Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-02, 01:51
  #13
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
De kör oftast äldre bilar utan katalysatorer.
Läste om en snubbe i rädda våtmarkerna som tog bilen från Farsta in till Sthlms city och någon form av protest.

han körde en hyfsad ny renault talisman, som väl egentligen är deras toppmodell, suvar borträknade. inte billig, har säkert katalysator. om vi tänker på samma. han blev typ upprörd över frågan till slut
Citera
2023-08-02, 08:31
  #14
Medlem
Pripps3.5s avatar
De lever som vilken Svensson som helst och finansieras av den amerikanska miljardärsklubben Climate Emergency Fund.

"Det handlar om Peter Kallioinen, en bil- och villaägare i Stockholm som miljardärsklubben betalar för att demonstrera mot bilkörning i Sverige".


https://www.friatider.se/demonstrera...-kor-sjalv-bil

Edit: Se även Niklas och verkligheten om klimataktivisterna: https://www.tv4play.se/video/6972a1d...ist-och-ligist
__________________
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-08-02 kl. 08:34.
Citera
2023-08-02, 08:39
  #15
Avstängd
Full-Retards avatar
De lever antagligen som de flesta men intalar sig att de är extra omtänksamna pga sina fina åsikter.
Citera
2023-08-02, 10:21
  #16
Medlem
Ofta överliggare på universitet som aldrig blir klar med sin forskarutbildning i idéhistoria, förutom det så är dom frequent flyer på vuxenpsyk.
Citera
2023-08-02, 10:45
  #17
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
https://sverigesradio.se/avsnitt/kol...-p1-dokumentar




Den här pärlan blir man aldrig trött på. Det är folket bakom tidningen Syre och alternativrörelsen den gången de skulle bilda bostadsrättsförening.

Jag utovar en resa in i underlandet.

De här är de som ska rädda oss från oss själva.

Hahaha, bra formulerat, den ska jag lyssna på. Vet ett flertal perifera bekantas bekanta som bodde/bott där... samtliga äckligt PK och godhetsknarkande.

Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
De lever antagligen som de flesta men intalar sig att de är extra omtänksamna pga sina fina åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Ofta överliggare på universitet som aldrig blir klar med sin forskarutbildning i idéhistoria, förutom det så är dom frequent flyer på vuxenpsyk.

bra beskrivet av er båda!
Citera
2023-08-02, 11:44
  #18
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
ÅV: Vi kan hjälpa miljön skitmycket genom att enkelt återställa våtmarkerna som är superviktiga just i Sverige
Du: NÄ NÄ NÄ DET SKA VI SKITA I TILLS ÖVRIGA VÄRLDEN ÄR UTOPI

Känns det som ett rimligt argument? Hej jag skulle vilja förbättra något aaaappappapp då måste du först vara ett helgon etc.? För mig låter det fyrkantigt och autistiskt. Ingenting i den faktiska världen fungerar så.
Citera
2023-08-02, 12:02
  #19
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis.

Jag tror dom bor i skogen nära stora sjöar och vattendrag.
Dom har själva byggt sin hus - kojor av sten och gammla träd och isolerat dem med torv från en gammal våtmark.
Maten får dom genom fiske och jakt med pilbåge.
Dom odlar själva grönsaker, lite spanmål och lin,
Av linet gör dom själva kläder av. Och hundarna från djuren dom jag gör dom skor av.
El har dom inte och vattnet hämtar dom i sjön.
Maten lagas på lägereld och någon jordhåla till ugn.
Bilar har dom inte, dom går till fots och simmar över sjöarna.
Telefon och datorer har dom inte, dom gör röksingnaler och skriver brev på bark med kol.

Ja, som om det var på stenåldern.

Och dom vill vi andra också skall leva på det viset.
Citera
2023-08-02, 13:06
  #20
Medlem
Anktalares avatar
Jag skänker pengar till organisationen, så lite grann lever de på mig.

Deras fråga är en av de viktigaste för vår biologiska mångfald.
Citera
2023-08-02, 15:19
  #21
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Nån pajas är läkare och liknande.
Citera
2023-08-02, 15:57
  #22
Medlem
Nu är jag ingen miljöaktivist men vad har våra våtmarker å göra med soc-bidrag? Verkar som att vissa grupper har typ ensamrätt på ordet "våtmark" idag. Det är ju bevisligen extremt orimligt att utrota våtmarker som man gjort... Exempelvis har vi på min ort inte kunnat bada på våra vanliga badplatser i sommar p.ga att man byggt bort våtmark i närheten och nu är vattnet för dåligt... Men ni kanske hatar våtmarker och allt som hör till för att miljöaktivister inte gör det? Eller vadå?
Citera
2023-08-02, 15:58
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
ÅV: Vi kan hjälpa miljön skitmycket genom att enkelt återställa våtmarkerna som är superviktiga just i Sverige
Du: NÄ NÄ NÄ DET SKA VI SKITA I TILLS ÖVRIGA VÄRLDEN ÄR UTOPI

Känns det som ett rimligt argument? Hej jag skulle vilja förbättra något aaaappappapp då måste du först vara ett helgon etc.? För mig låter det fyrkantigt och autistiskt. Ingenting i den faktiska världen fungerar så.


Väldigt sant!
Citera
2023-08-02, 18:46
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis.

Jag tror dom bor i skogen nära stora sjöar och vattendrag.
Dom har själva byggt sin hus - kojor av sten och gammla träd och isolerat dem med torv från en gammal våtmark.
Maten får dom genom fiske och jakt med pilbåge.
Dom odlar själva grönsaker, lite spanmål och lin,
Av linet gör dom själva kläder av. Och hundarna från djuren dom jag gör dom skor av.
El har dom inte och vattnet hämtar dom i sjön.
Maten lagas på lägereld och någon jordhåla till ugn.
Bilar har dom inte, dom går till fots och simmar över sjöarna.
Telefon och datorer har dom inte, dom gör röksingnaler och skriver brev på bark med kol.

Ja, som om det var på stenåldern.

Och dom vill vi andra också skall leva på det viset.
Hundarna från djuren? Är du ordblind eller hög på nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in