2023-07-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Du vet ju inte vad du pratar om, vilket j*vla svammel. Det är ju eliten från hela världen som samlas där nere, du vet verkligen inte vad du snackar om hahahahaha
Är du ironisk eller bara fattig?
Citera
2023-07-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slappetasken

Nu gör Sverige sig kända för att istället importera, utveckla och sedan exportera kriminella blattar i världsklass
Ja vi går som vanligt i täten och med ledartröjan på😆🤣😂
Citera
2023-07-09, 14:28
Medlem
Här ser vi faktiskt ett exempel på när de välbärgade tvingas hantera skiten. Marbella utgörs till stor del av välbärgade Svenssons som nu tvingas beblandas med ortengängen som vill göra kriminell karriär i värmare breddgrader. Det måste vara en fullständig kulturchock för de nyrika som helt plötsligt stöter på Achmed med tillhörande lärlingar där alla går runt mod skottväst och en pistol i byxlinningen.
Citera
2023-07-15, 17:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Citerar lite från artikeln,
Den svenska polisen har en tydlig bild av situationen. Allt fler kriminella från Sverige bor i Spanien och ägnar sig åt narkotikahandel, ekonomisk brottslighet men även bedrägerier mot äldre.

Den våldseskaleringen vi har vill ju inte de se i Spanien. Vi har ett dagligt utbyte med spansk polis och har nått flera operativa framgångar de senaste åren, säger Sofie Holmqvist, biträdande chef på NOA:s utredningsenhet.

Helt sjukt. Hoppas vi kan bygga nya fängelser snabbt, så vi kan ta hand om alla svenskar som spanska polisen tar hand om.

Så skönt att de månar om spanjorerna, men svenskarna då? Vill de se en våldseskalering? Vad gör svensk polis åt det? Skäms, Sofie!!

Jag hoppas inte alls på fler svenska fängelser utan på att vi köper fängelseplatser i tredje land, förslagsvis i Liberia eller något annat shit hole country. Har man en gång suttit sådant fängelse så är det totalt inreseförbud till västvärlden på livstid. Alla invandrare i första, andra och tredje generationen som begår brott under 25 års tid eller liknande får hela släkten utvisad. Rubbet.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Sverige exporterar lite mångkultur.

Jag hoppas att Spanien slår ihjäl varenda en.

Jag hoppas din förhoppning slår in.

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jo kriminella inkomster som de har gjort vita genom sina advokater.

Läste för något år eller två sedan från en på insidan att svenska banker är gängkriminella behjälpliga att tvätta pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Men inte köper gängkriminella hus där nere, eller?

Jo. De köper hus för knarkpengar och sedan köper de konst, smycken, guld, osv osv och fyller huset med. Gick ett reportage när de grep en "svensk" gängkriminell där nere för något år sedan. Han hade även gjort samma sak i Sverige.

Citat:
Självklart köper de hus / mark / lägenheter i Spanien. Skillnaden mellan Sverige och övriga (samtliga) andra EU-länder är att det går alldeles utmärkt att köpa en lägenhet gör kontanter i andra länder. Sverige är mig veterligen världens enda land där du inte kan köpa dyrare egendom för kontanter, och där det väcker höjda ögonbryn och misstänksamhet så fort ngn visar mer än 10 000 kr i kontanter. Vi har en fullständigt paranoid syn på kontanter i Sverige, medans det i andra länder är normalt att ha kontanter och spara kontanter i bankfack samt köpa / sälja investeringsguld tackor för kontanter. Jag har levt utanför Sveriges gränser i 13 år av mitt 52 åriga liv och vet vad jag pratar om. I Sverige sker 91% av alla köp i butiker med kort, i Tyskland är det helt tvärtom... i Tyskland sker 89% av all butiksköp med kontanter, i Spanien 79%, Frankrike 81%. Sverige är ett unikt land i väldigt många avseenden, och de flesta har med kontroll att göra. Många som flytta hit blir bestörta över hur bankväsendet fungerar i Sverige, de liknar det vid kommunism och en kontrollstat, och jag har själv börjat tycka likadant sista åren efter att ha levt länge utomlands och rest väldigt mycket långa perioder i jobbet (har jobbar i juvelbranschen i decennier... armbandsur, diamantsmycken, ädelmetallsmycken samt investerings guld- och silvertackor och liknande)

En på skytteklubben som bor halvt som halvt på landet berättade att den som köpte grannhuset var en arab med svintoskägg och denne hade kommit in på banken med 750.000 i en plastpåse. Det hade "tydligen" inte varit några problem. Är rätt säker på att Svensson hade fått problem både med banken och skatteverket för samma sak.

När jag köpte en MB för många år sedan satt det en kines i rummet bredvid och genom glaset kunde jag se hur han staplade högar med femhundralappar på säljarens skrivbord. Hade en Svensson aldrig kommit undan med.
Citera
2023-08-11, 18:04
Sveriges rykte är verkligen i botten.
Vi har blivit ett shithole country.

Och vi har så mycket kriminalitet nu så vi lånar ut 1000 "svenskar" till Spanien så dom får ta del av våra härliga kriminella gossar
Citera
2023-09-13, 21:01
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Såg svt-dokumentären. Gång på gång säger spanjorerna och spanska poliser att de nog kan skilja mellan laglydiga svenskar och ”svensk” maffia.

Jag skulle vilja veta lite mer ur de kan urskilja detta😂😂😂

Kanske svensk maffia liknar några de ägnade 700 år att rensa landet från?
Citera
2023-10-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Hahaha du är ingenting din jävla flöjt.
Det är helt otroligt vilka töntar Det finns här på Flashback, så extremt låg självkänsla och denna extrema grad av fjantighet att sitta gömma sig bakom en hemlig profil och prata illa om andra människor ser jag bara som trams från en snorunge med extremt låg intelligens. Du blev avstängt ser jag, och det betyder ju bara att du är så blåst att du inte ens för delta i samtalen här.
Citera
2023-10-10, 23:43
Avstängd
Tydligen verkar det finnas många fängelseplatser lediga ännu i Spanien.
Guardia Civil arbetar metodiskt verkar det som.

Med 3-4 större husrannsakningar per vecka och beslag.
Guardia Civil knackar inte, de slår bara in dörren direkt.

Eventuellt kommer det att öppnas för att det ska bli lättare för åklagarna att få häktning beviljad längre än 4 år.
Till exempel vid komplicerade fall där utredningen är stor.
Dvs när 4 år är på väg att gå ut ska det bli enklare att begära ytterligare
häktning för ett år i taget.

Särskilt när det blir aktuellt med skyddshäkte
dvs ibland när det dessutom finns en hotbild mot den häktade.

Rätt så nyligen så blev ett par ligor från Montenegro sprängda, men vet ej hur många gripna
totalt det blivit hitintills.
Åklagarna ska ha säkrat några särskilt viktiga kronvittnen,
plus att de har dekrypterat det mesta av deras tfn-trafik.
Senast redigerad av DrSvenne 2023-10-10 kl. 23:46.
Citera
2023-10-11, 11:18
Citat:
Självklart köper de hus / mark / lägenheter i Spanien. Skillnaden mellan Sverige och övriga (samtliga) andra EU-länder är att det går alldeles utmärkt att köpa en lägenhet gör kontanter i andra länder. Sverige är mig veterligen världens enda land där du inte kan köpa dyrare egendom för kontanter, och där det väcker höjda ögonbryn och misstänksamhet så fort ngn visar mer än 10 000 kr i kontanter. Vi har en fullständigt paranoid syn på kontanter i Sverige, medans det i andra länder är normalt att ha kontanter och spara kontanter i bankfack samt köpa / sälja investeringsguld tackor för kontanter. Jag har levt utanför Sveriges gränser i 13 år av mitt 52 åriga liv och vet vad jag pratar om. I Sverige sker 91% av alla köp i butiker med kort, i Tyskland är det helt tvärtom... i Tyskland sker 89% av all butiksköp med kontanter, i Spanien 79%, Frankrike 81%. Sverige är ett unikt land i väldigt många avseenden, och de flesta har med kontroll att göra. Många som flytta hit blir bestörta över hur bankväsendet fungerar i Sverige, de liknar det vid kommunism och en kontrollstat, och jag har själv börjat tycka likadant sista åren efter att ha levt länge utomlands och rest väldigt mycket långa perioder i jobbet (har jobbar i juvelbranschen i decennier... armbandsur, diamantsmycken, ädelmetallsmycken samt investerings guld- och silvertackor och liknande)

VARFÖR är Sverige så förbannat unikt i allting? Vem är det som ligger bakom detta? Är det Palme? Är det 200 år av fred? Kan någon förklara det för mig. Kontanter liksom. Hoppas du har en vettig förklaring.
Det finns nämligen ingenting som får mig att bli så triggad som varje gång Sverige jämförs med andra länder. På senare år har jag nämligen starkt ifrågasatt om konungariket Sverige ska fortsätta existera eller det borde delas upp som fd Jugoslavien. Att vara svensk och bo utomlands idag måste vara värre än döden, med tanke på alla andra länder åtminstone i Europa verkar ha mer gemensamt med varann. Men ni kanske hellre kallar er världsmedborgare och det har jag full förståelse för.
Senast redigerad av Grus-Olle 2023-10-11 kl. 11:43.
Citera
2025-01-23, 01:00
Medlem
vimmelkants avatar
Det finns ju en stor industri som gynnas starkt av kokain-pengarna och det är ju hyresförmedlingar och fastighetsmäklare. Skurkarna spenderar sina kontanter på att hyra dyra bostäder och hyrorna (samt i förlängningen även fastighetspriserna) drivs upp av dessa knarkpengar som strömmar in i uthyrningsbranschen.

Kanske dags att titta på den mörka baksidan av fastighetsboomen på Solkusten? Hur ser uthyrningsbranschen ut? Vad finns det för aktörer. Vilka är mäklarna? Vad är bankernas roll i detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in