Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-22, 09:16
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Hvis det kan trste en lille smule, er Danmark solidariske med jer, da der fredag i Kbenhavn foran den irakiske ambassade blev brndt en bog (koranen ?), ligesom Iraks flag ogs blev trampet p. Det var en gruppe, kaldet Danske Patrioter, der stod bag.
Her er Ekstra Bladets artikel om dette:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...enhavn/9871575
Tack Danmark!

Jag tycker vi behver en enad europeisk front mot vldsreligionen islam. Hoppas verkligen att lnder som Tyskland, Frankrike och England ansluter sig till en reconquista. Men jag tror tyvrr att dom viker ner sig.
Citera
2023-07-22, 09:57
Medlem
Arkiaters avatar
Vad skulle irakierna sga om en stor grupp svenskar tog sig in p deras ambassad i Stockholm, slog snder inredningen och brnde upp byggnaden.
Citera
2023-07-22, 10:39
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Tack Danmark!

Jag tycker vi behver en enad europeisk front mot vldsreligionen islam. Hoppas verkligen att lnder som Tyskland, Frankrike och England ansluter sig till en reconquista. Men jag tror tyvrr att dom viker ner sig.

Ja, tak til Danske Patrioter - nu forsger muslimer ogs at storme den danske ambassade i Bagdad, men har hidtil ikke haft held med det. Se, hvad Expressen skriver om netop det:

https://www.expressen.se/nyheter/for...rade-i-bagdad/
Senast redigerad av Marielyst 2023-07-22 kl. 10:54.
Citera
2023-07-22, 10:59
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Att attackera ambassaden br mer eller mindre ses som en krigsfrklaring. Jag antar att vra bistnd till irak fortstter som vanligt

Bra observation. Ambassader r skyddsklassade objekt och i normalfall gr polisen in och skyddar dessa frn t.ex. En arg mobb. Om det inte r en krigsfrklaring s r det en stor prestigefrlust fr lnder som tillter sdant.

Dock s tror jag att irakiska regeringen fick order av globalisterna att tillta det hnda. Ju mer man undersker detta, desto mer inser man att det hela r artificiellt och planerat.
Citera
2023-07-22, 11:18
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Bra observation. Ambassader r skyddsklassade objekt och i normalfall gr polisen in och skyddar dessa frn t.ex. En arg mobb. Om det inte r en krigsfrklaring s r det en stor prestigefrlust fr lnder som tillter sdant.

Dock s tror jag att irakiska regeringen fick order av globalisterna att tillta det hnda. Ju mer man undersker detta, desto mer inser man att det hela r artificiellt och planerat.
Solkart att att pbeln hade ftt ok frn Iraks regering. I annat fall hade attacken p den svenska ambassaden slagits tillbaka av den irakiska militren inom 30 sekunder. Irakierna skiter uppenbarligen i Wienkonventionen. Detta br kosta irakierna dyrt. Att omgende dra in allt bistnd till dem vore en god brjan.
Citera
2023-07-22, 11:23
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Hvis det kan trste en lille smule, er Danmark solidariske med jer, da der fredag i Kbenhavn foran den irakiske ambassade blev brndt en bog (koranen ?), ligesom Iraks flag ogs blev trampet p. Det var en gruppe, kaldet Danske Patrioter, der stod bag.
Her er Ekstra Bladets artikel om dette:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...enhavn/9871575

vi kan godt lide
Citera
2023-07-22, 11:42
Medlem
Snart ven hr i landet.. Vntar med frtjusning
Citera
2023-07-22, 12:34
Moderator
Ancistruss avatar
Den danska koranbrnningen har en egen trd, vnligen fortstt diskussionen i den:

(FB) Koranskndning nu ven i Danmark - skapar svra kravaller i Irak

Denna trd handlar om den svenska ambassaden i Irak som eldats upp.

/Mod
Citera
2023-07-22, 13:28
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Rtt intressant att schweiziska flaggan eldades upp av bara farten vid en av deras motprotester.
Vet dom ens vem de protesterar mot, och mot vad.
Har dom lst den dr boken?

De r nog inte de vassaste knivarna i ldan. De blandade ihop Sverige med Schweiz och inte en endaste av dem reagerade p det.

N, de flesta som kallar sig muslimer har aldrig lst koranen, verken i original eller versatt. Kanske p sin hjd 10-20% har faktiskt gjort det. Och haditerna (den bok som berttar om profeten Muhammeds liv och grningar) har n frre lst. Det finns ett utryck som gr typ att skillnaden mellan en muslim och en f.d. muslim r att den sistnmnda lst koranen.
Citera
2023-07-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Att attackera ambassaden br mer eller mindre ses som en krigsfrklaring. Jag antar att vra bistnd till irak fortstter som vanligt
Ja tnk om de frskt det med t ex USA:s ambassad. De hade vlkomnats med 40 mm granateld.

Det stod ju i svensk media att polis var p plats men att de slppte in dem och lt dem kaosa och elda.
Citera
2023-07-22, 14:47
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vad skulle irakierna sga om en stor grupp svenskar tog sig in p deras ambassad i Stockholm, slog snder inredningen och brnde upp byggnaden.
Ointressant, svenskar beter sig inte s och det r inte nskvrt att nska snka sig till den nivn.
Sverige ska begra full ersttning fr skadorna som irakiska staten ltit ske, och/eller flytta ifrn Irak fr gott.
Citera
2023-07-22, 16:04
Avstngd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Precis, hller med. Tror du de vill bojkotta de miljardbidrag de fr av oss??

Pengar, bidrag och gratiskande r ngot de lskar mer n sin Allah och koran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in