Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Åhfan, varför? Luftskulder som vanligt när han är i farten?

Vet inte. Men vet att halva gävle är ute efter han haha
Citera
2023-06-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
P.K ska ha varit i nån stuga över midsommar med andra från bygden, kom tydligen hem i morse.
Hänt nått i stugan som nån lackar ur på och följer efter han hem/väntar på han hemma på gården?

Eller kommit hem olyckligt och avbrutit någon som exv gjorde inbrott/slangade diesel eller dylikt?

Om Ante är gripen känns ju det sista inte helt omöjligt då det där med slangning/stölder från tomter/garage är Tjock-Freddes MO. Och Ante har väl blivit väl upplärd…

Förstår ditt tankesätt. Men det är några år sedan både Fredda och sonen hans slangade diesel nu så vitt jag vet. Och Ante har inte haft någon användning av diesel då han inte har något fordon. Vet det med säkerhet då han ringde och vela låna min bil i helgen.
Citera
2023-06-26, 17:25
Medlem
Citat:
Den där tjockisen är det hans tomt som ser ut som en soptipp?

Känns ju trevligare att kalla honom Fredrik eller Fredda istället för tjockisen. Men ja det är hans gård. Eller ja mor hans gård men han som har bott där dom senaste åren.
Citera
2023-06-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znaros
Känns ju trevligare att kalla honom Fredrik eller Fredda istället för tjockisen. Men ja det är hans gård. Eller ja mor hans gård men han som har bott där dom senaste åren.
Aa jo men när folk nämnt honom har dom skrivit tjock Fredde så jag antog att det var vad han Kallar sig
Citera
2023-06-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satra
Har svårt att tro att Ante gjort det här faktiskt. Han var väl inte i byn så ofta vad jag vet. Hängde mycket i Sätra hos folk. Tror som dej att han plockades in för att han är känd av polisen och var där när det hände

Ja han har ju hängt mycket hos killen jag hyrde rum av i Sätra dom senaste 3 åren. Har flyttat nu då det var alldeles för mycket spring.

Ante kom ofta dit och slaggade då han varit bostadslös fram och tillbaka senaste året.
Men som sagt har jag väldigt svårt att tro att Ante ska vara GM. Lite för grov kaliber på detta brott. Om inte han ska ha blivit hotad först och behövt försvara sitt liv, men inte ens i det läget tror jag han skulle våga hugga.. och särskilt inte vara så dum att han åker hem vilket är enbart 75m över en åker.
Citera
2023-06-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensmokey1997
Vet inte. Men vet att halva gävle är ute efter han haha
Inte förvånad, folk har varit efter han länge känns det som. Och enda gångerna man ser han är han i sällskap med minst 2 personer annars sitter han väl och trycker nånstans om han är själv 😅
Citera
2023-06-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Den här Ante vet du/ni om han har några kopplingar upp mot Sundsvall/Timrå eller de han umgåtts med, ja även de här som kidnappat honom?

Varför jag frågar, det är kvinnan som försvann där uppe med bil och återfanns död vid Rasta Hagsta för några månader sedan.

Ja Ante försvann upp till något ställe i norr för någon månad sedan, Ö-vik, vet det då han hittade på en tjej där jag känt i flera år och dom började av någon anledning prata om mig och insåg att vi var gemensamma vänner och dom ringde då upp mig.

Han pratade om att han väntade en tjack leverans upp dit på visst antal hg. Sen om det var skitsnack eller ej vet jag inte då han 1 vecka senare bestämt sig för att hålla sig ren och åkte till Göteborg istället.
Citera
2023-06-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...tomhus--nvgedd

"Någon form av tillhygge har använts, en skruvmejsel, kniv eller stämjärn, vi vet inte", lite väl specifika gissningar, annars brukar dom väl anta att kniv har använts.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...orddrap-gavle/

Man blir knappast anhållen bara för att man är känd av polisen.

Jodå, är man såpass känd i diverse olika saker och inte kan uppge ett alibi någon kan stärka, väljer att säga ”ingen kommentar” när dom frågat vad man gjort under natten etc, så kan man bli anhållen tills dom känner sig säkrare på att man inte är inblandad. Har hänt mig själv några gånger 🤷‍♂️
Citera
2023-06-26, 17:38
Medlem
Citat:
Åhfan, varför? Luftskulder som vanligt när han är i farten?

Ja denna kille låste in och misshandlade Ante i en lägenhet i Sätra om man ska lyssna på Antes saga om det hela. Vilket inte låter helt omöjligt.

Det var även en annan kille med då som inte behövs nämnas vid namn då han inte har med detta att göra. Tror inte Ro*** har med detta att göra heller.
Citera
2023-06-26, 17:46
Medlem
Citat:
Aa jo men när folk nämnt honom har dom skrivit tjock Fredde så jag antog att det var vad han Kallar sig

Jo, vet att många kallar honom Tjock-Fredda, har även hört massa prata om honom så. Men aldrig hört någon tilltala honom så. Utan det är mer ett öknamn folk använder för att beskriva Fredda från Hamrånge typ 😅. Jag har känt denna familj sen jag var cirka 11.

Dom är egentligen härliga människor som bara valde fel bana i livet efter att ha förlorat körkort, A.E’s farfar som dom alla bodde hos efter att kronofogden tagit huset av Fredda avled för X antal år sedan och tur i oturen fick dom tillbaka huset samtidigt av kronkalle och sen dess har dom levt i det. Utan el och rinnande vatten. Och inga inkomster eller körkort så gick dom den enkla vägen med att dra in små pengar tyvärr.
Citera
2023-06-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ja denna kille låste in och misshandlade Ante i en lägenhet i Sätra om man ska lyssna på Antes saga om det hela. Vilket inte låter helt omöjligt.

Det var även en annan kille med då som inte behövs nämnas vid namn då han inte har med detta att göra. Tror inte Ro*** har med detta att göra heller.
Låter inte helt otroligt! Ja det är nog väldigt liten chans att han är inblandad i detta så onödigt att prata om han i den här tråden!
Citera
2023-06-26, 17:49
Medlem
Citat:
Jo, vet att många kallar honom Tjock-Fredda, har även hört massa prata om honom så. Men aldrig hört någon tilltala honom så. Utan det är mer ett öknamn folk använder för att beskriva Fredda från Hamrånge typ 😅. Jag har känt denna familj sen jag var cirka 11.

Dom är egentligen härliga människor som bara valde fel bana i livet efter att ha förlorat körkort, A.E’s farfar som dom alla bodde hos efter att kronofogden tagit huset av Fredda avled för X antal år sedan och tur i oturen fick dom tillbaka huset samtidigt av kronkalle och sen dess har dom levt i det. Utan el och rinnande vatten. Och inga inkomster eller körkort så gick dom den enkla vägen med att dra in små pengar tyvärr.
Okej, vilken misär att leva i ett hus utan el och vatten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in