Vi är med i FN och i EU. Vi ansöker om medlemskap i NATO.
Jag tycker det är rimligt att vi vänder oss till våra allierade och ber om stöd, både vad gäller handelshinder och det fysiska våld vi utsätts för, och riskerar utsättas för, från "fredens religion".
Jag tänker på Charlie Hebdo i Frankrike 2015. Då gick världens demokratier ihop, och vanliga människor började bära
T-Shirts med texten "Je suis Charlie Hebdo" till stöd för de som utsattes för muslimsk aggression.
Jag tycker fortfarande att det är olämpligt och osmakligt att bränna koraner, men för tillfället är det ett helt irrelevant ämne. Nu gäller det vår rätt att leva vårt liv, och vår demokrati.
Om "bränna koranen" är ett slags krocktest för att se om islam är en religion som vi kan tillåta i vårt samhälle så har testet visat på omedelbart och totalt körförbud. Överkorsad dödskalle, så att säga.
Jag hoppas att andra länder står upp för Sverige, trots att vi i årtionden själva lagt grunden för detta genom vår migrationspolitik. För det är ju inte så att folk börjar bränna koraner utan anledning, utan de har helt enkelt tröttnat på den terror som muslimerna ställer till med i vårt land.