• 3
  • 4
2024-08-19, 01:04
Medlem
Tyckte den var bra, lite som Ted om Ted Gärdestad.. snygga miljöer, bilar osv. Lite väl nostalgiskt och rosafluffigt som det brukar vara, eller var det så mycket härligare att vara ung på 70-80-talet.. nepobabiesarna gör det bra, tycker alla är iaf lite lika de de ska porträttera. Öob-killen tobbe rolig i biroll som fritzons farsa.

Lite fin skildring av gessles förhållande till farsan, med dålig hälsa, manlig tafatthet att prata om känslor och önskan att sonen ska ta över familjeverksamheten.. drömmar om något annat bort från småstan. Valdemar gör det bra tycker jag, sen är han kanske lite för snygg och självsäker för att göra den här känsliga killen som sitter på rummet, inte vågar ta för sig i världen eller kyssa tjejen han gillar av rädsla för att bli sårad, men även snygga killar kan väl ha osäkerheter iofs..
Citera
2024-08-22, 16:14
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Fast Marie Fredriksson var inte från Kristianstad utan enligt Wiki från Össjö församling i Kristianstads län. Det har ju alltid sagts att hon kommer från Östra Ljungby och Össjö ligger bara två km därifrån.
Kristianstad ligger längre bort, 5-6 mil därifrån.

Ja, det går inte att smälta nepobabiesarna tyvärr. Framförallt går det helt emot vad man ursprungligen gick ut med vad man sökte, dvs
killar: 18-25 år. Kan sjunga, spela instrument och gärna agera. Halmstadsdialekt är ett STORT PLUS. Det var de ursprungliga direktiven.
Tycker det är taskigt mot de lokala ungdomarna som tog sig tid, sökte och hoppades. Så går ändå tre av fem roller till nepobabies... För min del så förtar det stämningen helt.
Jag ser bara Lance Hedman som Lance Hedman. Valdemar Wahlbeck är alldeles för lik sin pappa som ung så i trailern ser jag bara en ung Peter Wahlbeck (och då gillar jag ändå Peter Wahlbeck).
Har ingen åsikt om Phoenix Parnevik, har inte sett honom innan direkt men han är ju också en nepobaby. Kunde man verkligen inte ha hittat några andra? Orkade man inte anstränga sig mer eller vad hände egentligen?

Tycker även det är synd att GT själva verkar helt okritiska till detta faktum. GT var vanliga killar som kom från ingenstans och tog sig fram helt på egen hand. Det är höjden av ironi att nepobabies ska gestalta tre av dem...
Marie Fredriksson, sångerska och låtskriverska, är född 1958 i Össjö, men flyttade fyra år gammal till Östra Ljungby och senare till Halmstad och Stockholm.https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96ssj%C3%B6
Citera
2025-01-17, 21:49
Medlem
Gessles hus i filmen är samma hus från solsidan där Alex o Anna bor innan de separerar.
I barscenen i filmen syns den riktiga Per Gessle stå vid bardisken.
Bästa rollen gör lätt Mats MP och Göran fristorps karaktärer.
Citera
Igår, 20:32
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
den sämsta svenska film hon sett.

Jag blev nu otroligt nyfiken av att se den eftersom jag gillar brutalt dåliga filmer bara för att förstå hur regissören tänkte när det spelades in.

Har du sett den än?

Jag har det inte men jag gillar din inställning!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in