2023-07-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Var det Kajsa som var ute och saxade?
Nej, en annan för mig okänd kvinna.
Citera
2023-07-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Jaeger (silver på 400 m), Rooth (guld på 400 m häck), Ertzgaard (7:a på 400 m) + den näst bästa av norskorna som sprang i försöket, ja, det känns som större chans på guld än att de missar medalj, nästan..

Rooth var nog rätt tömd både fysiskt och mentalt efter häckfinalen (och guldet) på fm., annars fick hon ett bra utgångsläge serverat av Ertzgaard..

Norskan på tredjesträckan kunde hållt ihop lite bättre på slutet också..

Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Maja visar klass igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Smoben
Åskag är sån vinnarskalle! Och så stabil!

Hög, jämn nivå med inte ett enda tramp. Vilken enorm potential hon visar upp!

Hon är fortfarande bara 20 år också, vilket gör det ännu mer imponerande!
Citera
2023-07-16, 19:14
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragulina
Bara en kvinnlig medaljör trots att förbundskaptenen räknade upp ett dussin kvinnliga medaljkandidater. Men tre manliga medaljör trots att förbundskaptenen inte hittade en enda manlig individuell medaljkandidat. Skönt med en förbundskapten som har koll på läget.
Värst vad alla fokuserar på det
Citera
2023-07-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Det är troligen all athletics tv som ligger bakom skitproduktionen.
AllAthleticsTV är distributören av gratis-streams, inte producenten av internationella feeden.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
SVT har nog bara köpt rättigheter till den internationella feeden (den som all-athletics visar).
Det existerar inga rabatterade rättighetspaket, ingen rättighetsinnehavare är intresserad av att sälja till lägre pris, även om exempelvis Viaplay's kundtjänst blivit instruerade att ljuga om att dom saknar rättigheterna i just Sverige att visa F1/MotoGP/Indycar och diverse andra sporter med engelsk kommentering som sekundärt ljudspår för dom som hellre vill ha det.

SVT har full möjlighet att antingen skicka över en bildproducent som mixar ihop en svensk-fokuserad feed på plats(med eller utan extra svensk kameraman) som sen länkas hem till Stockholm, eller låta nån sköta det i Stockholm från dom olika gren-feeds som finns via IP-länk(svårare att få ljudet synkat, varvid man kan uppleva tydliga och märkbara klipp/hopp i publikljudet vid byte av bild), men det kostar mer att ha en dedikerad bildproducent som sitter och mixar olika bildkällor aktivt under 20+ timmar eller hur mycket SVT nu sänt, än att bara låta en vanlig sändningstekniker mixa ihop kommentatorsduon med internationella feeden, enda arbetet han utför sker vid sändningsstart, sen ägnar han sig åt andra arbetsuppgifter, tills nån uppmärksammar honom på att något är fel.

Det är SVT's beslut som till 100% styrt att det bara visas Internationella feeden, att inget sänds linjärt, att inget genomtänkt intelligent kostnadseffektiviserande samarbete finns med Yle, NRK och DR om att hjälpas åt att skapa nordiska feeds från sportevent med intervjuer och fokus på alla våra länder, eller att dom bara sänder i ynka 720p, eller att dom använder sig av en sån sjukt sömnig kommentatorsduo så jag orkade 10 minuter i Fredags, innan jag bytet till YLE's stream permanent.

Jag har stundtals när det funnits plats i min streamsetup haft igång SVTPlay's stream som backup, men varje gång jag zappat över till den har jag omedelbart ställt mig frågan om kommentatorerna har någon inbördes hemlig tävling där dom försöket prata varandra till sömns, eller försöker undvika att väcka barnet som sover bredvid.

Har oavsett fått nog av den där negern Jeng, finns det alternativ går dom före oavsett språk.

Citat:
Då får Gustav (och jag) rikta en del av vår ilska mot hans arbetsgivare.
Ni borde rikta all ilska i den riktningen, finns ingen anledning för internationella bildproducenten att fokusera på just det svenskar vill se.

