Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-11-24, 16:20
  #97
Medlem
Blir man inte lite gasig i magen?
Citera
2023-11-24, 16:23
  #98
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har hört om en som blev sjuk av otillagad korv. En gång. I hela mitt liv. Har haft falu på mackan många gånger, ej blivit sjuk.

Har hört om en som blev mjuk av olaglig torv. En tång. I hela mitt liv. Har haft falu på rackarn många gånger, ej blivit mjuk.
Citera
2023-11-24, 21:06
  #99
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Har hört om en som blev mjuk av olaglig torv. En tång. I hela mitt liv. Har haft falu på rackarn många gånger, ej blivit mjuk.

Jag är jävligt mjuk.

Älskar "rå" korv men har tröttnat på falukryddorna.
Citera
2023-11-25, 21:19
  #100
Medlem
Gosifs avatar
När nån säger: ”äter du rå korv”

Citera
2024-01-05, 18:02
  #101
Medlem
Ringhals3s avatar
Falukorv och svensk varmkorv är inte rå, den är kokt redan när den köps, helt ok att äta kall.
Jämför med medwurst som man har på mackan, det är samma sak.
Citera
2024-01-13, 21:49
  #102
Medlem
Gosifs avatar
Idioter brukar säga att man inte ska äta rå korv..

Falukorv på mackan är bara för gott ibland!
Citera
2024-01-13, 22:00
  #103
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Idioter brukar säga att man inte ska äta rå korv..

Falukorv på mackan är bara för gott ibland!

Det är klart att man inte skall äta rå korv. Falukorv är inte rå när man köper den, så den går bra att äta direkt ur förpackningen.

Din hemkunskapslärare måste ha haft det svårt med dig.
Citera
2024-01-13, 22:24
  #104
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det är klart att man inte skall äta rå korv. Falukorv är inte rå när man köper den, så den går bra att äta direkt ur förpackningen.

Din hemkunskapslärare måste ha haft det svårt med dig.

Hehe. Det jag mena är att nån sa till mig för några år sen att inte käka rå korv, det var falukorv från affären.. man behöver inte tillaga den för att käka..

Detsamma!
Citera
2024-01-13, 22:34
  #105
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hehe. Det jag mena är att nån sa till mig för några år sen att inte käka rå korv, det var falukorv från affären.. man behöver inte tillaga den för att käka..

Detsamma!


Det är lite svårt att förstå vad du menar eftersom du skriver då dåligt, men någon rå falukorv finns det inte att köpa i affären.
Citera
2024-01-13, 22:36
  #106
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det är lite svårt att förstå vad du menar eftersom du skriver då dåligt, men någon rå falukorv finns det inte att köpa i affären.

jag har inte bett dig att svara på mitt inlägg..

Nä det vet vi ang falukorv
Citera
2024-04-04, 14:47
  #107
Medlem
Finns ett steg under tillverkningen där korven upphettas till över 72 grader som avdödar alla eventuella bakterier.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback