Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-07-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Fine men jag försöker inte undvika spam här. Jag försöker bli av med enbart en och samma.
Ja och den enda lösningen jag ser i ditt fall är att skaffa en klient med bättre filterfunktion än Gmails egna. Kanske med dessa kan du sortera innehållet så det faktiskt fungerar.

MyMail
FairEmail (FOSS)

^ Två appar jag använt som jag vet har filterfunktion. MyMail kanske är lite enklare för de som inte är nördar dock.

Edit: Kollade och MyMail verkar inte ha stöd för det du vill göra. Men prova FairEmail.
Citera
2023-07-29, 22:34
Medlem
che3s avatar
Citat:
Sjukt irriterande. Får 50-100 mail om dagen med samma innehåll fast från olika mailadresser.
Alla har som sagt samma innehåll och ett namn som är unikt och därför enkelt att blockera.

Det jag har gjort är att i min mailklient lagt till regler att varje gång ett mail kommer som innehåller det här ordet ska det hamna i papperskorgen. Detta fungerar inte.

Jag har i gmail - inställningarna (webbläsaren) lagt blockering på samma grej. Rakt i papperskorgen om mailen innehåller detta ord. Funkar inte heller.

Hur blir jag av med det om det inte går att blockera?
Skaffa dig mailklienten Thunderbird do blir visserligen inte av med spam men du kan markera det som spam så hamnar det i skitkorgen nästa gång.
I Thunderbird är det lätt som en plätt att radera ej önskade mail utan att behöva läsa skiten
Citera
2023-07-30, 00:36
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Ja och den enda lösningen jag ser i ditt fall är att skaffa en klient med bättre filterfunktion än Gmails egna. Kanske med dessa kan du sortera innehållet så det faktiskt fungerar.

MyMail
FairEmail (FOSS)

^ Två appar jag använt som jag vet har filterfunktion. MyMail kanske är lite enklare för de som inte är nördar dock.

Edit: Kollade och MyMail verkar inte ha stöd för det du vill göra. Men prova FairEmail.

Citat:
Ursprungligen postat av che3
Skaffa dig mailklienten Thunderbird do blir visserligen inte av med spam men du kan markera det som spam så hamnar det i skitkorgen nästa gång.
I Thunderbird är det lätt som en plätt att radera ej önskade mail utan att behöva läsa skiten

OK. Men blir mer irriterad över hur filtrena inte verkar alls...?
Det är enkel logik

"Om mailet innehåller ***, lägg direkt i papperskorgen". Superenkel programmering och alternativet finns under inställningar. Varför funkar det inte?
Citera
2023-07-30, 12:16
Medlem
che3s avatar
Citat:
OK. Men blir mer irriterad över hur filtrena inte verkar alls...?
Det är enkel logik

"Om mailet innehåller ***, lägg direkt i papperskorgen". Superenkel programmering och alternativet finns under inställningar. Varför funkar det inte?
Tyvärr det vet jag inget om då jag bara loggar in på mailen med Thunderbird
Citera
2023-07-30, 12:34
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Kommer inte förslag på vilka mejl som kommer papperskorgas när du gör det? Annars har du gjort något fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in