• 7
  • 8
2023-06-28, 22:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Att prostituerade skall betala skatt är knappast något nytt. Har staten börjat sälja busskort? Det var däremot något nytt.

Beträffande frisörer så har man kunnat klippa sig svart så länge jag kan minnas, och då har jag enbart gått till svenska frisörer. Det är knappast något nytt. Nuförtiden när vanligt folk inte går runt med kontanter på sig så antar jag att svartklippningarna har minskat snarare än ökat.
En svensk frisör tar 600 kr för 1h klippning med sax

En invandrare tar 250 kr för 15 min klippning med rakapparat.
Det är dyrare per timme hos en invandrare men billigare för ett besök.
Citera
2023-06-29, 05:40
Medlem
Va väl i Malmö nån frisör hade en en mans frisörsalong som ökat sin års omsättning från 700/800 tusen till runt 12 miljoner helt plötsligt för nått år sen, fanns tråd här på fb iaf.
Kommer tillräckligt mkt knarkpengar in kan man offra en del i skatt för att kunna äga de mesta utan att myndigheterna ska kunna säga att man inte har råd eller att det är från kriminalitet pengarna kommer.

Bilvård är också nått som inte bara bilar tvättas, handtvätt för typ 100 spänn finns inga möjligheter att få de att ens täcka hyran i en stad. En man måste tvätta typ 15 bilar i timmen för att de ska gå runt med de priset.🙄
Citera
2023-06-29, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannyarklov2026
Vansinne att män betalar öht för att bli av med behåring när det finns fruar alternativt trimmer för den utan.
Finns ju män som inte pryds med punghår på huvudet och föredrar att ha någon sorts frisyr.
Citera
2023-06-29, 07:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Va väl i Malmö nån frisör hade en en mans frisörsalong som ökat sin års omsättning från 700/800 tusen till runt 12 miljoner helt plötsligt för nått år sen, fanns tråd här på fb iaf.
Kommer tillräckligt mkt knarkpengar in kan man offra en del i skatt för att kunna äga de mesta utan att myndigheterna ska kunna säga att man inte har råd eller att det är från kriminalitet pengarna kommer.

det är för att salongerna är stash houses. en plats att förvara i central miljö är värt mycket
Citera
2023-06-29, 11:55
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är för att salongerna är stash houses. en plats att förvara i central miljö är värt mycket
Det skulle ju förklarar varför det är så mycket spring in och ut på vissa ställen. Men hade inte det varit lätt byte för polisen, bara att gå runt med en knarkhund på alla kända ställen.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in