• 7
  • 8
2025-01-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
400 som han, tar hand om typ
1200 anställdas iphone,ipad o macbook , alltså inte lärarnas eller doktorandernas utan bara HR o sånt.

Herregud. Standard idag i privat verksamhet är snarare 1 IT-ansvarig som gör dylikt, sköter om utrustning för slutanvändare samt hanterar it-miljöer och moln- eller domänservrar, per 200 anställda.
Citera
2025-01-23, 22:23
Medlem
Har många års erfarenhet i flera olika områden. Lönerna skiljer sig från småstäder till större städer ca 15 000 - 20 000 i månadslön.

Tar man ett stort ansvarsområde i en mindre stad tror jag man kan gå misste om mycket. I större städer med fler anställda är det mer ordnat och lönen är alltid 15000 - 20000 kr högre för en presterande arbetare.

Problemet är inte, att det inte finns pengar, det är att de personer som varit i företagen för länge har lärt sig att leva ett väldigt dyrt privatliv. De kommer aldrig backa på sin lön för att du ska få den.

Har man IT-drömmar i Sverige bör man söka sig till Microsoft eller liknande.
Citera
2025-01-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Vet inte om jag ska säga det men den myndigheten jag var på, vi var över 10 tusen anställda, vi hade jäkligt fräscha lokaler och man hade köpt in en soffmiljö på vårt våningsplan, otroligt sköna mjuka soffor, vi kunde ibland fastna och snacka skit långa perioder där.

Hos oss var det oftast man kom in till kontoret, stämplade in vid 8-9, man gick och hämtade kaffe, kollad in soffhörnan om det var några där vilket det oftast var, man gick dit tog det lugnt snacka skit en 30-45 minuter och sen gick man till sitt skrivbord, vi hade öppet landskap.

Sen när vi närmade oss lunchen började man snacka redan en timme innan lunch var vi skulle käka på för ställe, vi hade egen restaurang men ingen höjdare dock, när vi hade lunchat nån timme och återgått till kontoret kom det obligatoriska fikat, satt oss i soffhörnan och snackade skit nån halvtimme.

Sen var det korta fika pauser på eftermiddagen, alltid nån som satt i soffhörnan snackade skit.

Sen var det ett fåtal som fick jobba för alla latmaskar, typiskt inom staten, det är alltid ett fåtal som får bära korset så att säga som är nyckelpersoner.

Men överlag skapade det en enorm social samhörighet som jag aldrig vittnat om i privata sektorn där det är extremt fokus bara på resultat och man knappt hinner med lunch.

Allt beror på vem du är men ett jobb är inte bara ett jobb, finns det inget socialt är det rena döden för mig i varje fall, sen finns det idioter överallt men dom umgås man inte med.

Var du anställd eller konsult? Hur länge stannade du på myndigheten?
Citera
2025-01-24, 20:53
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Var du anställd eller konsult? Hur länge stannade du på myndigheten?

Anställd, var där 4 år.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in