Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-04, 10:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Svar på JeffDavis absurda påstående att han aldrig försvarar brottslighet från våra "kära blattar och naggers, samt zigenare... Det är brottsligt att befinna sig i ett land, olovligt.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Från Gothia Cups hemsida:

”Gothia Cup är världens största och mest internationella fotbollscup för ungdomar. Varje år deltar runt 1700 lag från 80 nationer och de spelar 4500 matcher på 110 planer”.

Klart det förekommer ett och annat bråk i en turnering med 10.000-tals ungdomar. Larvigt att blåsa upp detta.

Vilka nationaliteter/etniciteter/raser tror du det är som alltid ställer till bråk?

Citat:
Hur kan romska tiggare vara tjocka?
Postat av JeffDavis

Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Funderar jämt på detta. Alla dessa romer som tigger ser ut att vara överviktiga eller till och med fetma. Om de uppenbarligen är fattiga och inte har råd med mat. Hur fan kan de vara tjocka då? Vid extrem kaloriunderskott går man väl ner.

Tiggare som jag har i mitt närområde brukar käka i grupp då och då. Korv, vitt bröd och öl är det vanligt att de konsumerar. Helt klart en diet som leder till fetma om du inte får i dig nåt annat.

I västvärlden har vi i princip ingen svält som du ser i fattiga länder i Afrika. Här är fetma mycket vanligare bland fattiga än bland mer välbärgade. Onyttig mat är billigare än nyttig mat. Så enkelt är det.

Så du umgås med zigenare och ser vad dessa äter? Att de stjäl vet alla som inte har huvudet upp i arslet som du tydligtvis har.

Citat:
Pressträff om nyhet kopplad till anhöriginvandring torsdag (2023-07-13)
Postat av JeffDavis

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
En person som vistas illegalt i landet. Rättsväsendet har sagt sitt. Begreppet invandrare förutsätter att du på något sätt har fått uppehållstillstånd eller är inne i en prövning för detta. Man kan inte vandra in i ett land utan skäl: antingen söker man uppehållstillstånd för asyl, arbete, studier med mera eller så är man turist. Att bara finnas till i ett land utan notering existerar inte.

Vem definierar ordet invandrare på detta sätt? NE? FN? Eller bara du själv?

Jag vill hävda att man är invandrare om man tagit sig in i ett land och ämnar att stanna där oavsett juridisk status. Men detta har blivit lite OT nu.

Här försvarar du illegala invandrare, enkom för att de tagit sig till Sverige och ämnar stanna här, OAVSETT juridisk status - så illegala blattar och naggers är alltså välkomna, enligt dig. Herregud - det är väl inte så konstigt att mången kommer till Sverige pga. att de är brottslingar i sina hemländer... Här har du regeringen.se och deras definition på invandrare. Alla de som inte omfattas torde då vara illegala och då vara brottslinga, som ergo, du försvarar...

Citat:
2.5 Arbetsgruppens slutsatser i delrapporten om invandrarbegreppet
i lagar och förordningar
Arbetsgruppen har i sin delrapport förklarat att begreppen invandrare, nyanlända invandrare och personer med utländsk bakgrund
när de används i författningssammanhang enligt gruppens mening
bör definieras på följande sätt:
Invandrare: Personer som själva faktiskt har invandrat och som
har folkbokförts i Sverige.
Nyanlända invandrare: Personer som själva har invandrat för en
relativt kort tid sedan. Hur länge en person är att betrakta som nyanländ är svårt att fastställa. Ett riktmärke kan dock vara två år.
Personer med utländsk bakgrund: Såväl utrikes födda personer
som själva invandrat som personer födda i Sverige med minst en
utrikes född förälder.
Vid sin översyn av författningar utfärdade av regeringen har
arbetsgruppen funnit att det ofta är oklart vilken kategori av personer som åsyftas. Det har därför varit svårt att avgöra om begreppet används på ett i sig missvisande sätt, dvs. om begreppet är
tänkt att omfatta även andra personer än dem som själva har invandrat. Arbetsgruppen har i stället haft att ta ställning till om begreppet invandrare – mot bakgrund av respektive bestämmelses
syfte – används på ett lämpligt sätt. Vid en sådan prövning har
arbetsgruppen konstaterat att det i flertalet fall finns en rad sammansatta skäl till att åtgärder riktas till ”invandrare”. Eftersom det
avgörande i dessa fall inte är om de personer som åtgärderna riktar
sig till själva har invandrat eller ej har arbetsgruppen inte ansett att
det finns skäl att i författningen fokusera på invandrarskape

https://www.regeringen.se/contentass...ers-verksamhet

Citat:
Pressträff om nyhet kopplad till anhöriginvandring torsdag (2023-07-13)
Postat av JeffDavis

Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Inget hindrar dig från att skänka allt du äger till första bästa somalie klan.
Jag hr aldrig bett om att få ha dem här och det är dags för folk som tex John Ledin som propagerar för invandring samtidigt som han bor i ett slott tillsammans med grevinnan Hamilton att börja offra lite för integrationen precis som vi som aldrig ville ha den får göra varje dag.

Jag la ingen värdering i mitt påstående. Jag konstaterade bara helt krasst att en fungerande integration är till gagn för ALLA vad man än tycker om invandrare.

Vad är en fungerande integration? Om man tar in miljontals invällare, kan man då ens be till gudarna om en god integration? När vi vet och även du vet, att detta inte fungerat så är det, de facto så att du försvarar invandrares/invällares brottslighet - går inte att se det på annat sätt. Dessutom, som jag/regeringen konstaterat i inlägget ovan så är det bara folkbokförda individer som räknas såsom invandrare - resten torde då vara illegala, eller hur? Vad du anser är verkligen sekundärt, i frågan.

Citat:
Raskravaller i Frankrike (juni 2023)
Postat av JeffDavis

Citat:
Ursprungligen postat av aywass
Är du blind? De är negrer och araber. Du skulle inte göra ett skit mer en ett snyft inlägg på sociala medier du lurar ingen med ditt bullshit

Du vet lika lite som jag vilka de som just nu röjer i Frankrike är och vad de har för bagage.

Nejdåsåatt! Inget att se - absolut inte att det var araber och niggers till 99%. Det är det som är problemet med dig och mången andra invällarvurmare - ni kanske inte säger ting rakt ut, men nog faan är det så att ni inte tar avstånd från deras brottslighet? Bara det att du skriver att den du svarar "inte vet vilket bagage" de kaozande svartingarna och blattarna har, säger allt.

Citat:
Raskravaller i Frankrike (juni 2023)
Postat av JeffDavis

Citat:
Ursprungligen postat av aywass
Ingen tycker det. Men du tycker detta är en sund och helt acceptabelt sätt att visa sitt misnöje på? Plundra och förstöra egendom som inte har någon koppling till snuten som sköt den koksade kriminella arab som körde utan körkort i en bil som säkert var stulen dessutom och inte klev ur bilen och tog sitt straff som den man han var?

Det har jag svårt att svara på utan att veta vilka dessa ”plundrare” är. Om min bästa vän eller min son blev mördad av snuten skulle jag förmodligen kunna reagera med både våld och frustration.

Ännu en gång försvarar du våld såsom lösning.

Nu orkar jag inte leta mer - detta räcker, tycker i alla fall jag och då gick jag endast tillbaks till början av Juli. Finns tusentals inlägg jag inte sett eller gått igenom. Dessutom så tangerar du i väldigt många inlägg vad som skulle kunna sägas vara ett godkännande av berättigandet till våld av dessa blattar och niggers. Den som inte tror mig, gå igenom idiotens posthistorik, så får ni se... Rekomenderar särkilt tråden som avser "raskravallerna i Frankrike" och andra. Idioten är en invällarapologet av stora mått och att de har begått brott är inget att oroa sig över, enligt nollan...

Det är lite gulligt att du suttit uppe hela natten med detta och ändå inte lyckats hitta något citat där jag försvarar våldsbrott.

Visst - jag kan ha viss förståelse för användandet av våld tex om man måste försvara sig eller om man blir tillräckligt provocerad men det är ALDRIG legitimt att gå på tredje part och jag tycker självklart det är rätt att dessa våldsutövare blir straffade enligt de lagar vi har.

On topic - skillnaden på oss är att du tycker det är mycket värre när en eritrean slänger sten på snuten i Sverige än om en helvit fotbollssupporter gör det. Jag tycker båda är lika dumma i huvudet.
Citera
2023-08-04, 10:06
Medlem
Nu höjs röster för att festivalen ej bör få tillstånd. Vilket är helt absurt. Då låter man ju våldsverkarna som attackerade festivalen vinna.

Det skulle skapa dålig praxis. ”Hej vänstern, om ni attackerar SD:s torgmöten så kommer deras torgmöten att förbjudas”.

