Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-06-24, 20:02
Medlem
Julistajas avatar
Kabeln till min Samsungladdare gick sönder och det är så att jag har den inkopplad till datorn då jag surfar mobilt bredband på datorn. Fick en kabel av en vän och den laddar telefonen som den ska men telefonen hävdar nu att USB-kabeln inte är inkopplad när jag ska försöka dela internet via mobilen (Inställningar/Anslutning/Mobil hotspot och internetdelning/USB-internetdelning. Det står bara "Inga USB-enheter har anslutits" och det går inte att ansluta. Visst. Jag kan surfa via bluetooth men det är seeeeegt.

Hjälp mig, snälla. Vad är det jag missat göra? Jag menar: jag bytte bara kabel och nu trilskas den med att dela surf via den nya USB-kabeln.
Citera
2023-06-24, 20:27
Medlem
sommarlovs avatar
Det finns faktiskt kablar som bara laddar, och inte kan transportera data.
Byt kabel igen!
Citera
2023-06-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
Kabeln till min Samsungladdare gick sönder och det är så att jag har den inkopplad till datorn då jag surfar mobilt bredband på datorn. Fick en kabel av en vän och den laddar telefonen som den ska men telefonen hävdar nu att USB-kabeln inte är inkopplad när jag ska försöka dela internet via mobilen (Inställningar/Anslutning/Mobil hotspot och internetdelning/USB-internetdelning. Det står bara "Inga USB-enheter har anslutits" och det går inte att ansluta. Visst. Jag kan surfa via bluetooth men det är seeeeegt.

Hjälp mig, snälla. Vad är det jag missat göra? Jag menar: jag bytte bara kabel och nu trilskas den med att dela surf via den nya USB-kabeln.
Köp ny kabel, vissa laddar endast, som föregående skribent sade. Hade samma problem själv och blev duktigt idiotförklarad när jag trodde att det berodde på att Win 10 blockade min telefon
Citera
2023-06-25, 01:42
Moderator
memymos avatar

Har inte riktigt med PC hårdvara problem att göra. Vi prövar i Övrig it

Hårdvara: PC --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2023-06-25, 17:08
Medlem
Julistajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det finns faktiskt kablar som bara laddar, och inte kan transportera data.
Byt kabel igen!
Jahaaa! Där ser man! Det var ny information för mig! Tack så mycket! Köper ny kabel imorgon så borde ordningen vara återställd. Blir ju tokig på att surfa via bluetooth. Värdelöst, haha! Än en gång: Tack för svar! Se om det löser sig imorgon då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in