Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Man ska få bränna vad fan man vill så länge det är ett dött ting och man äger det själv oavsett om det är koranen, bibeln, talmudh, Mein Kampf, Maos lilla röda, kommunistiska manifestet, socialdemokraternas partiprogram etc.
Då kan man lika gärna bränna den hemma, om man nu känner sig tillfreds och får utlopp genom att göra det. Men det är ju inte det koranbränningarna handlar om, och det vet du också. Det handlar enbart om att egga upp muslimer och att skapa polarisering, och därför vill man göra det med så mycket uppmärksamhet som möjligt. Det är en handling som är uppenbart riktad mot en specifik grupp, enbart för att håna dem, och som jag misstänker, med sabotageavsikter väcka de radikaliserade. Just därför fortsätter man att bränna koranen av ren trots, eftersom man vill att det ska smälla. Poängen är ju redan framförd för länge sedan så vad är syftet nu om inte att provocera tills det smäller på riktigt?
Jag anser personligen det är en väldigt onödig form av "yttrandefrihet", som bär med sig fler nackdelar än fördelar, särskilt när man samtidigt lockar fram inaktiva terrorister som tidigare inte kunde bry sig mindre om Sverige. Ju mer detta fortsätter till slut kommer någon att gå till handling. Ingen här kommer anse att det var värt det, när de själva blir drabbade. Då kommer den lilla människan fram, darrandes och gråtandes med insikt om den oåterkalleliga realiteten framför döden, för en sådan korkad och onödig sak som att bränna en koran, igen och igen och igen och igen.... det verkar ju aldrig vara nog? Man får ändå säga att islamisterna varit väldigt tålmodiga. Men de kommer nog inte vänta särskilt länge till, och jag tänker då inte hamna i skottlinjen för att folk anser det viktigt att bränna en bok av ren trots.
Sverige hade varit lika bra, och dåligt, om man inte brände koranen. Typ som alla andra länder. Och även om man kan, så måste man inte.