• 2
  • 3
2023-07-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Att cykelsport är gigantiskt mycket större absolut. Men varför intresset skulle minska i Skandinavien om det ökade på annat håll förstår jag itne?

Intresset skulle inte minska pga att det ökade på annat håll. Det skulle minska pga att du tappar den stora andelen som följer längdskidor likt en landskamp där åkarna är landets representanter. Samma personer som inte följer CL men gärna tittar på fotbolls-VM.

Skulle längdskidor vara lika stor som den är i Sverige i alla länder så skulle den vara mycket större än cykelsporten. Cykelsporten får tex inte närhetsvis så mycket medialt intresse som längdskidor i Sverige.

Eg. skulle man kunna vända på det. Varför är inte cykelsporten större än vad den är med tanke på dess förutsättningar?
Citera
2023-07-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amak
Skulle längdskidor vara lika stor som den är i Sverige i alla länder så skulle den vara mycket större än cykelsporten. Cykelsporten får tex inte närhetsvis så mycket medialt intresse som längdskidor i Sverige.

Så kanske det är. Men ja längdskidor får mycket medialt intresse i Sverige. Nu vet jag inte hur mycket cykel får i typ medelhavsländerna men ganska mycket tänker jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Amak
Eg. skulle man kunna vända på det. Varför är inte cykelsporten större än vad den är med tanke på dess förutsättningar?

Större i Europa/Världen/Sverige?

I t.ex. Europa är det väl ändå utan någon konkurrens största konditionsidrotten?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in