Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Säger Du det eller är det läkare som slagit fast detta efter otaliga tester både före och efter veganismens inträde?

Jag säger inte emot dig. Tror bara att du själv har svårt att bedöma dina olika värden i kroppen och knoppen. Känsla och vetenskap är två mycket skilda saker.

Har privat läkarmottagning där jag gör noggranna uppföljningar av min kropps funktionalitet årligen. Så du behöver inte oroa dig alls för mig.
Citera
2024-08-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banestyrelsen
Nja, eller jo ett tag, beroende på hur mycket näring du hade upplagrat i kroppen innan du blev vegan, och genetiska faktorer som påverkar hur biotillgängliga näringsämnena i växter är för just dig (visas saknar t ex helt enzymet för omvandling av beta-karoten till vitamin A eller har kraftigt nedsatt funktion).

Men visst, vissa kan stå ut med vegansk kost längre än andra, och med allehanda tillskott och mediciner som kompenserar för den bristfälliga kosten går det till och med att leva upp i hög ålder som vegan liksom på de flesta andra anti-nutrient-rika, sockerbaserade skräpkoster.

Bland det dummaste jag läst. Klart som fan att man kan leva hela livet på vegansk kost, länka källa till ditt påstående tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in