Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-30, 11:23
  #1
Medlem
Jag känner två sätt att spela brädspel på internet. Det ena är en webbsajter Rally the troops och andra ett program där i princip alla spel finns men man skickar sina turer genom mejl eller så spelar man online samtidigt. Och det är vassal.

Så finns det några fler webbsajter? eller sätt att spela på?
Citera
2023-07-30, 11:25
  #2
Medlem
Boardgamearena. Där kan du spela flera olika brädspel online.
Citera
2023-07-30, 11:55
  #3
Medlem
Loreias avatar
Finns flera brädspel på Steam och man kan spela via Tabletop simulator
Citera
2023-08-13, 07:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Finns flera brädspel på Steam och man kan spela via Tabletop simulator

Men då måste man köpa tabletop simulator?
Citera
2023-08-17, 01:16
  #5
Medlem
Boardgamearena.com är riktigt bra, har ett väldigt stort utbud av spel. För att starta vissa spel behöver man ett premium-konto, men även med ett gratiskonto kan du ansluta till alla spel.
Citera
2023-08-18, 17:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Boardgamearena.com är riktigt bra, har ett väldigt stort utbud av spel. För att starta vissa spel behöver man ett premium-konto, men även med ett gratiskonto kan du ansluta till alla spel.

Jag ska ta titta på det. Jag själv använder Rally the troops.
Citera
2023-11-10, 15:59
  #7
Medlem
Jag rekommenderar alla gånger Tabletop Simulator på Steam. Det är dessutom alltid på 50 % rea varje höstrea som brukar starta ca 25 november. Även om det kostar 200 till fullpris så får man tillgång till otroligt många spel. Du kan söka i steams workshop så finns till exempel flera versioner av svenska Drakborgen att ladda ner gratis. Man behöver alltså inte köpa några spel efter att man köpt själva simulatorn utan man kan ladda ner alla spel som användare lagt upp (läs: kopierat).

Tabletopia finns gratis på Steam. Har inte stenkoll på hur det funkar men en hel del ska vara gratis och gå att spela utan att köpa Premium.

BoardGameArena som @ajdeana rekommenderade är också riktigt bra. Till skillnad från TTS som egentligen bara är en fysikmotor (där man kan kasta kort och råka slå ner spelpjäser) så känns BGA mer proffsigt. Det är riktiga "program" som kontrollerar regler et.c. Enda stora nackdelen enligt mig är att man behöver köpa Premium för att kunna spela mot utpekade användare, typ sina kompisar.

Brettspielwelt.de är annars en gammal favorit för mig. Kom bara ihåg att trycka på engelska flaggan på hemsidan om du inte kan tyska. Här finns mest euro-spel och kortspel. Allt är gratis och du kan göra rum som bara dina vänner har tillgång till. Och likt BGA är allt programmerat, så man kan inte spela fel. Gränssnittet är lite gammalt, men vem bryr sig. Går att både spela på hemsidan eller ladda ner ett desktop-program som verkar ha gamla hederliga 800x600 som standard.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback