• 1
  • 2
2024-05-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Det senaste som kommit ur var att Retro studios i en jobbannons skte ngon som var duktig p ljud och ljudeffekter, och i artikeln stod det specifikt att det gllde Metroid Prime 4. Fr 4-5 mnader sedan skte de ngon som var bra p cutscenes, och d tnkte jag det att spelet nstan var frdigt d sjlva spelet var klart i allt frutom cutscenes som man ju nd inte spelar.

S ja, de jobbar fortfarande p det. Exakt var de r i processen blir allt svrare att gissa. Sjlv hade jag hoppats att vi fick se teasers och trailers i r, och det senast i sommar, men nu blir man ju besviken igen. Det hr r nog inget Switch-spel. Det r fr nsta konsol som Nintendo slpper. Nu r det bara s fr alla som vntat, att det hr mste vara det mest fantastiska Metroid som ngonsin slppts, fr att genomlida denna vntan krver mycket att avltta brdan nr spelet slpps.

ven om det skulle slppas lngt efter att Switch 2 r ute p marknaden s kommer det nd slppas till original-Switchen ocks, d det var till den det utannonserades till frn frsta brjan. Och det gr att kritisera Nintendo fr mycket, men nr det gller detta s hller de faktiskt vad de lovat. Om de slppte BotW till Wii U trots dess rejla misslyckande s kommer de definitivt slppa ett betydligt mindre viktigt spel som Metroid Prime 4 till Switch 1. Metroid r ingen stor spelserie, vilket folk tenderar att glmma.
Citera
2024-06-18, 16:44
Medlem
Metroid Prime 4 Beyond visades precis p Nintendo Direct.

Underwhelming r vl det engelska ordet man sker efter. Det kndes inte rtt med grafik, stmning, gameplay eller musik.

Det mste finnas ngon annan dold kvalitet som kan lyfta det, drfr att vad man sg hr var inget man hypeades av
Citera
2024-06-18, 16:47
Medlem
Hr r trailern

https://www.youtube.com/watch?v=mMAgmdR8jwU&t=1s

Edit: Okej har sett det ngra gnger nu. Det kan nog fungera nd, jag var lite frhastad. Men det r ngot som r off nd jmfrt med original Metroid Prime.

Edit: Jag gillar Metroid, han r cool.

Edit: Det r cutscenes som det r fel p. Men gameplay ser bra ut, faktiskt. Och vrlden verkar vara dynamisk, ungefr som Battlefield. Det r mycket som hnder kors och tvrs och hit och dit.

Edit: Det r nstan s att man vill lipa av att ntligen ha ftt se det hr. Jag tror p det, ja det kommer att funka.

Edit: Vid 00:40 in i klippet ser det ut som en Space Pirate som skjuter mot en annan Space Pirate, ungefr som att han r p Samus sida.

Edit: Fy faaaen, det kommer ut 2025, och jag kan knappt vnta. De mste mata oss med mer gameplay senast till hsten. Level design kommer att vara verkligt annorlunda tror jag, allts de teasar oss nstan att det r semi-open world, om man gr p den panoramande sekvensen i slutet.
Senast redigerad av Al-Gore-Rytm 2024-06-18 kl. 17:12.
Citera
2024-06-18, 22:42
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Inte mycket att g p. Men sg bra och intressant ut. Lite mrkare och strre?Frmodligen footage frn nsta konsol. Frmodligen Q4 2025. S mer n ret kvar tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in