2006-07-30, 21:31
Medlem
Frappants avatar
Får inte mitt gratis Python IDLE att fungera, fullt legitima körningar av moduler från editorn ger bara felmeddelandet

IDLE's subprocess didn't make connection. Either IDLE can't start a subprocess or personal firewall software is blocking the connection.

Någon brandvägg som ställer till förtret för IDLE har jag inte, eller åtminstone har det gått bra i flera månader medan jag knåpat med Python - problemet har kommit som en blixt från klar himmel. I brandväggens programlista finns heller inga tecken på att IDLE skulle vara särbehandlat.

Skulle någon ha en idé om hur jag ska häva felet som ger felmeddelandet, så vore jag förstås som allra tacksammast, för IDLE har varit väldigt tacksamt att arbeta med fram till detta.

Men eftersom det är en fåfäng förhoppning slänger jag nu ut frågan om någon känner till andra gratis och bra Python-utvecklingsmiljöer? Det finns iaf ingen tråd om detta i forumet, och bland de klistrade länkarna hittar jag bara sidor av allmän informationskaraktär.

Jag HAR iofs redan Wing IDE, men om man inte har ett jätteprojekt typ skriva all programvara till JAS på 20 programmerare uppdelade på tre fysiskt skilda avdelningar så är Wing IDE lite i tyngsta laget att sätta sig in i.

Någon? Mycket tacksam för hjälp.
Citera
2006-07-30, 22:19
Medlem
Drexls avatar
PythonWin är inte helt genomuselt. Något mer avancerat än Idle men fortfarande mycket basic.

http://www.python.net/crew/mhammond/...Downloads.html

Vad du än gör så låt bli Eclipse när det gäller Python.

Mvh
Citera
2006-07-30, 22:58
Medlem
Frappants avatar
Ser ut att funka finfint, drexl!

1000 tack, sparar evinnerligt Google-Traaggle!!

I O U 1...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in