Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 20:33
  #2509
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Jo Matty har ju en tendens till att överreagera, men i detta fall så hamnade han rätt även fast hans motiv från början var litet själviska! Förstår honom dock med tanke på att Amy och Moira plus ungarna bara försvann helt plötsligt! Inte vidare stiligt hanterat!

Ja Paul var ett praktarsle, och han fick vad han förtjänade där, inte minst med tanke på hur han behandlade Vinny!

Det som saknas i serien nu när Al har dött är en riktig skurk! Det brukar finnas iaf en, men just nu så är det ont om den varan! Kim är ju Kim, men särskilt skurkaktig är hon inte.
Undrar om någon av stammisarna kommer att byta karaktärsdrag? David börjar att agera litet skurkmässig, men han är ju mest korkad och inte ondsint! Hade varit kul att se seriens snällaste mysmorfar Rishi bli en ondsint skurk! Konstigare saker har ju hänt i byn tidigare!

Det var nån som kunde dragit ut Paul från ladan men bara försökte lite halvhjärtat fast han bad för sitt liv, och sen lämnade honom va? Vem var det? Ett mycket passande öde om det var så det gick till.

Sant. Tror Macenzie har potential att göra riktigt hemska saker av samma anledningar som jag trodde att han kunde bli mördad innan. Kanske Kims son kommer tillbaka? Men han verkar va ute på riktigt.
David vore roligt. Han skulle nog faktiskt kunna gå rätt långt för sin lilla affär. Men som sagt, nog för korkad och o-ond för nått större än typ bedrägeri eller stöld.

Rishi hade lite potential för att spåra ur ett tag när Livs Mamma var med och utpressade honom.

Cain kanske kommer ut från fängelset i gammal god form? Fast han känns lite för klok nu för tiden

Gissar att dom tar in nån ny. Känns som det behövs faktiskt
Citera
2024-04-17, 20:41
  #2510
Medlem
Jag kommer ihåg pubägaren från min barndom, var det inte Amos han hette?
Citera
2024-04-18, 11:12
  #2511
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolidoo
Jag kommer ihåg pubägaren från min barndom, var det inte Amos han hette?

Helt rätt. Amos Brearly hette pubägaren de första 20 åren. Kanske bäst ihågkommen för sina stora polisonger. Han drev puben tillsammans med Henry Wilks.
Citera
2024-04-18, 11:42
  #2512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Helt rätt. Amos Brearly hette pubägaren de första 20 åren. Kanske bäst ihågkommen för sina stora polisonger. Han drev puben tillsammans med Henry Wilks.

Henry Wilks, ja en lite distingerad vithårig man. Minns jag rätt?
Citera
2024-04-18, 18:21
  #2513
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolidoo
Henry Wilks, ja en lite distingerad vithårig man. Minns jag rätt?

Det hår han hade kvar var vitt ja. Han gick ofta i keps, hade mustasch och rökte pipa.
Citera
2024-04-19, 08:18
  #2514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Det hår han hade kvar var vitt ja. Han gick ofta i keps, hade mustasch och rökte pipa.

Just det! Sannerligen inte igår man tänkte på dessa figurer, hehe. Vet du om det finns någonstans där man kan se ett avsnitt från den här perioden? Hade varit kul. Min minnesbild var att det var ett oerhört lågt tempo, det hände verkligen inte mycket i avsnitten.
Citera
2024-04-19, 08:57
  #2515
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolidoo
Just det! Sannerligen inte igår man tänkte på dessa figurer, hehe. Vet du om det finns någonstans där man kan se ett avsnitt från den här perioden? Hade varit kul. Min minnesbild var att det var ett oerhört lågt tempo, det hände verkligen inte mycket i avsnitten.

Det finns en hel del avsnitt att se på Youtube. Både från 1970-talet och 1980-talet. Sök bara "Emmerdale Farm" och sedan ett årtal. Jag har själv sett en hel del från både 1978 och 1979, och älskar det. Jag tror inte att så många skulle hålla med mig men jag tycker serien var mycket bättre då. Den hade en egen identitet. Nu är det som vilken annan såpa som helst.
Citera
2024-04-19, 11:16
  #2516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Det finns en hel del avsnitt att se på Youtube. Både från 1970-talet och 1980-talet. Sök bara "Emmerdale Farm" och sedan ett årtal. Jag har själv sett en hel del från både 1978 och 1979, och älskar det. Jag tror inte att så många skulle hålla med mig men jag tycker serien var mycket bättre då. Den hade en egen identitet. Nu är det som vilken annan såpa som helst.

Stort tack för tipset. Ska kolla när jag får möjlighet. Jag kunde ju kollat upp det själv, ursäkta min lättja
Citera
2024-04-19, 17:33
  #2517
Medlem
LisochLoss avatar
Gillar grejen med att Vinnie börjar spela. Även om han är sympatisk så vore det bra tv att få se honom gå ner sig riktigt ordentligt. Kanske har vi seriens blivande bad guy här! Men stackars Mandy då förstås.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback