Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-14, 17:02
  #241
Medlem
VoktorDodkas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/clo...dda-mums-mums/

Citat:
Cloetta-klassikern ”Mums-Mums” framtid är hotad.

Men det kan finnas en räddning för den chokladtäckta skumbollen, skriver Affärsvärlden.

– Kanske hittar vi en annan lösning med en annan producent, säger Cloettas vd Henri de Sauvage Nolting.

Citat:
Men reaktionerna på slopandet av chokladklassikern har varit starka och de Sauvage Nolting tror att nyheten kan ha gett skummbollen ett uppsving.
Citera
2023-07-14, 18:39
  #242
Medlem
Jordgubbes avatar
... och länken direkt till Afv (Lustigt att det alltid dyker upp kramare, när under en lång tid ingen varit intresserad).
Citera
2023-07-18, 15:31
  #243
Avstängd
Konkurenterna är mycket bättre. Håller med där. Godare grädde och kex än Mums Mums
som hade bismak av ett kvinnokön+honung nästan. Vissa bönders fält kan lukta liknande sommartid med. Några dagar
Citera
2023-07-18, 15:41
  #244
Medlem
Eftersom ingen köper mums-mums nuförtiden kan man lika gärna sluta tillverka skiten.
Citera
2023-07-18, 15:46
  #245
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sladderfittan
Eftersom ingen köper mums-mums nuförtiden kan man lika gärna sluta tillverka skiten.

Det har slutats redan.
Dom andra märken är bättre. Men äter sällan sådan här skit. 3-4ggr om året max
Citera
2023-07-18, 23:26
  #246
Moderator
rotadents avatar
Inte ens mina föräldrar som är 80+ har köpt dem sen 90-talet... När jag växte upp hade vi ofta Mums-mums hemma, antar att det var för att de höll länge och inte var särskilt goda, vilket gjorde att jag inte plundrade skåpet på dem utan föräldrarna fick ha dem i fred.
Citera
2023-07-23, 11:40
  #247
Medlem
Kan sägas att nästa vecka har inte längre Lidl extrapris på den där varianten.

https://www.lidl.se/l/sv/reklamblad/.../flyer/page/12

Choco Softies Skumbollar alltså.
Citera
2024-01-11, 01:51
  #248
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LooveFood
Konkurenterna är mycket bättre. Håller med där. Godare grädde och kex än Mums Mums
som hade bismak av ett kvinnokön+honung nästan. Vissa bönders fält kan lukta liknande sommartid med. Några dagar

Vad är det för konkurrenter?
Citera
2024-01-11, 02:27
  #249
Avstängd
Lailatjejs avatar
Jag hann köpa två askar på Whillys precis innan sagan var all. Nostalgin flödade!

Nu visade det sig dock att de smakade gammal smetig apa så jag gråter inte, bye bye mums-mums.

Jag blev inte särskilt förvånad heller för den delen, inget smakar som förr längre. Ballerina, grillchips, pepsi, Bassets winegum, apa apa apa. Fuck it all to hell.
Citera
2024-02-11, 14:05
  #250
Medlem
3Godisars avatar
Truth is... de var faktiskt aldrig speciellt goda.

Super super söta, och små. Inte mycket för pengarna där.
Citera
2024-02-11, 14:06
  #251
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tråkiga nyheter

Mums-Mums läggs ner för gott o försvinner.


https://tjock.se/strupen/cloetta-har...s-mums/453292/
Det var bra det. alldeles för mycket plast i den förpackningen.
Citera
2024-03-15, 19:03
  #252
Medlem
Elementarts avatar
Finns de kvar o köpa någonstans?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback