Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-25, 09:43
  #133
Medlem
Rättegångn är uppskjuten pga sjukdom hos försvaret.
Jag försökte begära ut FUP, men fick avslag på att få den i digitalt format utan skulle kunna få den hemskickad i pappersformat (drygt 260 sidor för drygt 600 kr) eller infinna mig på polisstation för att läsa den.
Citera
2023-10-02, 18:56
  #134
Medlem
Nu är rättegången på gång, är det någon som vill dela med sig av en sammanfattning?
Citera
2023-10-10, 06:56
  #135
Medlem
Idag snyftar mamman till GM ut i Västerbottenskuriren..
Citera
2023-11-14, 12:29
  #136
Medlem
I går kom domen. Saxat från vk.se:

"Nu döms 26-åringen till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Detta för två fall av mordförsök och ett fall av grovt hot mot tjänsteman."

Konstigt ändå att det inte blev tre fall av mordförsök när det var 3 personer som blev beskjutna.
Citera
2023-11-14, 13:07
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bneji
Idag snyftar mamman till GM ut i Västerbottenskuriren..

Okej, vad säger mamman då?
Citera
2023-11-15, 07:29
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Okej, vad säger mamman då?
I korthet säger hon att han aldrig skulle göra en fluga förnär och att han är världens snällaste. Hon saknar honom osv. Det kändes bara smetigt alltihop och jag har jäkligt svårt att sympatisera med en person som varit någon centimeter ifrån att skjuta ihjäl en fyraåring. Hon har vetat om hans psykiska ohälsa och att han haft vapen hemma så mina sympatier får hon inte..
Citera
2023-11-15, 08:39
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bneji
I korthet säger hon att han aldrig skulle göra en fluga förnär och att han är världens snällaste. Hon saknar honom osv. Det kändes bara smetigt alltihop och jag har jäkligt svårt att sympatisera med en person som varit någon centimeter ifrån att skjuta ihjäl en fyraåring. Hon har vetat om hans psykiska ohälsa och att han haft vapen hemma så mina sympatier får hon inte..

Som vanligt då när föräldrar är i media...
Citera
2023-11-17, 12:28
  #140
Medlem
Försökte få ut dom och FUP. Domen gick bra, men FUP skulle tingsrätten ha över 8000 för iom att dom tagit beslut att FUP:ar lämnas inte ut i digitalt format utan det är papperskopior som gäller.

Allmänna handlingar my ass. Inte alla som har råd med 8000 för en FUP... Inte jag i alla fall.
Citera
2023-11-23, 20:10
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitturtittur
Försökte få ut dom och FUP. Domen gick bra, men FUP skulle tingsrätten ha över 8000 för iom att dom tagit beslut att FUP:ar lämnas inte ut i digitalt format utan det är papperskopior som gäller.

Allmänna handlingar my ass. Inte alla som har råd med 8000 för en FUP... Inte jag i alla fall.


Kan du dela med dig av domen tack?
Citera
2023-12-13, 14:15
  #142
Medlem
https://easyupload.io/dyn94r
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback