Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2023-07-01, 20:28
Medlem
yonnys avatar
Jag utgick infr ruset att f mer sjlvfrtroende och stta ned foten i enlightened egoism. Jag gick ur ruset med tacksamhet gentemot hur fint jag har mitt liv. Det blev bttre n jag trodde.

Jag hade fnstret ppen s grannargubbarna kunde hra mig och hrdes av mig.

I brjan av ruset var jag i badrummet med fnstret ppet. Jag bor i ett omrde av arbetarklass, dr de flesta r i 50 rsldern. Jag hrde dem prata utanfr fnstret - ntt gammalt trope om att vakna till fabriksliknande jobb. Lite slarvigt prat, t sprithllet fast alla lagt det bakom sig fregende kvll/natt.
Jag tog talet i egna hnder, brjade prata i samma stil med/som Olof Palme. Jag har inte hrt mnga av Olof Palme's ider, men jag knner igen rsten och hur senare generationer hrmar hans [utstickande med klar rst ur de mumliga massorna].
Jag tror jag commandade attention, fr fast jag inte lyssnade s hrde jag att det blev tyst p andrasidan badrumsfnstret.

Minns inte vad jag gjorde timmen senare, frutom tog mer kokain, men efter sisdr den timmen stod jag naken i vardagsrummet och tnkte p en karikatyr av en neger (svart man, men kommer skriva neger framver fr att det r kortare och mitt land aldrig lidit av rasism historiskt) i mig sjlv, i min hjrna. En gestalt av apsamhllet, en inre primat. (Jag har forskat mycket om evolutionr psykologi, dvs mitt grottmannainre. Narcissism fr min egen kunskaps skull. S jag tror p en inre apsjl). Men jag vet inte varfr jag glmde bort mig sjlv - en upplysningsFilur - och trodde jag var en neger, men det kan vara fr att jag tnker mig de ldre delarna av hjrnan havandes samma hudfrg som en apa. Jag r inte besatt eller ens intresserad av ras, men jag pratade enligt resonemangen att:
jag fejkar att jag har ett lyxliv i stil med party och fina bilar. Jag flashar "sdan extern rikedom" och sger samtidigt, i stil med conspicuous spending och att materialism r mindre vrt. "Jag viftar bort rikedom som en fluga" och inser inte ens tacksamheten och dumheten i att vara en primat med conspicuous spending - fejkar att jag lever hollywoodlivsstilen fast fettets glans syns p mina kinder.
Jag virtue-signaling'erade och skrt samtidigt, men ville f sagt att jag r en hederlig (nstan kristet gudomligt ren) man.

Men vid minsta lilla "...men..." frn utanfr fnstret s erknde jag att jag ocks r korrupt. Att jag gjort fasansfulla dd i "det frflutna (evolutionrt eller av denna karrikatyrGestalt/personlighet (antagligen frn TV) i min hjrna)". Att alla kan gra ngot korrupt, att jag inte r en ngel.
Dethr r sklart inte ett tankestt jag egentligen har och jag undrar varifrn denna korrupta neger i mitt inre kom, men jag misstnker TV och att mnga har det tankesttet. Hollywoodinre.

Det var nog sisdr en timme eller tv in i LSDruset. Jag fyllde ofta i mer kokain. Sedan plockade jag upp Koranen. Blev indragen i hemska gamla konflikter och tnkte: Usch vilken bok!

Varfr skulle ngon lsa den boken! Det var inte vidskeplighet som jag trodde innan jag blddrat i den. Det r primatkonflikter som suger in vr hjrna i dem. Pminner om Dantes inferno.
Det r inte filosofiskt teoriserande om metafysik/gud, utan det r hemskt drama i trauma. Den m vara rdd fr gud, men ppnar man boken p slumpmssig sida s drar den in en i konfliktfyllda rdda primaters frsta tankar.

Vst har uppenbarligen haft ett klyfta mellan sna gamla bcker och den kultur som finns idag.

Jag var rdd och frvirrad. Sedan satte jag mig och lste Bertrand Russel's "historia om vsterlndsk filosofi" - ett helt annat tankestt n koranen.
Trkigt upplysande som det var, lste jag inte mer n ngra paragrafer.

Drtid vxlade ruset in i ngotslags lyckligt skede. Jag satte p ljudboken "Religion" av Rollo Tomassi. Rsten och iderna vxlade mig till att knna mig vis och kung, i brist p bttre ord. Det vckte en gestalt/personlighet inifrn som var en vlutbildad charmig filosof (utan det trista bagaget av att vara trkig).

Jag signerade ngra autografer (sdana dr man skriver ngot nytt, unikt och kul) i Russel's "historia av vsterlndsk filosofi"-boken och var mycket glad som i Bridgerton-netflixSerien - jag tackade s mycket. Tack tack tack - jag var s glad ver att ha inviterats in i kungens kretsar.

verlag ngrar jag inte trippen, fast den var skrmmande och jag var frvirrad i brjan. Det var en bra upplevelse, och jag skrev denna tripprapport fr att ifrgastta varfr kokain och LSD inte r lagligt.
Senast redigerad av yonny 2023-07-01 kl. 20:31.
Citera
2023-07-01, 21:58
Medlem
knark-kungens avatar
Kokain och syra lter verkligen som en vrdels kombo, men kul att du hade trevligt iaf.
Citera
2023-07-02, 18:10
Medlem
eltonkebabs avatar
jag tror du har nn slags psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in