Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-28, 19:45
  #301
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Har jag påstått det?

Hur vet då du att det var en dålig barnteaterpjäs?
Citera
2024-04-28, 20:00
  #302
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Hur vet då du att det var en dålig barnteaterpjäs?

Har jag påstått att den var dålig? Syftade på Ronja Rövardotter som neger.
Citera
2024-04-28, 20:11
  #303
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Har jag påstått att den var dålig? Syftade på Ronja Rövardotter som neger.

Men tror du det är regissörens fel att teatern har negrer anställda? Teater är inte filmproduktion regisören får vackert utnyttja den personal som finns tillgänglig. Sedan tror jag inte småbarnen som besöker teatern reagerar alls på att Ronja är neger där hon springer runt och tjuter mellan pappkulisserna. Hade det handlat om en seriös filmproduktion hade valet av neger varit tveksamt, men i detta fall är det tämligen oväsentligt.
Citera
2024-04-28, 20:15
  #304
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Men tror du det är regissörens fel att teatern har negrer anställda? Teater är inte filmproduktion regisören får vackert utnyttja den personal som finns tillgänglig. Sedan tror jag inte småbarnen som besöker teatern reagerar alls på att Ronja är neger där hon springer runt och tjuter mellan pappkulisserna. Hade det handlat om en seriös filmproduktion hade valet av neger varit tveksamt, men i detta fall är det tämligen oväsentligt.

Jaha, ska du tycka vad jag får tycka?
Citera
2024-04-28, 22:19
  #305
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Jaha, ska du tycka vad jag får tycka?

Nädå, du får bannlysa vem du vill av vilka skäl du vill, men jag misstänker starkt att det inte får någon effekt då du knappast utgör målgrupp för en finsk barnteaterregisör.
Citera
2024-04-29, 00:39
  #306
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerBacke
I en ny teateruppsättning på Svenska Teatern så spelas Ronja Rövardotter av skådespelerskan Antonia Atarah.

https://svenskateatern.fi/stronganto...er-mod-strong/

Tankar om detta?

Kommer vi få se Johanna Nordström porträttera Cyndee Peters i en eventuell kommande spelfilm eller Dante Lindhe spela Dr Alban i en musikal?

Ser inte problemet här.
Skulle det vara rasistiskt eller är det något annat i grumligt vatten du fiskar?
Varför skulle en rövare inte kunna vara svart?

Det skulle kännas jättekonstigt om det dök upp en svart Emil eller om Bullerbyn förlades till någon av Kahbuls förorter men de av Astrids karaktärer och miljöer som inte är direkt kopplade till etniska svenskar är det väl inte så noga med hur skådespelarna ser ut.
Citera
2024-04-29, 23:02
  #307
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Tråden handlar om en barnteaterpjäs i Finland. Vill barnen inte se "Ronja" så kör de också "Aja baja, Alfons Åberg". Jag tror inte barnen bryr sig nämnvärt vilken färg Ronja har där hon tjoar runt bland pappkulisserna som ska likna berg.

Nej det är inte så många som verkar bry sig idag, men men, de barnen växer också upp förr eller senare.
Citera
Igår, 20:12
  #308
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerBacke
I en ny teateruppsättning på Svenska Teatern så spelas Ronja Rövardotter av skådespelerskan Antonia Atarah.

https://svenskateatern.fi/stronganto...er-mod-strong/

Tankar om detta?

Kommer vi få se Johanna Nordström porträttera Cyndee Peters i en eventuell kommande spelfilm eller Dante Lindhe spela Dr Alban i en musikal?

Äntligen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback