Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-03-27, 11:21
  #49
Medlem
Spenglermans avatar
Enligt studier i Sverige är det verkligen ytterst få som har något emot HBTQ. Därför blir kanske den uppmärksamhet dessa frågor får, o den underdog-touch som hela tiden vevas, irriterande för en del. Detsamma gäller även andra minoriteter, som får besynnerligt mck uppmärksamhet. Samer utgör ett sånt exempel. Språkligt sett talas samiska inte av fler än som bor i typ Åmål, ändå exponeras de betydligt mer.
Jag tror det "oproportionerliga" retar.
Citera
2024-04-23, 01:16
  #50
Medlem
pillifjongs avatar
Jag skiter fullständigt i hur folk klär sig, vilket kön de har sex med eller hur de namnger sig själva…

Problemet är när en sådan minoritet får så stort mandat att det tar över andra viktiga politiska problem som är av större vikt att lösa än en skylt på en toalett.

Att skattepengar går till att måla dyra outsourcade regnbågsflaggor när väntetiden till cancer operationer blir så lång att folk dör i väntan på hjälp (samtidigt som de blir avkrävda på skatt under tiden)

Skall skatt vikas till HBTQI&$?! certifiering eller sjukvård och polis i det Sverige vi har just nu?
Citera
2024-04-23, 01:38
  #51
Medlem
zombie-nations avatar
Det jag stör mig mest med HBT+ är inkluderande av queer. Detta betyder bög. Bög är redan inkluderat i H. Queer kan även betyda alla som bor under paraplyet HBT+ och borde då inte ingå i det. FATTAR NI??
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback