• 2
  • 3
2023-07-20, 18:39
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHabb
Finns det ingen tredjeparts lösning som man kan betala till som för över pengarna till revolut?
Jag tog nyss över lite med det fria kortet från Lunar https://www.lunar.app/se/privat
Tyvärr har de också begränsning på 90000/mån med det fria paketet men du kanske kan dela upp på andra liknande som du själv tog upp P.F.C., Rocker, I'm Yours, Northmill m.m.
Citera
2023-11-28, 14:35
Medlem
BluePrinces avatar
Min dotter ville skicka 3000 kr till mitt Revolut-konto från Swedbank men fick inte göra det, pga det är en litauisk bank och de trodde jag skulle ha lurat henne. Spelade ingen roll att det är min dotter, vi har samma skitovanliga efternamn och jag är också kund i Swedbank.

Det var akut läge så fick be andra dottern föra över expressbetalning.
Citera
2024-10-30, 17:55
Medlem
Har i ca 2-3 år då och då fört över mellan 500kr-1000kr till mitt revolut-konto med hjälp av mitt Swedbankkort. Nu var jag tvungen att spärra mitt gamla Swedbank-kort då det var lite för trasigt. Fick hem ett nytt bankkort men nu kan jag inte föra över pengar från Swedbank till Revolut längre.

Har ringt Swedbank som säger att det inte är alls på grund av det nya kortet och "testa mindre summor". Jag valde att låta det gå någon dag, jag har handlat med mitt nya kort i affären, öppnat upp internetköp osv och lagt in det i mitt Google Pay-konto och Wallet. Men jag blir nekad gång på gång att föra över pengar till Revolut och Swedbank säger att de "inte kan se några nekade transaktioner". De säger också att det inte är deras fel att jag inte kan föra över pengarna?

Känns som idioterna på Swedbank bara inte vill nu att jag skall kunna flytta mina pengar från Swedbank-kontot vidare?

Någon som varit med om samma sak och vet vad man kan göra nu?

Byta bank? Till vilken isf?
Citera
2024-11-01, 11:09
Medlem
Du får göra en utlandsbetalning till Revolut i Litauen, verka vara det enda som säkert funkar.
Jag har fått två kort i två olika banker spärrade för Revolut-overföringar utan synbar anledning.
Citera
2024-11-03, 12:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Då känns ju den enda lösningen att byta till valfri svensk bank, överför alla pengar och ge swedbank långfingret.

Kan funka men det beror på vilket land TS försökte föra över pengar till.
Citera
2025-02-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Du får göra en utlandsbetalning till Revolut i Litauen, verka vara det enda som säkert funkar.
Jag har fått två kort i två olika banker spärrade för Revolut-overföringar utan synbar anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage
Har i ca 2-3 år då och då fört över mellan 500kr-1000kr till mitt revolut-konto med hjälp av mitt Swedbankkort.

Var hittar ni bankuppgifterna i Revolut så ni kan föra över SEK via IBAN?

Jag ser bara de internationella uppgifterna och då skickas EURO vilket gör att det är min bank som växlar. Jag vill ju växla på Revolut.
Citera
2025-02-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST

Jag ser bara de internationella uppgifterna och då skickas EURO vilket gör att det är min bank som växlar. Jag vill ju växla på Revolut.

Precis, det är inget problem att föra över stora belopp, åtminstone inte med Skandia banken, men problemet är att dom växlar till EUR med en dålig kurs.

Tittade på det här för något år sedan, och det verkade som att Handelsbanken och kanske SEB tillåter utlandsbetalningar i SEK till Litauisk bank, i internetbanken. Vet inte säkert om så är fallet. Orkade inte byta och testa.
Citera
2025-02-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerFektum
Tittade på det här för något år sedan, och det verkade som att Handelsbanken och kanske SEB tillåter utlandsbetalningar i SEK till Litauisk bank, i internetbanken. Vet inte säkert om så är fallet. Orkade inte byta och testa.

Letade runt och tillexempel SEB, Lunar och ICA-banken tillåter en att skicka SEK till ett konto som hanterar SEK. Tyvärr har ingen funktionen med en återkommande överföring som Swedbank har.

Lunar har fördelen att det är helt gratis.

Men utan automatiska överföringar kan jag lika väl föra över gratis och på sekunden manuellt i Revolut via ApplePay/Kortet/GooglePay eller automatiskt via ”Top-Ups”
Citera
2025-02-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST

Inga såna problem med växling i SHB åtminstone.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in