Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-07-15, 10:42
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har dom inte svarat?

Till slut fick svar och supportern berätta att alla datorer säljes visst med svensk tangentbord.🙂
Citera
2023-07-15, 11:09
  #38
Medlem
Satsa på en Ryzen cpu, så får du mest troligt en bättre iGPU än Intels UHD/Iris.

Minst 16Gb ram, Win 11 kräver 4Gb för att överhuvudtaget fungera någotsånär tillfredställande, och
helst då något med 2 ramslots och inget fastlött.

Skärmen 15" och i 16:10 format.
Citera
2023-07-15, 11:52
  #39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barham
Till slut fick svar och supportern berätta att alla datorer säljes visst med svensk tangentbord.🙂

Ok.
Vad kommer du att köpa?
Citera
2023-07-16, 20:11
  #40
Medlem
Willtoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barham
...

PC med minst:
Windowsmiljö (rek. windows 10 eller senare)
Hårddisk: 256 GB SSD
RAM: 8 GB
CPU: Intel Core i5
Webbkamera (Viss undervissning kan ske på distans varför webbkamera är ett krav)

Ok, sånt här irreterar mig.
Deras specifikation är värdelös.

Det är jävligt svårt att hitta en dator som har mindre disk en 256GB idag - Och det anser jag som minimum om man ska köpa en dator idag.
Det är jävligt svårt att hitta en dator som har mindre minne än 8GB idag - Och det anser jag som minimum om man ska köpa en dator idag.

Det är jävligt svårt att få tag på en bärbar utan webbkamera idag, men samtidigt är det dock bra att de påpekar att de har det som krav. Men det går alltid att köpa en extern USB kamera i värsta fall.

En "Intel Core i5" säger inte mycket. Det innefattar den första i5 processorn som intel gjorde från September 2009 - Men absolut, det är inte det de menar och den går nog inte att få tag på idag.
Det de egentligen menar är en modern processor med minst 4 kärnor. De behöver inte lägga till tillverkare eller modeller.

När en skola inte kan ge några bra instruktioner så ger inte det en sån jävla bra intryck. De om några borde väl kunna formulera kraven och lära sina elever vad man behöver.

Sen kanske det är ett ganska "simpelt" laserscanning jobb. Det lilla jag har exponerats för via jobbet har varit ganska stora scanningar, när de har scannat av en hel lokal. Och då fungerar inte en 256GB,8GB,i5 dator.
Citera
2023-07-17, 06:19
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ok.
Vad kommer du att köpa?

Kommer att köpa den i fråga som är Asus vivo.
Citera
2023-07-17, 07:12
  #42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barham
Kommer att köpa den i fråga som är Asus vivo.


Ja det var en ovanligt bra dator för den summan, den har det mesta. T.ex WUXGA-skärm med smala kanter som är lite större än vanligt.

Lycka till.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback