Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-30, 19:57
  #1
Medlem
Hej,

Med tanke på att det inte alltid är helt lätt att se hela utbudet i streamingtjänsterna. Man bara bläddrar och bläddrar och söker och söker. I en djungel av titlar så blir svårt att navigera.

Jag tänkte nyss fråga (exempelvis) Prime Videos kundtjänst om dom kunde ge mig en lista på alla filmer som är tillgängliga för streaming i Sverige just nu.
Jag har väldigt svårt i just Prime att kunna få en uppfattning av innehållet.

Men det slog mig att det måste väl finnas information någonstans om just detta. Jag kan väl inte vara den enda som känner att det är svårt att veta vad som finns genom att bara bläddra och scrolla i tvivelaktiga menyer inne i apparna.

Så.. Finns det någon hemsida eller infotorg där man faktiskt kan se listor eller liknande på ex. hela filmkatalogen/utbudet som är aktuellt just nu att se? Skulle vara tacksam att kunna veta vad som faktiskt finns tutto.
__________________
Senast redigerad av FulaTankar 2023-06-30 kl. 19:59.
Citera
2023-06-30, 20:08
  #2
Medlem
VoktorDodkas avatar
Har du kollat https://www.justwatch.com/ ?
Citera
2023-06-30, 20:38
  #3
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Har du kollat https://www.justwatch.com/ ?
Jag har sett JustWatch men aldrig slagit mig att det är där man kan se vad som finns, trodde det var reklam. Men om jag går in där från svenskt IP kan jag då se den fulla aktuella svenska katalogen för vardera streamingtjänst?
Citera
2023-06-30, 20:40
  #4
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Jag har sett JustWatch men aldrig slagit mig att det är där man kan se vad som finns, trodde det var reklam. Men om jag går in där från svenskt IP kan jag då se den fulla aktuella svenska katalogen för vardera streamingtjänst?
Ja, bara klicka på tjänstens ikon och välja vad du ska sortera på. Det är en himla bra sida, du kan även söka på titlar och se var dom går att streama eller hyra/köpa.
Citera
2023-06-30, 20:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ja, bara klicka på tjänstens ikon och välja vad du ska sortera på. Det är en himla bra sida, du kan även söka på titlar och se var dom går att streama eller hyra/köpa.
Det är precis vad jag behöver. Tack snälla jag har så svårt att hitta något genom att bläddra i apparna det är så mycket som försvinner mellan algoritmerna.

Verkligen tack jag borde ha vetat detta känner jag. Du gjorde mina abonnemang precis lite roligare.
Citera
2023-06-30, 22:14
  #6
Medlem
L3nn4rts avatar
Oftast har de oändligt med sidescrollmenyer fast samma filmer dyker nästan upp i alla.
De döper menyerna till meningslösa namn bara för att det ska se ut som att utbudet är enormt.

Om jag får överdriva lite så är menyerna och kategorierna verkligen meningslösa, typ...

Filmer där någon gråter
Filmer med en gnutta sol i
Filmer som innehåller en och annan bil
Rysare
Skräckisar
Nagelbitande filmer
Nervkittlande filmer (De fyra sista kategorierna hade passat i enbart skräck)

osv...

Det spelar ingen roll hur mycket man scrollar sidan nedåt, menyerna tar aldrig slut och samma filmer dyker upp överallt, fast i helt meningslösa kategorier.
Citera
2023-06-30, 23:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Oftast har de oändligt med sidescrollmenyer fast samma filmer dyker nästan upp i alla.
De döper menyerna till meningslösa namn bara för att det ska se ut som att utbudet är enormt.

Om jag får överdriva lite så är menyerna och kategorierna verkligen meningslösa, typ...

Filmer där någon gråter
Filmer med en gnutta sol i
Filmer som innehåller en och annan bil
Rysare
Skräckisar
Nagelbitande filmer
Nervkittlande filmer (De fyra sista kategorierna hade passat i enbart skräck)

osv...

Det spelar ingen roll hur mycket man scrollar sidan nedåt, menyerna tar aldrig slut och samma filmer dyker upp överallt, fast i helt meningslösa kategorier.
Exakt. Man vill veta rätt och slätt vad fan som finns så står de "kusligheter att se i en sittning" eller "spännande filmer att se när du är uppspänd".

Ge mig innehållet i en traditionell lista/Excel dokument!
Citera
2023-07-01, 08:26
  #8
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
"spännande filmer att se när du är uppspänd".
Haha!
Citera
2023-07-01, 14:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ja, bara klicka på tjänstens ikon och välja vad du ska sortera på. Det är en himla bra sida, du kan även söka på titlar och se var dom går att streama eller hyra/köpa.
Tusen tack verkligen jag har gjort mig bekant med JustWatch sedan igår. Jag kommer få stor nytta av den.

Blir ofta att jag struntar i att se eftersom jag tycker det är svårnavigerat och vet inte vad som finns så blir inte att jag söker blint heller. Nu kan jag äntligen få nytta av alla streamingtjänster man har.

Ser jag 2 filmer i månaden per abonnemang så tycker jag det är värt att behålla, nu är det upp till bevis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback