Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Fast Marie Fredriksson var inte från Kristianstad utan enligt Wiki från Össjö församling i Kristianstads län. Det har ju alltid sagts att hon kommer från Östra Ljungby och Össjö ligger bara två km därifrån.
Kristianstad ligger längre bort, 5-6 mil därifrån.
Ja, det går inte att smälta nepobabiesarna tyvärr. Framförallt går det helt emot vad man ursprungligen gick ut med vad man sökte, dvs
killar: 18-25 år. Kan sjunga, spela instrument och gärna agera. Halmstadsdialekt är ett STORT PLUS. Det var de ursprungliga direktiven.
Tycker det är taskigt mot de lokala ungdomarna som tog sig tid, sökte och hoppades. Så går ändå tre av fem roller till nepobabies... För min del så förtar det stämningen helt.
Jag ser bara Lance Hedman som Lance Hedman. Valdemar Wahlbeck är alldeles för lik sin pappa som ung så i trailern ser jag bara en ung Peter Wahlbeck (och då gillar jag ändå Peter Wahlbeck).
Har ingen åsikt om Phoenix Parnevik, har inte sett honom innan direkt men han är ju också en nepobaby. Kunde man verkligen inte ha hittat några andra? Orkade man inte anstränga sig mer eller vad hände egentligen?
Tycker även det är synd att GT själva verkar helt okritiska till detta faktum. GT var vanliga killar som kom från ingenstans och tog sig fram helt på egen hand. Det är höjden av ironi att nepobabies ska gestalta tre av dem...
Marie Fredriksson, sångerska och låtskriverska, är född 1958 i Össjö, men flyttade fyra år gammal till Östra Ljungby och senare till Halmstad och Stockholm.
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96ssj%C3%B6