2023-07-09, 19:40
Medlem
L3nn4rts avatar
Jag har en Lenovo-skärm till datorn och ett äldre Geforcekort.
Windows 10.

Varje gång jag tittar på film på datorskärmen så ändras ljusstyrkan hela tiden i bilden. Väldigt störande och jag har försökt fixa det genom att testa en del tips jag hittat på nätet, men det verkar som att de flesta ändå inte har lyckats lösa det.

Om jag kopplar datorn till teven i vardagsrummet så har jag inte det problemet, så det är ju klart att det är datorskärmen som har det problemet.

Kanske någon här vet hur jag kan fixa det?
Citera
2023-07-09, 19:57
Bannlyst
Tror du har automatisk justering på. Finns det månne nån liten automatfunktion om du öppnar skärm-,batteri- eller energiinställningar?
Citera
2023-07-09, 20:03
Medlem
L3nn4rts avatar
Allt är sedan tidigare inställt till prestanda.
Citera
2023-07-09, 21:24
Medlem
Lifestealers avatar
har du kollat så det inte är glapp i kabeln
Citera
2023-07-09, 22:28
Medlem
GrillTeknikers avatar
Du har måhända inte något "blue light filter"-program installerat? Har upplevt liknande konstiga problem på Mac när man kör flux, ett program som gör bilden rödare mot kvällen för att undvika blått ljus innan läggdags. Kanske finns något liknande på Windows?
Citera
2023-07-10, 10:41
Medlem
Helgedenfetes avatar
Hör med säljarna till skärmen.

Jag hade precis samma fenomen med en monitor på jobbet.
Den ändrade ljustyrka utifrån vad som visades på skärmen....när jag skrollade ner/upp
skiftade den ljustyrka. Väldigt irriterande när jag satt och programmerade dagarna i ända.

Den skickades tillbaka till säljaren och de gjorde en firmware uppdatering och sedan
blev den bättre men ej helt bra.
Citera
2023-07-10, 20:15
Medlem
L3nn4rts avatar
Tror jag har lyckats att lösa problemet.
Hade nån inställning i skärmmenyn som heter Over Drive som var inställd till "Extreme". När jag ändrade det till Normal så verkar det ha försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in