Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-03, 21:48
  #121
Medlem
den ryska infrastrukturen verkar all vara för stor och rymlig. är det obehagligt för någon som kommer från en plats med mycket mindre hus och byggnader. känner man sig typ ensam?
__________________
Senast redigerad av ForumsHack 2023-10-03 kl. 22:08.
Citera
2023-10-04, 06:08
  #122
Medlem
För mig tycks Ryssland rent socialt vara bra om du hittar ett finare jordbrukssamhälle och verkligen går den vägen eller om du är lite mer välbärgad och intresserad av mer klassisk kultur som musik, filosofi, litteratur etc och typ bosätter dig i St Petersburg eller Vladivostok eller något.


I övrigt verkar Moskva vara en ganska stressig stad med typ London liknande folk som inte bryr sig om varandra och många småstäder verkar vara lite av alkoholiserade ghetton.


Hur/Har (du) hittat en bra plats? Eller räckte det med en bra kvinna helt enkelt?


Själv följer jag den här tjejen som är sådär mitt ideal av en konservativ kvinna typ. Alltså hon är sjukt frispråkig, läser på om allt, älskar att prata om och uppleva nya saker men helt enkelt har en annan typ av moral än många idag i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=CGm2ScODX0w
__________________
Senast redigerad av Transaktiv 2023-10-04 kl. 06:11.
Citera
2023-10-05, 12:38
  #123
Avstängd
det som verkar jobbigast med ryssland är vädret. mycket moln och tråkig himmel.
Citera
2023-10-05, 12:56
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisser
Jag har rest från Ryssland flera gånger på bara 6 månader, bl.a. till Sverige så jag tror inte jag kommer bli inkallad. Blir jag det så drar jag. Men jag tror Ukraina är helt körda i denna konflikt även utan mig.



Du är inte svensk, du är en rysk desinformatör. Varje rysk man vet att han inte kan lämna Ryssland när han väl blivit inkallad till militären:

https://politiken.dk/udland/art93035...ldater-p%C3%A5
Citera
2023-10-05, 13:34
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Vet att tråden är död vid det här laget, men är det någon som vet om det finns något sätt att ta sig in i Ryssland vid det här laget? Skulle gärna vilja ta mig till St Petersburg och även se Moskva.

1) E-visa https://electronic-visa.kdmid.ru/index_en.html

2) Buss från Tallinn eller Helsingfors (https://ecolines.net / https://luxexpress.eu/)
2.1) Flyg via Serbien eller Istanbul

Oklart vad som gäller med sjukförsäkring numera.
Citera
2023-10-05, 15:33
  #126
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisser
En dag i Stockholm så träffade jag en kvinna från Ryssland. Ryssland för mig är en diktatur där alla far illa och alla är fyllskallar. Denna kvinna hävdade dock något helt annat och hennes skönhet hjälpte till med att sälja argumentet så att säga. Lång historia kort så anser jag att hon hade rätt och Sverige hade fel, och det slutade med att jag lämnade Sverige och flyttade till Ryssland. Vi gifte oss och jag har idag tillåtelse att stanna i Ryssland för resten av mitt liv.

Om någon har några frågor angående Ryssland eller processen att migrera hit så finns jag tillgänglig för frågor. Om jag postat fel så ber jag om ursäkt men vill minnas att jag sett liknande trådar förr.

Rätt lång tråd så orkar ej läsa igenom hela, så du får ha överseende om jag ställer en redan ställd fråga. Men: Hur försörjer du dig där?
Trivs du med folket där?
Hur är utelivet?

PS och kanske lite barnslig fråga som är högst frivillig: Är ryskan du är ihop med, bra i sängen?
Citera
2023-12-27, 21:32
  #127
Avstängd
Tjoenlais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Vet att tråden är död vid det här laget, men är det någon som vet om det finns något sätt att ta sig in i Ryssland vid det här laget? Skulle gärna vilja ta mig till St Petersburg och även se Moskva.

1. Kontakta ambassaden. Du måste säkert ha visum.
2. Ta dig till en resebyrå eller boka resan själv. Hur svårt kan det vara?
Citera
2024-03-08, 12:08
  #128
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisser
Jag jobbar med IT, senast jag var i Sverige var 2022.

Var du inte tvungen att låsa/öppna upp krypteringen på eventuell dator du tog in i landet eller sitter du inte med svenskt tangentbord längre?
Citera
2024-03-23, 11:31
  #129
Medlem
Giant Squids avatar
Hur är tillgången på droger?
Finns det bra röka, vad kostar ett gram ladd?
Citera
2024-03-24, 01:53
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisser
En dag i Stockholm så träffade jag en kvinna från Ryssland. Ryssland för mig är en diktatur där alla far illa och alla är fyllskallar. Denna kvinna hävdade dock något helt annat och hennes skönhet hjälpte till med att sälja argumentet så att säga. Lång historia kort så anser jag att hon hade rätt och Sverige hade fel, och det slutade med att jag lämnade Sverige och flyttade till Ryssland. Vi gifte oss och jag har idag tillåtelse att stanna i Ryssland för resten av mitt liv.

Om någon har några frågor angående Ryssland eller processen att migrera hit så finns jag tillgänglig för frågor. Om jag postat fel så ber jag om ursäkt men vill minnas att jag sett liknande trådar förr.

HAHAHA! Ryssar är ett tragiskt herrefolk som uppskattar att bli bestulna, förnedrade och våldtagna av den egna regimen. Precis som man alltid har blivit. Sedan att du på riktigt tror att ni kan exportera er förödmjukelse till moderna samtidsmänniskor i västeuropa är stor humor.

Seså, marsch iväg till din lokala kolchos nu och casha in din check för ett gott försök men ingen är intresserad av vad ett underutvecklat pissland som ryssland har att erbjuda
Citera
2024-03-29, 09:26
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisser


Jag träffade henne 2018 och enligt hennes kultur så ska man gifta sig inom 1 år eller inte alls. Vi blev förälskade och gifte oss efter mindre än 6 månader.

Varför gifta dig med någon du bara har känt i 6 månader? I synnerhet i en sådan här feministisk värld, där giftermål bara innebär att du ger bort det du äger till kvinnan. Även om det var ett krav för bo i ryssland och du ville verkligen bo i ryssland, så är 6 månader för lite för verkligen veta vad personen går för.
Citera
2024-03-30, 01:31
  #132
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Varför gifta dig med någon du bara har känt i 6 månader? I synnerhet i en sådan här feministisk värld, där giftermål bara innebär att du ger bort det du äger till kvinnan. Även om det var ett krav för bo i ryssland och du ville verkligen bo i ryssland, så är 6 månader för lite för verkligen veta vad personen går för.

Håller med. Helt galet. Känns inte som TS är/var någon dirket mentalt stabil person vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3539317

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback