Citat:
Ursprungligen postat av
Flashback1987
Hej Flashback!.
Enligt denna länk :
https://www.incharts.se/sv/skjutning...&per_manad=nej ...
... så har vi i Sverige hittills haft 176 skjutningar, jag som följer nyhetsrapporteringen och Flashback i allmänhet vet att vi i Sverige per år har 300 till 400 skjutningar, det är väl i det spannet.
Däremot om vi ser till antalet döda till följd utav skjutningar ligger Sverige på 45 till 65 per år om vi ser till senaste fem åren vilket någonstans får ses som ganska relevant i sammanhanget, källa till detta kan bifogas vid önskan.
Det jag dock inte begriper: Om 45 skjuts till döds men vi har cirka 400 skjutningar per år innebär att i Sverige resulterar 10% (!!!) utav alla skjutningar i ett dödsfall. Vad beror det på?
Avancerad sjukvård?
Dåliga vapen?
Gärningsmän som bara vill varna?
Supermänniskor som är offren?
GM som bara vill "hota" alternativt skrämma sina brottsoffer?
Jag har funderat på samtliga alternativ ovan men alla har sina brister därav vänder jag mig till samhällets elit, ni ska få hjälpa mig svara på frågan.
Varför mördar araberna och negrarna som är skyttarna i Sverige inte fler, vad beror det på?
Det är (oftast) tonåringar som ofta är höga som hus vid skytte-tillfället som skjuter. Oftast. Dessa är livstilskriminella, och precis som dom flesta andra sådana så tar dom inte något på allvar. Dom tränar alltså inte i förväg, utan tar en puffra, trycker i sig några piller och och drar iväg och skjuter på måfå. Ren tur att inte fler oskyldiga blir träffade.
Tar man sitt morduppdrag på allvar, så ser man till att träna, både fysiskt och mentalt, vara nykter och se till att man klara av att göra jobbet.
Dom som håller på i Sverige med skjtningar är helt enkelt amatörer, fåntrattar med vapen som låtsas vara gangsters. Klart farliga, eftersom dom är beväpnade, men idioter.
Seriösa gangsters som tar saker på allvar är mycket farligare. Sådana kommer med tiden att dyka upp också i Sverige.