Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-20, 20:53
Medlem
Man får ju ingen jävla klarhet någonstans kring vad fan son händer ............
Citera
2023-07-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Men det är ju redan så? Alla yttranden är inte inkluderade i rätten till "yttrandefrihet", och det vet du mycket väl.

Kanske inte, men om det blir förvjudet att förstöra en bok, ska det då gälla alla böcker? Tintin i Kongo?

PS
Das Kommunistische Manifest eller Mein Kampf?
Senast redigerad av Brille68 2023-07-20 kl. 20:58. Anledning: la till PS
Citera
2023-07-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Alltså, har det skett en koranbränning utanför Iraks jävla ambassad eller inte ?

Lite i hörnet av boken.
Citera
2023-07-20, 20:56
Medlem
Zloths avatar
Varför har Sverige fortfarande inte stoppat biståndet till Irak?

Varför är SD så tysta?

Varför är regeringen så tysta?

En svensk ambassad har blivit attackerad och ingen säger något?
Citera
2023-07-20, 20:58
Medlem
Fucking jävla Pk media berättar inte ett jävla dugg och flashbach svamlar bara på som vanligt........
Vad fan har egentligen skett ?
Citera
2023-07-20, 20:59
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kanske inte, men om det blir förvjudet att förstöra en bok, ska det då gälla alla böcker? Tintin i Kongo?

Jag anser att bokbränning som avser tro (dvs som har en stor följarskara som därmed tar "skada" av handlingen) ska förbjudas, om vi ändå redan förbjudit andra yttranden för att det på något sätt kan tolkas som hets mot folkgrupp. Antingen allt, eller inget. Trött på västerländskt hyckleri.

Men då jag är en person som hellre har vänner än fiender och som därmed föredrar finess och smart politik som gynnar det egna folket, så anser jag att dessa aktioner ska förbjudas oavsett. Det är mycket enklare att jobba för egna intressen om man har goda relationer.
Citera
2023-07-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Jag är inte helt insatt i islams uppdelningar. Hur är man både kristen och befälhavare i en shiamuslimsk milisgrupp?
Jag blev också förvånad. Men till en början var han tydligen ledare för Chaldean Angels alltså en kristen grupp . Men sedan blev han ledare för en shiamuslimsk grupp. Imam Ali brigade tror jag det heter, styrt från Iran. Det finns nu uppgifter om att han begått brott mot mänskligheten i Irak. Googla hans namn så hittar du bilder och filmer. Det ser ut som att han kommer bli av med sitt uppehållstillstånd I Sverige. Men han kommer aldrig verkställas till Irak. Så han får leva här i limbo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det var ingen eldning. Han sparkade bara på den samt höll upp några bilder och höll tal.

Paludan verkar vara den enda som har stake nog att elda koranen.
Det står nu på aftonbladet att det eldades i några sekunder och några blad blev brännmärken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Alltså, har det skett en koranbränning utanför Iraks jävla ambassad eller inte ?

De sa att deras tändare slutade fungera pga regnet och boken var blöt pga att de spelade fotboll med den. så de kunde inte elda. lite eldades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Varför har Sverige fortfarande inte stoppat biståndet till Irak?

Varför är SD så tysta?

Varför är regeringen så tysta?

En svensk ambassad har blivit attackerad och ingen säger något?

Sjuk värld.
Svenska regeringen borde ge en skarp varning eller skicka hem Iraks ambassadör direkt.
Citera
2023-07-20, 21:01
Medlem
Turkiet fördömer koranbränningen, och åtgärder väntas vidtas. Parlamentet kan rösta ner Sveriges Nato ansökan.
Citera
2023-07-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag anser att bokbränning som avser tro (dvs som har en stor följarskara som därmed tar "skada" av handlingen) ska förbjudas, om vi ändå redan förbjudit andra yttranden för att det på något sätt kan tolkas som hets mot folkgrupp. Antingen allt, eller inget. Trött på västerländskt hyckleri.

Men då jag är en person som hellre har vänner än fiender och som därmed föredrar finess och smart politik som gynnar det egna folket, så anser jag att dessa aktioner ska förbjudas oavsett. Det är mycket enklare att jobba för egna intressen om man har goda relationer.

I mitt inlägg så la jag till Das Kommunistische Manifest och Mein Kampf efter att du svarade. Ska de också förbjudas att förstöras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in