2023-07-31, 07:28
Medlem
Jag ska börja med att säga att jag är helt nollad vad gäller datorer och teknik. Så komplicerade ord och lösningar kommer tyvärr inte hjälpa mig.

Jag använder ChatGPT Model: gpt-3.5 turbo,(free.churchless.tech) jag får mellan varven fel meddelanden som gör chatten helt oanvändbar. I natt har alla mina tidigare chattar försvunnit när datorn stått i "strömsparläge" och när jag ställer första frågan kommer detta:

{"error":{"code":"error","message":{"message":"Una uthorized - Access token is missing"},"param":null,"type":"401 Unauthorized"}}

Jag har kört utan API key, men provade att lägga in en ny vilket bara gav mig ett annat felmeddelande. Jag skapade ytterligare en ny API nyckel och nu verkar det fungera.

Men jag får dessa problem ofta och är sjukt trött på att saker försvinner och att chatten inte fungerar.
Finns det något jag kan göra för att undvika dessa återkommande problem eller finns det någon likvärdig gratis chat?
Citera
2023-07-31, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manglad-Fitta
Du kanske ska sluta använda henne som en jävla amatör som dessutom är allvarligt dum i huvudet.

Jag bad om hjälp med ett problem, och jag skulle uppskatta om du kunde knipa käft om du ändå inte klarar av att svara på min fråga.
Citera
2023-07-31, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ketango
Jag ska börja med att säga att jag är helt nollad vad gäller datorer och teknik. Så komplicerade ord och lösningar kommer tyvärr inte hjälpa mig.

Jag använder ChatGPT Model: gpt-3.5 turbo,(free.churchless.tech) jag får mellan varven fel meddelanden som gör chatten helt oanvändbar. I natt har alla mina tidigare chattar försvunnit när datorn stått i "strömsparläge" och när jag ställer första frågan kommer detta:

{"error":{"code":"error","message":{"message":"Una uthorized - Access token is missing"},"param":null,"type":"401 Unauthorized"}}

Jag har kört utan API key, men provade att lägga in en ny vilket bara gav mig ett annat felmeddelande. Jag skapade ytterligare en ny API nyckel och nu verkar det fungera.

Men jag får dessa problem ofta och är sjukt trött på att saker försvinner och att chatten inte fungerar.
Finns det något jag kan göra för att undvika dessa återkommande problem eller finns det någon likvärdig gratis chat?
Är det fel meddelande eller felmeddelande? Sluta stäng ner datorn så löser det sig
Citera
2023-07-31, 08:35
Medlem
Intelligensen är så hög här inne...
Citera
2023-07-31, 09:33
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Intelligensen är så hög här inne...

Då får du glädja dig åt att sommarlovet snart är slut och du får gå tillbaks till säris och träffa dina andra intelligenta vänner.
För mig så är alltid tidigare "chattar" kvar i den gratis 3.5 versionen.
Du kanske helt enkelt få be en speciallärare förklara för dig hur du ska använda ChatGPT på rätt sätt.
Senast redigerad av Iifyousayso 2023-07-31 kl. 09:41.
Citera
2023-07-31, 10:36
Medlem
Du behöver en access token som är giltig.

Now, visit your OpenAI key page https://beta.openai.com/account/api-keys or click the menu item "View API keys"
Create a new key by clicking the "Create new secret key" button.
Citera
2023-08-01, 09:39
Medlem
Maxtaduss avatar
Citat:

Låter som du får din Modell från annan källa än OpenAI och därför är din API nyckel ogiltig. Om du vill ha personlig hjälp så skicka pm

OT: Iifyousayso måste vara under 18 år.
Citera
2023-08-01, 09:58
Medlem
Maxtaduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxtadus
Låter som du får din Modell från annan källa än OpenAI och därför är din API nyckel ogiltig. Om du vill ha personlig hjälp så skicka pm

OT: Iifyousayso måste vara under 18 år.

alternativt visa din API request kod utan API nyckel här så vi kan hjälpa dig?
Citera
2023-08-01, 10:12
Medlem
Maxtaduss avatar
Citat:

ser nu ditt problem, du använder en privat aktörs egna version/modell av GPT.
Använd ALLTID officiella OPENAI's version. allt du skriver in i den där alternativa hemsidan kommer skumma personer kunna se, spara och göra vad fan de vill med.

här är den officiella (och även gratis) versionen av GPT https://chat.openai.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in