• 3
  • 4
2023-07-31, 12:12
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
Vad säger ni om denna?
https://www.blocket.se/annons/dalarn...ell/1000165108
Jag säger att du inte ska köpa en 1,6d 109hk utan i så fall en D2 114hk.
Citera
2023-07-31, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
Vad säger ni om denna?
https://www.blocket.se/annons/dalarn...ell/1000165108
Om vi kollar Volvo med högre miltal hade jag definitivt satsat på en 5-cylindrig variant.
De är kända för att hålla ihop länge innan de rasar. 4-cyl är mer tveksamma när det kommer till hållbarheten.

Undvik också Powershift-lådan. Satsa på en manuell eller en Geartronic automat.
Citera
2024-06-16, 00:21
Medlem
Hoppar in i tråden.
Har snöat in på.Volvo igen. Ägde en v40 för en 14-15 år sen och lovade att aldrig mer göra detsamma.
Körde därefter en trevlig Ford Focus i 9 år , behövde fixa bromsskivor ett par gånger. Annars inget.

Nu pga större famlilj en Toyota som gud glömt som nyligen fyllde 10 år. På de tre år jag ägt skiten har jag lagt ca 20000 kr på lagningar. Försäkringsbolaget gick därtill in med 60 tusen när växellåda , koppling mm behövde bytas ut. Var utan bil i 6 veckor i höstas. Hatar den givetvis. Och nu behöver annat fixas.

Så. Spanar lite på Volvo igen. Vad skulle ni uppskatta är ett lägsta pris man kan köpa en riktig V70 för? Dvs en som ser ut som de gjorde på 00-talet? Tycker de slutade ha Volvolook efter omkring 2010.
Vad får man lägga på en sån bil i månaden? (Köper kontant).
Kör runt 1000-1500 mil/år. Aldrig i vardagen, kör på helger och längre resor. Drar husvagn på sommaren, då blir det en del körande. Lagar bara på verkstad, har Volvo verkstad i närheten.

Lägger i dagsläget ca 3000 kr / månad enligt utgiftskollen. (Inkl verkstad/service, skatt, Drivmedel och Försäkring).
Citera
2024-08-25, 09:58
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
Hoppar in i tråden.
Har snöat in på.Volvo igen. Ägde en v40 för en 14-15 år sen och lovade att aldrig mer göra detsamma.
Körde därefter en trevlig Ford Focus i 9 år , behövde fixa bromsskivor ett par gånger. Annars inget.

Nu pga större famlilj en Toyota som gud glömt som nyligen fyllde 10 år. På de tre år jag ägt skiten har jag lagt ca 20000 kr på lagningar. Försäkringsbolaget gick därtill in med 60 tusen när växellåda , koppling mm behövde bytas ut. Var utan bil i 6 veckor i höstas. Hatar den givetvis. Och nu behöver annat fixas.

Så. Spanar lite på Volvo igen. Vad skulle ni uppskatta är ett lägsta pris man kan köpa en riktig V70 för? Dvs en som ser ut som de gjorde på 00-talet? Tycker de slutade ha Volvolook efter omkring 2010.
Vad får man lägga på en sån bil i månaden? (Köper kontant).
Kör runt 1000-1500 mil/år. Aldrig i vardagen, kör på helger och längre resor. Drar husvagn på sommaren, då blir det en del körande. Lagar bara på verkstad, har Volvo verkstad i närheten.

Lägger i dagsläget ca 3000 kr / månad enligt utgiftskollen. (Inkl verkstad/service, skatt, Drivmedel och Försäkring).
Blev det en Volvo?
Citera
2024-09-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Blev det en Volvo?

Nej.. inte än. Kanske byter till våren.
Citera
2024-09-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag säger att du inte ska köpa en 1,6d 109hk utan i så fall en D2 114hk.

Kan bara hålla med.
Går som en klocka
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här