Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-07-12, 21:05
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Komplicerat hur då menar du? Du slänger in en kodrad på 1 ställe i din webbläsare och sen fungerar det.

Googla hur man gör i just din webbläsare.

Hmm ok, när du beskriver det så låter det ju onekligen enkelt… 🤔 Haha. Antar att min hjärna bara blir paralyserad så fort jag hittat nåt tips på nån sida där skriver om ”kod” eller långa förklaringar osv, just utifrån att jag inte vet nåt om detta.

Men ok när du säger det på det där sättet så låter det som om jag kanske måste kolla på det igen då….. Tack. 👍
Citera
2023-07-12, 21:27
Medlem
Prova Brave webbläsare. Den har inbyggd AdBlocker. Finns för iOS, Windows och Android. (Kanske iPhone, vet inte)
Jag provade den precis mot en webbsida som tidigare gnällt att jag har Adblocker, när jag hade Chrome, men nu med Brave sa den ingenting. Inga annonser heller syntes.
Finns att hämta på brave.com för vanliga datorer.
Citera
2023-07-13, 08:24
Medlem
Känner att det behövs skrivas ner här också.

Det här med att blockera innehåll på sidor med en VPN ringer så mycket varningsklockor för mig.

Har man tur så blockeras det med att man inte kan hitta servern som tillhandahåller reklamen, men det skulle jag anse vara absoluta grunden för att blockera innehåll på sidor.

Har man otur så betyder de att VPN leverantören sitter och granskar trafiken och modifierar den innan de skickar innehållet till användaren, då försvinner hela poängen med att använda dessa jävla VPN tjänster.
För det betyder också att de kan granska alla dina inloggningsessioner och lösenord för olika tjänster.

Så man går ifrån att sliutmålet kan avgöra vilket land man kommer ifrån till att ge någon tjomme ute på nätet full åtkomst till alla sidor man besöker.
Det är precis som att man behöver en VPN tunnel för att kunna säkert använda en VPN tunnel för att inte mellanhanden ska kunna granska all trafik.

Jag kan bli så trött på att VPN leverantörer påstår att Internet är osäkert när det redan används krypterade anslutningar (HTTPS) samt verifiering att man ansluter till det rätta målet (Certifikat)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in