Citat:
Ursprungligen postat av
Stormpiskare
Citerar lite från artikeln,
Den svenska polisen har en tydlig bild av situationen. Allt fler kriminella från Sverige bor i Spanien och ägnar sig åt narkotikahandel, ekonomisk brottslighet men även bedrägerier mot äldre.
– Den våldseskaleringen vi har vill ju inte de se i Spanien. Vi har ett dagligt utbyte med spansk polis och har nått flera operativa framgångar de senaste åren, säger Sofie Holmqvist, biträdande chef på NOA:s utredningsenhet.
Helt sjukt. Hoppas vi kan bygga nya fängelser snabbt, så vi kan ta hand om alla svenskar som spanska polisen tar hand om.
Så skönt att de månar om spanjorerna, men svenskarna då? Vill de se en våldseskalering? Vad gör svensk polis åt det? Skäms, Sofie!!
Jag hoppas inte alls på fler svenska fängelser utan på att vi köper fängelseplatser i tredje land, förslagsvis i Liberia eller något annat
shit hole country. Har man en gång suttit sådant fängelse så är det totalt inreseförbud till västvärlden på livstid. Alla invandrare i första, andra och tredje generationen som begår brott under 25 års tid eller liknande får hela släkten utvisad. Rubbet.
Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Sverige exporterar lite mångkultur.
Jag hoppas att Spanien slår ihjäl varenda en.
Jag hoppas din förhoppning slår in.
Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Jo kriminella inkomster som de har gjort vita genom sina advokater.
Läste för något år eller två sedan från en på insidan att svenska banker är gängkriminella behjälpliga att tvätta pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stormpiskare
Men inte köper gängkriminella hus där nere, eller?
Jo. De köper hus för knarkpengar och sedan köper de konst, smycken, guld, osv osv och fyller huset med. Gick ett reportage när de grep en "svensk" gängkriminell där nere för något år sedan. Han hade även gjort samma sak i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
barasofta2018
Självklart köper de hus / mark / lägenheter i Spanien. Skillnaden mellan Sverige och övriga (samtliga) andra EU-länder är att det går alldeles utmärkt att köpa en lägenhet gör kontanter i andra länder. Sverige är mig veterligen världens enda land där du inte kan köpa dyrare egendom för kontanter, och där det väcker höjda ögonbryn och misstänksamhet så fort ngn visar mer än 10 000 kr i kontanter. Vi har en fullständigt paranoid syn på kontanter i Sverige, medans det i andra länder är normalt att ha kontanter och spara kontanter i bankfack samt köpa / sälja investeringsguld tackor för kontanter. Jag har levt utanför Sveriges gränser i 13 år av mitt 52 åriga liv och vet vad jag pratar om. I Sverige sker 91% av alla köp i butiker med kort, i Tyskland är det helt tvärtom... i Tyskland sker 89% av all butiksköp med kontanter, i Spanien 79%, Frankrike 81%. Sverige är ett unikt land i väldigt många avseenden, och de flesta har med kontroll att göra. Många som flytta hit blir bestörta över hur bankväsendet fungerar i Sverige, de liknar det vid kommunism och en kontrollstat, och jag har själv börjat tycka likadant sista åren efter att ha levt länge utomlands och rest väldigt mycket långa perioder i jobbet (har jobbar i juvelbranschen i decennier... armbandsur, diamantsmycken, ädelmetallsmycken samt investerings guld- och silvertackor och liknande)
En på skytteklubben som bor halvt som halvt på landet berättade att den som köpte grannhuset var en arab med svintoskägg och denne hade kommit in på banken med 750.000 i en plastpåse. Det hade "tydligen" inte varit några problem. Är rätt säker på att Svensson hade fått problem både med banken och skatteverket för samma sak.
När jag köpte en MB för många år sedan satt det en kines i rummet bredvid och genom glaset kunde jag se hur han staplade högar med femhundralappar på säljarens skrivbord. Hade en Svensson aldrig kommit undan med.