bra.
Citera
2023-06-24, 21:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Blir alltid en sämre förare när en polisbil kommer i kapp och lägger sig bakom och följer efter en bra stund, ibland flera km för att plötsligt köra om.

Varför kör dom inte om direkt istället för att ligga i rumpan på min bil och retas. Tror att dom kollar upp reg.nr för att se om dom har en anledning att stoppa mig.

Förmodligen tycker de att det är kul bara. Haha se på han framför. Han liksom försöker gå overkill på att vara laglydig och göra allt enligt boken. Det är sådant här vi blev poliser för. Att kunna skratta år andra.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in