Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-07-10, 10:18
Medlem
Har letat och letat men hittar inte många TTS i svenska som inte har ett begränsat antal bokstäver.

Är det någon som vet nån TTS som inte är begränsad ?

Behöver inte vara AI men åtminstone ska det inte låta för robot.
Citera
2023-07-10, 10:45
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Sam.
Citera
2023-07-10, 11:06
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopper08
Har letat och letat men hittar inte många TTS i svenska som inte har ett begränsat antal bokstäver.

Är det någon som vet nån TTS som inte är begränsad ?

Behöver inte vara AI men åtminstone ska det inte låta för robot.

Vad menar du med begränsat antal bokstäver?
Och vad menar du med att det inte behöver vara AI?

Det krävs ju en hel del artificiell intelligens för att tex veta hur man uttalar banan i rätt kontext.

Vad ska du ha allt till?
Citera
2023-07-10, 11:46
Medlem
Strychnos avatar
Vad ska det vara till?
Windows har ju inbyggd skärmuppläsare.
Nu har jag inte använt det något särskilt, men jag har för mig man kan installera andra röster än det som finns som standard.

Sen finns det TTS-tillägg till webläsare.
Read Aloud är ett bra TTS-tillägg till firefox, finns med svensk röst som inte låter allt för illa.
Och om det är en annan text än det som finns på nätet man vill lyssna på så finns det ordbehandlingstillägg där man kan antingen skriva eller kopiera in text till, som kan läsas av TTS-tillägget.
Även E-bokläsare finns som tillägg, som även fungerar med TTS-tillägg om det är det du vill lyssna på.
Detta är det enklaste om man vill ha TTS utan en massa krångliga program och kassa begränsade demovarianter.

Det finns ju även mängder med TTS-mjukvara att ladda ner, endel gratis, andra får du köpa, bara att googla "TTS Demo", så hittar du mängder, och du kan provlyssna innan du bestämmer dig.
Citera
2023-07-10, 13:45
Medlem
pn222jws avatar
https://www.acapela-group.com/sv/

Klarade en hel 7.5 poängskurs med dess hjälp - ladda ner dom som separata mp3'or.
Citera
2023-07-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Vad menar du med begränsat antal bokstäver?
Och vad menar du med att det inte behöver vara AI?

Det krävs ju en hel del artificiell intelligens för att tex veta hur man uttalar banan i rätt kontext.

Vad ska du ha allt till?

Nehhh....

Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Vad ska det vara till?
Windows har ju inbyggd skärmuppläsare.
Nu har jag inte använt det något särskilt, men jag har för mig man kan installera andra röster än det som finns som standard.

Sen finns det TTS-tillägg till webläsare.
Read Aloud är ett bra TTS-tillägg till firefox, finns med svensk röst som inte låter allt för illa.
Och om det är en annan text än det som finns på nätet man vill lyssna på så finns det ordbehandlingstillägg där man kan antingen skriva eller kopiera in text till, som kan läsas av TTS-tillägget.
Även E-bokläsare finns som tillägg, som även fungerar med TTS-tillägg om det är det du vill lyssna på.
Detta är det enklaste om man vill ha TTS utan en massa krångliga program och kassa begränsade demovarianter.

Det finns ju även mängder med TTS-mjukvara att ladda ner, endel gratis, andra får du köpa, bara att googla "TTS Demo", så hittar du mängder, och du kan provlyssna innan du bestämmer dig.

Dem har begränsad text inmatning, typ 300-600 oftast det är för lite.

Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
https://www.acapela-group.com/sv/

Klarade en hel 7.5 poängskurs med dess hjälp - ladda ner dom som separata mp3'or.

Jag något sånt är tanken, beteckningar och beskrivningar på olika begrepp.

Ska kika in i det!
Citera
2023-07-10, 14:03
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopper08
Nehhh....

Okej ska det vara den respekten så ger jag dig inget tips då.
Citera
2023-07-16, 11:35
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem