Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
För att han inte gick ut och annonserade det i förväg kanske? Och därmed var det ingen publik.

Flr att Danmark redan är med i NATO. Ryssland gör allt flr att driva på hatet mot Sverige bakom kulisserna.
Citera
2023-07-20, 15:56
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Man får nästan lite tvångstankar att slänga i koranen nästa gång man gör en eld på tomten bara för att vara busig och veta att du kan få ditt lands ambassad stängd om fel personer skulle se dig.

Kollade faktiskt nyss vad fanskapet kostar - 79:- för pocketversionen på Bokus. Blir lite dyrt att beställa en hel containerlast och dumpa på återvinningen, men ett par exemplar som tändmaterial till vinterns mysbrasor är beställt.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Folk som blandar in USA nu kan klart och tydligen läsa att USA stödjer Sverige
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...detta-har-hant

Citat:
USA fördömer attacken: "Oacceptabelt"
Matthew Miller, talesman för det amerikanska utrikesdepartementet, fördömer attacken på Sveriges ambassad i Bagdad.

– Frihet till fredliga församlingar är ett viktigt kännetecken för demokrati, men det som hände i natt var ett olagligt våldsdåd, säger han till Reuters.

– Det är oacceptabelt att irakiska säkerhetsstyrkor inte agerade för att förhindra demonstranter från att bryta sig in på den svenska ambassadens område för en andra gång och skada den.

Enligt Miller är amerikanska tjänstemän i kontakt med svenska motparter och har erbjudit stöd.

samtidigt som man fördömer Iraks attack på svenska ambassaden.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Haha jag visste att jag skulle provocera någon

Jag är inte muslim.
Men absolut att jag funderat på att flytta till ett arabland (Dubai), väst är degenererat och det blir bara värre.
Hur många kön finns det egentligen?
Får jag bränna bögflaggan som du håller kär om jag vill?

För mig får du jättegärna bränna bögflaggan.
Citera
2023-07-20, 15:57
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Haha jag visste att jag skulle provocera någon

Jag är inte muslim.
Men absolut att jag funderat på att flytta till ett arabland (Dubai), väst är degenererat och det blir bara värre.
Hur många kön finns det egentligen?
Får jag bränna bögflaggan som du håller kär om jag vill?

I ett arabland? Tveksamt. Du blir antagligen stenad bara för att inneha flaggan innan bränningen.
Citera
2023-07-20, 15:59
Medlem
krommees avatar
Sitter svenska politiker och kliar sig eller vad är problemet? Irak avbryter arbetstillstånd, företagshandel med Sverige mm och Sver ge gör inget ? Återkalla uppehållstillstånd, och ja tror inte Sverige lider så mycket, kanske om de börjar handla om olja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Man får nästan lite tvångstankar att slänga i koranen nästa gång man gör en eld på tomten bara för att vara busig och veta att du kan få ditt lands ambassad stängd om fel personer skulle se dig.
Japp, hörde häromdagen att 100 000 exemplar av koranen ska skickas till Sverige. Är ju bra att få nåt att elda med till vintern med elpriser och allt
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Lagarna i USA är mycket strängare än i Sverige
I USA förbjuder man handlingar som uppmanar till hatbrott
Efter en koranbränning riskerar man att fastna i långa dyra domstolsprocesser
Dessutom får man säkert inget polisskydd eller identitetsskydd som i Sverige

I Norge, Finland och Tyskland är det bötesstraff
Koranbränningen kommer förmodligen att få fler länder att stifta nya lagar
För att slippa samma pinsamheter som Sverige går igenom

Snicksnack. Tvärtom är USAs yttrandefrihet mycket starkare än vår. Du får både bränna koranen och säga att muslimer är jordens vidrigaste avskum och borde brinna i helvetet.

Det är inget förbud mot att bränna koranen i Norge. Finland har du rätt om däremot. Tyskland vet jag inte.
Citera
2023-07-20, 16:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Sitter svenska politiker och kliar sig eller vad är problemet? Irak avbryter arbetstillstånd, företagshandel med Sverige mm och Sver ge gör inget ? Återkalla uppehållstillstånd, och ja tror inte Sverige lider så mycket, kanske om de börjar handla om olja

Sverige köper större delen av vår olja från Norge... inte något arabland.
Citera
2023-07-20, 16:00
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Nu vill jag höra ett uttalande från Jomshof, SD's vettigaste företrädare!
Citera
2023-07-20, 16:02
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man ska få bränna vad fan man vill så länge det är ett dött ting och man äger det själv oavsett om det är koranen, bibeln, talmudh, Mein Kampf, Maos lilla röda, kommunistiska manifestet, socialdemokraternas partiprogram etc.

Då kan man lika gärna bränna den hemma, om man nu känner sig tillfreds och får utlopp genom att göra det. Men det är ju inte det koranbränningarna handlar om, och det vet du också. Det handlar enbart om att egga upp muslimer och att skapa polarisering, och därför vill man göra det med så mycket uppmärksamhet som möjligt. Det är en handling som är uppenbart riktad mot en specifik grupp, enbart för att håna dem, och som jag misstänker, med sabotageavsikter väcka de radikaliserade. Just därför fortsätter man att bränna koranen av ren trots, eftersom man vill att det ska smälla. Poängen är ju redan framförd för länge sedan så vad är syftet nu om inte att provocera tills det smäller på riktigt?

Jag anser personligen det är en väldigt onödig form av "yttrandefrihet", som bär med sig fler nackdelar än fördelar, särskilt när man samtidigt lockar fram inaktiva terrorister som tidigare inte kunde bry sig mindre om Sverige. Ju mer detta fortsätter till slut kommer någon att gå till handling. Ingen här kommer anse att det var värt det, när de själva blir drabbade. Då kommer den lilla människan fram, darrandes och gråtandes med insikt om den oåterkalleliga realiteten framför döden, för en sådan korkad och onödig sak som att bränna en koran, igen och igen och igen och igen.... det verkar ju aldrig vara nog? Man får ändå säga att islamisterna varit väldigt tålmodiga. Men de kommer nog inte vänta särskilt länge till, och jag tänker då inte hamna i skottlinjen för att folk anser det viktigt att bränna en bok av ren trots.

Sverige hade varit lika bra, och dåligt, om man inte brände koranen. Typ som alla andra länder. Och även om man kan, så måste man inte.
Citera
2023-07-20, 16:03
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja för annars hade det varit en omöjlighet att bränna då man hade blivit lynchad innan man ens hunnit ta fram tändsticksasken. Läs ovanstående inlägg.
Tänk om det här utnyttjas och man börjar bränna koranen varje dag i flera städer samtidigt? Tycker du verkligen inte att polisen borde ha annat för sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in