Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-07-10, 21:47
Medlem
Jag läste nånstans att hen som dött inte var svensk. Jag kan ha jättefel. Men det förklarar kanske varför inget namn på BO kommit upp.
Citera
2023-07-10, 21:52
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senadrag
Jag läste nånstans att hen som dött inte var svensk. Jag kan ha jättefel. Men det förklarar kanske varför inget namn på BO kommit upp.

Vi kan säga han då det är bekräftat att den döde är en man.
Citera
2023-07-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vi kan säga han då det är bekräftat att den döde är en man.

Utomeuropeisk man till och med. Så han som skrev att det var ett homofil-fling kanske vet vem de är.
Citera
2023-07-11, 07:19
Medlem
2023-07-10, 19:57:28
Axel Uddström
Enligt polisen är identiteten inte fastställd ännu och anhöriga är inte underrättade. Polisen arbetar utifrån att mannen som är död är i 30-års åldern av utomeuropeiskt medborgarskap men skriven i Piteå.

2023-07-10, 18:08:04
Axel Uddström
Polisen bekräftar nu att en kropp har hittats av polisens dykgrupp. "Vi kommer att göra en uppdatering angående detta på vår hemsida inom kort", säger polisens RLC-befäl, Michael Liljenberg.
Citera
2023-07-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fstream
Han bor ju iaf i Trollbäcken där olyckan skedde. Har ingen vattenskoter reggad på sig men det behöver ju inte säga så mkt såklart.
Vattenskoter har inget register som T.ex bilar.
Så det finns ingen stans att regga en vattenskoter.
Lite som att säga han har ingen cykel reggad på sig.
Citera
2023-07-11, 13:50
Medlem
Aftonbladet skriver:
Citat:
Död man identifierad efter vattenskoterolycka
Den man i 30-årsåldern som varit saknad sedan i lördags, efter en olycka med vattenskoter har hittats och hans identitet är fastställd.
Citera
2023-07-14, 01:17
Medlem
Finfloss avatar
Ingen som vet vem den förolyckade mannen är? Piteå är inte en allt för stor stad, någon borde veta något kan man tycka.
Citera
2023-07-14, 11:49
Medlem
DennisOlofs avatar
@torba precis.

Det finns inget register men numera ska man ha förarbevis (eller vad det heter) så där finns det ett register men å andra sidan finns det säkert många som fortfarande kör utan förarbevis. Annars är det försäkringsbolagen som förmodligen har en del information för de som försäkrat sina farkoster men där finns det ingen samkörning av register vad jag vet ?

Jag antar dom lämnar ut information till polisen men det innebär ju inte att det behöver vara ägaren som använt farkosten vid olyckstillfället. Att fastställa identitet på människor är inte alltid så enkelt som folk ofta tror.
Senast redigerad av DennisOlof 2023-07-14 kl. 12:01.
Citera
2023-07-17, 12:52
Medlem
besökte classic motor meet i haparanda under helgen och det diskuterades en del om detta bland bekanta om att snubben som körde kommer från haparanda ursprungligen. han har även flera bröder boende där, aĺla tydligen rätt glada i gasen efter intag av diverse drycker så det var nog dessvärre endast en tidsfråga innan något allvarligt hände.
Citera
2023-07-20, 00:50
Medlem
Tragiskt för alla inblandade, men frågor finns. Hur kände dom varann? Varför nekar han till brott? Han har kört vattenskotern, på fyllan, hans kamrat (de båda) ramlar av & kompisen dör. Man har faktiskt nåt jävla ansvar. Sluta köra på fyllan.
Citera
2023-07-20, 08:56
Medlem
DennisOlofs avatar
Jaha, tack för den informationen.

Låter som det "vanliga", oansvariga, livet leker, göra saker på fyllan, inte använda utrustning och annat som kan skydda dig alternativt rädda dig om saker händer. Folk får göra så om dom vill, jag bryr mig inte om det men det förklarar ju varför det gick illa.

Ofta brukar det se ut som så att allt går bra till den gången det går dåligt och slutar riktigt illa. Samma visa varenda gång dessa händelser inträffar. Tråkigt för de inblandade och den som drabbades men kanske inte förvånande om man fortsätter tar risker gång på gång.
Citera
2023-07-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie29
besökte classic motor meet i haparanda under helgen och det diskuterades en del om detta bland bekanta om att snubben som körde kommer från haparanda ursprungligen. han har även flera bröder boende där, aĺla tydligen rätt glada i gasen efter intag av diverse drycker så det var nog dessvärre endast en tidsfråga innan något allvarligt hände.

Ja man har hort en del historier om broderna chri**er och fred*ik som uppenbarligen har som fritidsintresse att ha sonder andras fordon runt om i kommunen. Sa nog e de konstigt ifall den tamligen ordentliga foretagaren co*** hamnari finkan eller aker pa fotboja forst av de har broderna.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in