Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-13, 23:52
  #13
Medlem
Baba-jaga87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Ser du inte skillnaden på bilden, då är du dessvärre blind. Helt blind, 0% synkapacitet. Det är enorm skillnad, speciellt i mörkt bildmaterial där alla LCD-TV apparater på jordklotet är grådassiga. Sen så ska du ge tusan i att ha julbrasa på OLED-burken, skaffa en kamin.


Du får det att låta som skillnad på VHS och Blueray.

Vill man få fram sin poäng så ska man inte överdriva.

Men jag hör dig OLED ska vara bättre bildmässigt. Förutom färger och i ljust rum har jag hört...
Citera
2023-07-14, 00:01
  #14
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba-jaga87
Du får det att låta som skillnad på VHS och Blueray.

Vill man få fram sin poäng så ska man inte överdriva.

Men jag hör dig OLED ska vara bättre bildmässigt. Förutom färger och i ljust rum har jag hört...

Ja, det kan nog nästan jämföras som VHS vs Blu-ray, man får inte minst i film och spel med mycket mörker aldrig ut en bra upplevelse med LCD, där är LCD än i dag på många sätt sämre än gamla CRT.
De är generellt betydligt bättre på färger på Oled än LCD. Sen är det lite överskattat att LCD skulle vara betydligt bättre i ljusa rum. Det ska i såna fall vara extremt ljusa rum, och det gäller bara fåtalet av de allra dyraste LCD-TV:s som verkligen fokuserar på ljusstyrka, det billigare mittsegmentet är inte särskilt ljusstarkare än Oled.
__________________
Senast redigerad av MrMario 2023-07-14 kl. 00:05.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback