Pågår mellan 27 Juli till 8 Aug i Chengdu, således redan flera dagar in i mästerskapet.
Schema och resultat hittar man här:
https://results.2021chengdu.com/?lan.../totalschedule
Svenska deltagare:
Athletics
KALLMAN Eric samuel
KARLSSON Gustav tomas
LOSCHNER Sebastian ricard
MAGNUSSON Nils leo
MOISANDER Ivar hakan
WIIK Samuel filip
FORSSELL Sara noomi
Diving
Nina Signe Janmyr
Även Emma Gullstrand skulle varit uttagen men står inte med på resultatsajten?
Swimming
DANIELSSON Jacob karl anders
HOLMQUIST Bengt marcus
NILS ALBIN DANIEL Lovgren
TORNQVIST Sven anders samuel
THORMALM Klara lina linnea
Vilket ser ut att vara enda tre grenarna där det är svenskt med. Har inte orkat kolla nordiskt än, tyvärr.
Livestreams finns via EurosportPlayer/Discovery+ men jag vet inte om dom släpper igenom kommentering på allt, för har det varit dåligt med det förr, nån som har konto får gärna säga hur det ligger till.
Det livestreamas även gratis via FisuTV's egna streamtjänst, som jag hade glömt av, ska prova den inatt/imorgon, om det går att casta från Chrome eller app. Har för mig att den var katastrof vid senaste vinter-Universiaden om jag minns rätt. Den led av både frame rate-mismatch och instabila streams.
https://fisu.net/schedule
Anledningen att jag hade glömt av den sajten är att jag streamat alla tävlingar hittills via Olympic Channel i perfekta 1080p25, som dock missar att streama allt, men på pluskontot så går det numera att casta från deras websajt via Chrome, som tyvärr kräver en gratisinloggning. Deras största minus är väl dock att det är begränsat till 25fps, det räcker tyvärr inte för en del sporter, bordtennis, badminton och tennis comes to mind.
https://olympics.com/en/sport-events/
Discovery har även sänt en del linjärt på svenska Eurosport1, imorse sände dom simhopp, kommer mer imorgonbitti med svenskt deltagande, plus att friidrotten börjar imorgon Tisdag vid lunch.
Så här ser min privata tablå ut för kommande två dagarna där det mesta är hämtat från Oympic Channel's tablå, som ofta görö iordning den bara dagen före, och dom missar som sagt sändningar som dom egentligen har rättigheterna till att sända, då deras streams är regionsstyrda för varje land, jag hade på Wushu Kung-Fu'n igår, kommentatorn säger vi är tillbaka om tre timmar, men den sändningen dök ju aldrig upp, och jag hade inte tänkt på FisuTV vid den tidpunkten. Dumma mig, eller dumma kommentatorn kanske, men hur skulle han veta att en del tittare sitter och kollar via en tjänst som inte kommer sända nästa pass.
Tisdag 1 augusti
06:40 Diving | Men's 3m Springboard Semi-finals | World University Games | Chengdu
07:37 Artistic Gymnastics | Men's Team Finals & Individual Qualification Session 1 | World University Games | Chengdu
08:50 Diving | Women's 1m Springboard Finals | World University Games | Chengdu
09:15-10:00 Simhopp | The FISU World University Games ---> Eurosport1
10:00-12:00 Judo | The FISU World University Games ---> Eurosport1
11:35 Athletics | Day 4 Evening Session | World University Games | Chengdu
12:00-15:41 Friidrott | The FISU World University Games ---> Eurosport1
12:07 Artistic Gymnastics | Men's Team Finals & Individual Qualification Session 2 | World University Games | Chengdu
12:25 Swimming | M/W | Semi-Finals/Finals FISUTV
12.55-15.00 Haiti - Danmark, Grupp D | Omgång 3, FIFA Fotbolls-VM ---> TV10
16.55–19.00 Basket. U20 EM, Sverige-Montenegro (d). SVTPlay.
Onsdag 2 augusti
02:30 Mubadala Silicon Valley Classic(500), Tennis / WTA Tour ---> CMore
02:40 Badminton | Mixed Team Semi-finals | World University Games | Chengdu
06:40 Diving | Women's Platform Semi-finals | World University Games | Chengdu
07:37 Artistic Gymnastics | Men's Team Finals & Individual Qualification Session 3 | World University Games | Chengdu
08.00-12.00 Argentina - Sverige, Grupp G | Omgång 3 | Studio, FIFA Fotbolls-VM ---> TV6
08:50 Diving | Men's Springboard Finals | World University Games | Chengdu
09:15-09:56 Simhopp | The FISU World University Games ---> Eurosport1
11:35 Athletics | Day 5 Evening Session | World University Games | Chengdu
12:00-16:00 Friidrott | The FISU World University Games ---> Eurosport1
12:07 Artistic Gymnastics | Men's Team Finals & Individual Qualification Session 4 | World University Games | Chengdu
12:10 Swimming | Day 5 Evening Session | World University Games | Chengdu
16.00–18.30 Orientering, världscupen, sprint. SVT1/Play.
Det får bli en start på det hela så kan kanske någon fylla på med mer tider för kommande dagarna, eller kopiera in tablån från FisuTV, men sändningsstartens tid står inte först så man får markera och flytta där. Jag såg nu även i sista sekund att sändningarna från simningen börjar redan imorgon på FisuTV men att gå igenom efter svenskarna i startlistorna orkade jag inte, man får kolla gren för gren, om någon känner sig manad.
Gud förbjude att någon endaste websajt någon gång skulle skapas med användarens perspektiv i fokus.
Nu ska jag slappna av med om två sista avsnitten utav Unsere Wilde Schweiz på Netflix som utgår ikväll, så vackra naturbilder så man blir tårögd. Gillas inte Schweiz vackra natur rekommenderas även dom utgående dokumentärerna om Tunguska-smällen, 2x Kaukasus, Vargen i Kanada och Gepardmamman.
Schema och resultat hittar man här:
https://results.2021chengdu.com/?lan.../totalschedule
Svenska deltagare:
Athletics
KALLMAN Eric samuel
KARLSSON Gustav tomas
LOSCHNER Sebastian ricard
MAGNUSSON Nils leo
MOISANDER Ivar hakan
WIIK Samuel filip
FORSSELL Sara noomi
Diving
Nina Signe Janmyr
Även Emma Gullstrand skulle varit uttagen men står inte med på resultatsajten?
Swimming
DANIELSSON Jacob karl anders
HOLMQUIST Bengt marcus
NILS ALBIN DANIEL Lovgren
TORNQVIST Sven anders samuel
THORMALM Klara lina linnea
Vilket ser ut att vara enda tre grenarna där det är svenskt med. Har inte orkat kolla nordiskt än, tyvärr.
Livestreams finns via EurosportPlayer/Discovery+ men jag vet inte om dom släpper igenom kommentering på allt, för har det varit dåligt med det förr, nån som har konto får gärna säga hur det ligger till.
Det livestreamas även gratis via FisuTV's egna streamtjänst, som jag hade glömt av, ska prova den inatt/imorgon, om det går att casta från Chrome eller app. Har för mig att den var katastrof vid senaste vinter-Universiaden om jag minns rätt. Den led av både frame rate-mismatch och instabila streams.
https://fisu.net/schedule
Anledningen att jag hade glömt av den sajten är att jag streamat alla tävlingar hittills via Olympic Channel i perfekta 1080p25, som dock missar att streama allt, men på pluskontot så går det numera att casta från deras websajt via Chrome, som tyvärr kräver en gratisinloggning. Deras största minus är väl dock att det är begränsat till 25fps, det räcker tyvärr inte för en del sporter, bordtennis, badminton och tennis comes to mind.
https://olympics.com/en/sport-events/
Discovery har även sänt en del linjärt på svenska Eurosport1, imorse sände dom simhopp, kommer mer imorgonbitti med svenskt deltagande, plus att friidrotten börjar imorgon Tisdag vid lunch.
Så här ser min privata tablå ut för kommande två dagarna där det mesta är hämtat från Oympic Channel's tablå, som ofta görö iordning den bara dagen före, och dom missar som sagt sändningar som dom egentligen har rättigheterna till att sända, då deras streams är regionsstyrda för varje land, jag hade på Wushu Kung-Fu'n igår, kommentatorn säger vi är tillbaka om tre timmar, men den sändningen dök ju aldrig upp, och jag hade inte tänkt på FisuTV vid den tidpunkten. Dumma mig, eller dumma kommentatorn kanske, men hur skulle han veta att en del tittare sitter och kollar via en tjänst som inte kommer sända nästa pass.
Tisdag 1 augusti
06:40 Diving | Men's 3m Springboard Semi-finals | World University Games | Chengdu
07:37 Artistic Gymnastics | Men's Team Finals & Individual Qualification Session 1 | World University Games | Chengdu
08:50 Diving | Women's 1m Springboard Finals | World University Games | Chengdu
09:15-10:00 Simhopp | The FISU World University Games ---> Eurosport1
10:00-12:00 Judo | The FISU World University Games ---> Eurosport1
11:35 Athletics | Day 4 Evening Session | World University Games | Chengdu
12:00-15:41 Friidrott | The FISU World University Games ---> Eurosport1
12:07 Artistic Gymnastics | Men's Team Finals & Individual Qualification Session 2 | World University Games | Chengdu
12:25 Swimming | M/W | Semi-Finals/Finals FISUTV
12.55-15.00 Haiti - Danmark, Grupp D | Omgång 3, FIFA Fotbolls-VM ---> TV10
16.55–19.00 Basket. U20 EM, Sverige-Montenegro (d). SVTPlay.
Onsdag 2 augusti
02:30 Mubadala Silicon Valley Classic(500), Tennis / WTA Tour ---> CMore
02:40 Badminton | Mixed Team Semi-finals | World University Games | Chengdu
06:40 Diving | Women's Platform Semi-finals | World University Games | Chengdu
07:37 Artistic Gymnastics | Men's Team Finals & Individual Qualification Session 3 | World University Games | Chengdu
08.00-12.00 Argentina - Sverige, Grupp G | Omgång 3 | Studio, FIFA Fotbolls-VM ---> TV6
08:50 Diving | Men's Springboard Finals | World University Games | Chengdu
09:15-09:56 Simhopp | The FISU World University Games ---> Eurosport1
11:35 Athletics | Day 5 Evening Session | World University Games | Chengdu
12:00-16:00 Friidrott | The FISU World University Games ---> Eurosport1
12:07 Artistic Gymnastics | Men's Team Finals & Individual Qualification Session 4 | World University Games | Chengdu
12:10 Swimming | Day 5 Evening Session | World University Games | Chengdu
16.00–18.30 Orientering, världscupen, sprint. SVT1/Play.
Det får bli en start på det hela så kan kanske någon fylla på med mer tider för kommande dagarna, eller kopiera in tablån från FisuTV, men sändningsstartens tid står inte först så man får markera och flytta där. Jag såg nu även i sista sekund att sändningarna från simningen börjar redan imorgon på FisuTV men att gå igenom efter svenskarna i startlistorna orkade jag inte, man får kolla gren för gren, om någon känner sig manad.
Gud förbjude att någon endaste websajt någon gång skulle skapas med användarens perspektiv i fokus.
Nu ska jag slappna av med om två sista avsnitten utav Unsere Wilde Schweiz på Netflix som utgår ikväll, så vackra naturbilder så man blir tårögd. Gillas inte Schweiz vackra natur rekommenderas även dom utgående dokumentärerna om Tunguska-smällen, 2x Kaukasus, Vargen i Kanada och Gepardmamman.