Roligt med alla medaljer till Finland och Norge, även om jag gärna hade sett Finland överst. Svenskt sett har det väl varit lite synd med flertalet missar, men Finlands alla oväntade medaljer har gjort mig väldigt väldigt glad och räddat situationen med råge, så jag orkar inte bry mig om Sveriges missar.

Då har jag större problem med SVT's hanteringen av sändningarna från mästerskapet och kommenteringen, även om jag hade och har använt alternativ önskar jag inte SVT's produktion åt något friidrottsintresserad svensk.

Som grädde på moset bröt SVT sin stream innan Maja's medaljceremoni nyss. Dom kunde bara låtit bli att trycka på stoppknappen och låtit feeden rulla klart, hade inte kostat dom ett enda jävla öre. Men ansvariga på SVT hatar sport, det är enbart att dragplåster för att locka in tittare till politisk hjärntvätt.

Edit: Ska även tilläggas att prisceremonierna ihop med engelsk kommentering pågår en bra stund till, mina länkar tidigare i tråden fungerar fortfarande vad jag vet.

Edit2:

Citat:
Personligen noll intresserad av medaljceremonier. Kunde lika gärna tas bort.
Eftersom dom människor som uppskattar prisceremonierna givetvis vill kunna se dom, så håller jag inte med om att dom kunde likaväl tas bort, då den lösningen bara fungerar för såna som tycker och tänker som dig. Låter man prisceremonierna sändas ut i sin helhet så fungerar det för båda sorters människor, dom som vill se kan kolla och dom som inte bryr sig kan stänga av. Den lösningen känns mer logisk och hänsynsfull.

Citat:
Synd att du blandar in hudfärg och politisk hjärntvätt i diskussionen som jag ser det inte har med saken att göra.
Jag väljer inte hur jag uttrycker mig om saker som jag vet eller tror något om baserat på hur andra människor ser på saken. Inte heller tycker jag att andra människor ska uttrycka sig på ett visst sätt baserat på hur jag ser på saker och ting. Det vore synd om människor ägnade sig åt sådan självcensur, det går emot yttrandefrihetens anda, allting jag tror på, och vet är sunt, för samhället och individen.
Senast redigerad av pumahunter 2023-07-16 kl. 20:02.
Citera
2023-07-16, 19:20
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfall
Han är nästan mer intressant att följa än mästerskapet i sig. Jag tror att han sitter med en synonym-ordbok, för ibland slänger han in väldigt maplacerade ord som: "verbalisera, kalibrirera, abrovink, yttre betingelser osv"

Ibland sitter han och lite random ska namedroppa massa ointressanta idrottare från 90-talet typ.
Ibland lägger han upp en mening med värsta dramaturgin, sen kommer ingen poäng överhuvud taget.

Jo, klassiskt Jeng manér det där och slänga sig med diverse högtravande ord som är totalt olämpliga för det aktuella sammanhanget. Känns som han försöker leka äldre och klokare än han är.

När man hör "för att knyta an.." kan man vara säker på att det kommer en lång utläggning med massa onödigt dravel som inte leder någon vart.
Citera
2023-07-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Härligt Maja! Bra av Tilde också.

Precis så, man ska inte glömma bort Tildes prestation, tufft motstånd också..
Citera
2023-07-16, 19:30
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
AllAthleticsTV är distributören av gratis-streams, inte producenten av internationella feeden.

Det existerar inga rabatterade rättighetspaket, ingen rättighetsinnehavare är intresserad av att sälja till lägre pris, även om exempelvis Viaplay's kundtjänst blivit instruerade att ljuga om att dom saknar rättigheterna i just Sverige att visa F1/MotoGP/Indycar och diverse andra sporter med engelsk kommentering som sekundärt ljudspår för dom som hellre vill ha det.

SVT har full möjlighet att antingen skicka över en bildproducent som mixar ihop en svensk-fokuserad feed på plats(med eller utan extra svensk kameraman) som sen länkas hem till Stockholm, eller låta nån sköta det i Stockholm från dom olika gren-feeds som finns via IP-länk(svårare att få ljudet synkat, varvid man kan uppleva tydliga och märkbara klipp/hopp i publikljudet vid byte av bild), men det kostar mer att ha en dedikerad bildproducent som sitter och mixar olika bildkällor aktivt under 20+ timmar eller hur mycket SVT nu sänt, än att bara låta en vanlig sändningstekniker mixa ihop kommentatorsduon med internationella feeden, enda arbetet han utför sker vid sändningsstart, sen ägnar han sig åt andra arbetsuppgifter, tills nån uppmärksammar honom på att något är fel.

Det är SVT's beslut som till 100% styrt att det bara visas Internationella feeden, att inget sänds linjärt, att inget genomtänkt intelligent kostnadseffektiviserande samarbete finns med Yle, NRK och DR om att hjälpas åt att skapa nordiska feeds från sportevent med intervjuer och fokus på alla våra länder, eller att dom bara sänder i ynka 720p, eller att dom använder sig av en sån sjukt sömnig kommentatorsduo så jag orkade 10 minuter i Fredags, innan jag bytet till YLE's stream permanent.

Jag har stundtals när det funnits plats i min streamsetup haft igång SVTPlay's stream som backup, men varje gång jag zappat över till den har jag omedelbart ställt mig frågan om kommentatorerna har någon inbördes hemlig tävling där dom försöket prata varandra till sömns, eller försöker undvika att väcka barnet som sover bredvid.

Har oavsett fått nog av den där negern Jeng, finns det alternativ går dom före oavsett språk.

Ni borde rikta all ilska i den riktningen, finns ingen anledning för internationella bildproducenten att fokusera på just det svenskar vill se.

Roligt med alla medaljer till Finland och Norge, även om jag gärna hade sett Finland överst. Svenskt sett har det väl varit lite synd med flertalet missar, men Finlands alla oväntade medaljer har gjort mig väldigt väldigt glad och räddat situationen med råge, så jag orkar inte bry mig om Sveriges missar.

Då har jag större problem med SVT's hanteringen av sändningarna från mästerskapet och kommenteringen, även om jag hade och har använt alternativ önskar jag inte SVT's produktion åt något friidrotts intresserad svensk.

Som grädde på moset bröt SVT sin stream innan Maja's medaljceremoni nyss. Dom kunde bara låtit bli att trycka på stoppknappen och låtit feeden rulla klart, hade inte kostat dom ett enda jävla öre. Men ansvariga på SVT hatar sport, det är enbart att dragplåster för att locka in tittare till politisk hjärntvätt.
Synd att du blandar in hudfärg och politisk hjärntvätt i diskussionen som jag ser det inte har med saken att göra. Men att SVT misshandlar sporträttigheter är det inget snack om.

Personligen noll intresserad av medaljceremonier. Kunde lika gärna tas bort.
Citera
2023-07-16, 19:33
Medlem
ackefoleys avatar
Finland klart före ett starkt friidrottsland som Polen i poängtabellen. Polen som gör ett svagt mästerskap medaljmässigt också. Kris i talangutvecklingen där också?
Citera
2023-07-16, 19:48
Medlem
Citat:
Finland klart före ett starkt friidrottsland som Polen i poängtabellen. Polen som gör ett svagt mästerskap medaljmässigt också. Kris i talangutvecklingen där också?
Har du hittat poängtabellen? Medaljligan är lätt att se, men poängtabellen har jag inte hittat.
Citera
2023-07-16, 19:54
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Har du hittat poängtabellen? Medaljligan är lätt att se, men poängtabellen har jag inte hittat.
https://espoo23results.european-athl...----------.pdf
Citera
2023-07-16, 20:06
Medlem
Citat:
https://espoo23results.european-athl...----------.pdf
Stort tack!
Finland sexa, Norge nia, Sverige trettonde.
Citera
2023-07-16, 20:09
Medlem
Citat:
Stort tack!
Finland sexa, Norge nia, Sverige trettonde.
Finland tar mer än dubbelt (!) så många poäng som Sverige. Norge också långt bakom Finland i poäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in