2023-07-31, 17:05
Medlem
iiimpossibles avatar
Jag har ett (redan användt) fentanylplåster på 12,5 mg (tre dagars) som jag klistrade på mig vid 10 imorse. Vet inte om jag inbillar mig men tycker nog att jag känner liiite kanske?
Tog också, precis nu, 10mg oxascand.

Det är första gången på fentanyl och var ett tag sedan jag käkade tramadol (då doser under 150mg). Det är ju dock som sagt ett redan användt plåster.

Vad tror ni blir bäst:
Ta av plåstret och tugga det istället, alternativt ta 10mg oxascand till och låta det vara?

Vill bli lite mysig och sova gött 😁
Citera
2023-07-31, 18:10
Medlem
iiimpossibles avatar
Ingen?

Lägger till ett tredje alternativ..
Ta av plåstret och istället röka 1/4 del utav denna? Eller kanske t.o.m 1/8 för att känna först.
Citera
2023-07-31, 19:11
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iiimpossible
Ingen?

Lägger till ett tredje alternativ..
Ta av plåstret och istället röka 1/4 del utav denna? Eller kanske t.o.m 1/8 för att känna först.

Mina erfarenhet av det där är att jag suttit och örfilat en kille och gnugga han mellan revbenen för han har hållit på att dö, då han tuggade.
Låter ännu värre att röka det.

Var det detta du ville höra?
Du kan ju vänta och se om de kommer någon som skriver att de går bra, om de lever kvar någon sån vill säga.
Citera
2023-07-31, 19:45
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Mina erfarenhet av det där är att jag suttit och örfilat en kille och gnugga han mellan revbenen för han har hållit på att dö, då han tuggade.
Låter ännu värre att röka det.

Var det detta du ville höra?
Du kan ju vänta och se om de kommer någon som skriver att de går bra, om de lever kvar någon sån vill säga.

Fyfan. Vet du vilken dos det var? Var det med/utan benso?

Är medveten om riskerna, men tänker nog ändå att detta är den svagare sorten samt att det redan har användts (tre dagar).. Därav borde det väl vara lungt. Men jag vet ju inte.
Citera
2023-07-31, 19:58
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Benso + Fentanyl är en dålig idé redan från början.

När du sätter på dig plåstret så tar det ett bra tag innan du byggt upp nivåer av fentanylet, jävligt lömskt för det fortsätter öka även efter du tagit av dig plåstret.

Käka inga mer benso. Ta av dig plåstret och känn efter om ett par timmar. Somna för helvete inte med det på dig.

Ska du prompt hålla på med fentanyl så rök det istället. Då känner du i alla fall direkt hur mycket du får i dig och är du jävligt snabb så kanske du hinner ringa ambulans innan du durar av.

Jag hade sån tur att polaren hittade mig blå i ansiktet med hjärtstillestånd.

Lycka till
Citera
2023-07-31, 20:05
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Benso + Fentanyl är en dålig idé redan från början.

När du sätter på dig plåstret så tar det ett bra tag innan du byggt upp nivåer av fentanylet, jävligt lömskt för det fortsätter öka även efter du tagit av dig plåstret.

Käka inga mer benso. Ta av dig plåstret och känn efter om ett par timmar. Somna för helvete inte med det på dig.

Ska du prompt hålla på med fentanyl så rök det istället. Då känner du i alla fall direkt hur mycket du får i dig och är du jävligt snabb så kanske du hinner ringa ambulans innan du durar av.

Jag hade sån tur att polaren hittade mig blå i ansiktet med hjärtstillestånd.

Lycka till

Tack för svar!
Måste bara dubbelkolla eftersom jag kanske inte var övertydlig vid trådstart; men plåstret har alltså redan suttit på en vän i tre dagar innan jag fick det. Är det då verkligen en sådan stor fara? 🤔 Det är alltså användt, och dessutom på styrkan 12,5
Citera
2023-07-31, 20:08
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Fyfan. Vet du vilken dos det var? Var det med/utan benso?

Är medveten om riskerna, men tänker nog ändå att detta är den svagare sorten samt att det redan har användts (tre dagar).. Därav borde det väl vara lungt. Men jag vet ju inte.

Utan benso var det fast lyrica var inblandat om de spelar roll, vet ej dosen.
Chansa inte med saker som kan vara livshotande , plåster kan vara luriga med hur de utsöndrar tänk på att de faktiskt är så jävla starkt att de utsöndras genom huden.
Jag kan inte säga så mycket mer än att jag avråder dig från att tugga eller röka, speciellt om du tänkt göra de innan du somnar och är ensam.
Citera
2023-07-31, 20:19
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Tack för svar!
Måste bara dubbelkolla eftersom jag kanske inte var övertydlig vid trådstart; men plåstret har alltså redan suttit på en vän i tre dagar innan jag fick det. Är det då verkligen en sådan stor fara? 🤔 Det är alltså användt, och dessutom på styrkan 12,5

Ja.
Citera
2025-01-03, 16:16
Medlem
Ni som kan sånt här om mediciner
Är det jag tar höga doser eller rätt normal?
Vill inte fråga läkaren,för dom säger alltid att det är högt,även fast det kan vara lågt.
Är mot smärta..

600mg Lyrika
25 mikrogram/timme Fetanyl
upp till 6st 5mg oxynorm
Senast redigerad av teo74 2025-01-03 kl. 16:51.
Citera
2025-01-05, 14:52
Medlem
Citat:
Jag har ett (redan användt) fentanylplåster på 12,5 mg (tre dagars) som jag klistrade på mig vid 10 imorse. Vet inte om jag inbillar mig men tycker nog att jag känner liiite kanske?
Tog också, precis nu, 10mg oxascand.

Det är första gången på fentanyl och var ett tag sedan jag käkade tramadol (då doser under 150mg). Det är ju dock som sagt ett redan användt plåster.

Vad tror ni blir bäst:
Ta av plåstret och tugga det istället, alternativt ta 10mg oxascand till och låta det vara?

Vill bli lite mysig och sova gött 😁

Jag har 120up per plåster sen ett som är på 40 tror ja eller om de va 50. Jag känner INGENTING mer än mindre ont som jag alltid annars har

Edit: sjukvården sa att enbart jag med tolerans fick röra de och ingen närstående fick sätta på sig de för då dör dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in