Citat:
Ursprungligen postat av
Krigsgrodor
Svar ja, om du har en dynamisk IP-adress som ändras när din router startas om, så kan en hemsida inte se att du är samma användare. Dock så beror ju detta på. Om du använder en riktig jävla sunkig webbläsare som t.ex. Google Chrome och har valt att spara cookies och webbläsardata, och sedan har din IP-adress ändrats och du besöker hemsidan med den nya IP-adressen men fortfarande är inloggad på ditt gamla konto, då syns det såklart att du är samma användare för båda adresserna. Detta är varför du bör göra det som alla andra med IQ över 50 gör: Varje gång du startar din dator, så startar du Firefox eller Librewolf istället för Google Chrome, och du ställer in webbläsaren att inte spara någon webbläsardata alls, alternativt att alltid använda privat läge. Sedan när du stänger av datorn för kvällen och slår på den igen dagen efter, så är du en helt ny användare ifall din IP-adress ändrats. Jag vet, åhnej fyfan vad jobbigt, nu måste du ju logga in manuellt varje gång, hur fan ska det gå? Det tar ju för fan 8 sekunder, vilken jävla katastrof. Men vill man surfa fint så får man lida pin. Jag har över 10000 konton på Flashback reggade mellan 2002-2023, till och med några konton reggade 2024, alla med unika IP-adresser och admin kan inte göra ett piss. Jag driver i princip hela forumet vid det här laget.
Har inget emot att logga in manuellt, eftersom jag är typen som gillar mer hur internet var innan, då det krävdes mer input från användaren. Jag har Firefox som webbläsare och det har varit det enda alternativet för mig i många år.
Minns att jag använde en VPN-tjänst för att skapa ett extra konto på Passagen för en del år sedan, men det funkade inte (jag hade då en fast IP-adress (stationär dator). Det kanske skulle kunna funka bättre idag.