Straffa istället våldsverkarna. Börja med att utvisa Dawit Isaaks familj.
Citera
2023-08-04, 10:11
Medlem
Det går bra nu. Det krigsliknande Järva-upploppet är bara en av hundratals liknande situationer som har uppstått i Sverige de senaste 15 år. Detta är mer än ett upplopp - det är ett litet krig, som utkämpades av människor som importerat konflikter och betraktar Järva som någon sorts improviserad ambassad, ett stycke eritreansk mark. De ser inte Järva som svenskt och de tycker såklart att det är naturligt att utkämpa ett eritreanskt minkikrig i Järva. Flera andra grupper (bla somalier och diverse araber) tycker likadant. De skjuter, eldar, annekterar, sätter upp vägspärrar, dödar varandra hur som helst, utan någon som helst respekt för polisen eller staten. Järva-kaoset ingår i ett mönster. Ett vidrigt mönster.
Citera
2023-08-04, 10:11
Medlem
Nu är det väl ändå dags att ta i med hårdhandskarna. Afrikanskt inbördeskrig på svensk mark. Vad jag förstått är ca 150 personer gripna. Finns bara en åtgärd att vidtaga. Plats på nästa lastfartyg till Eritrea och inreseförbud till Sverige.
Citera
2023-08-04, 10:13
Medlem
Parasit99s avatar
[quote=snooper123|85288049]Det handlar inte om hudfärg ditt jävla mongo.

Det handlar om att de har kommit hit och belastar hela landet och beter sig som idioter. Spelar ingen som helst roll vilken hudfärg de har eller vilket land det kommer ifrån.[/QUOTE
Om du hade förmågan att sätta dig in i ämnet, då skulle du förstå att de eskalerande protesterna är ett tecken på att diktaturen är på väg att falla. Och vet du vad som händer då? Färre flyktingar från Eritrea! Du borde alltså glad över röran på Järvafältet.
Citera
2023-08-04, 10:16
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tycker att det är ganska överdrivet. Visst, de slogs lite grann men det gör även pursvenskar. Kolla bara på fotbollshuliganer som brukar kaosa på restauranger och tunnelbanor.
Citera
2023-08-04, 10:16
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grillgurka
Nu höjs röster för att festivalen ej bör få tillstånd. Vilket är helt absurt. Då låter man ju våldsverkarna som attackerade festivalen vinna.

Det skulle skapa dålig praxis. ”Hej vänstern, om ni attackerar SD:s torgmöten så kommer deras torgmöten att förbjudas”.

Straffa istället våldsverkarna. Börja med att utvisa Dawit Isaaks familj.
Jag tycker själv att Kulturfestivalen™ är osmaklig och ett sätt för Eritreas regim att legitimera sig och verka i diasporan men jag tror inte Regimkritikerna™ vill ersätta den med något som ens liknar demokrati. De vill ha sin klangubbe som boss och så är det bra med det.

Jag är dock för att de ska få protestera men Polisen kanske inte ska ge tillstånd att hålla den inom gångavstånd från Kulturfestivalen™? Ge dem tillstånd att göra det på andra sidan Stockholm och de som ändå kommer att ta sig till festivalen och börja kasta sten och riva stället får de väl plocka in för skadegörelse, olaga intrång, misshandel med mera.
Citera
2023-08-04, 10:17
Medlem
Va de inte nåt tjafs förra året,inte i denna storlek,när några Eritreanska människor firar nåt och massa somalier dyker upp och bråk börjar?
Va detta liknande eller va handlar de om
Citera
Medlem
Parasit99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Självklart får jag i ett sådant läge försöka uppföra mig i det nya landet, enligt de regler som gjort att det landet fungerar, och inte förstöra det landet också med min egen våldsryggsäck. Annars åker jag givetvis ut, eller hur?

Vilket afrikanskt land skulle ta emot oss, och dessutom acceptera om vi tog med våra interna stridigheter dit?
Exakt, jättebra svarat. De borde skriva insändare som mjölkvita svenskar. Aldrig ställa till med trubbel.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Nu är det väl ändå dags att ta i med hårdhandskarna. Afrikanskt inbördeskrig på svensk mark. Vad jag förstått är ca 150 personer gripna. Finns bara en åtgärd att vidtaga. Plats på nästa lastfartyg till Eritrea och inreseförbud till Sverige.

Afrikansk inbördeskrig? Jag skulle gissa på att de flesta är svenska medborgare. Då blir det ett svenskt inbördeskrig!

Har inget som helst med invandring att göra enligt en professor Hinnfors:

https://www.friatider.se/expert-afri...dring-att-gora
Senast redigerad av DeValera 2023-08-04 kl. 10:19.
Citera
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jo, det är festligt när det händer något.

Också från länken i TS.....

Citat:
Oroligheter har utbrutit vid en regimtrogen eritreansk festival på Järvafältet i Stockholm.

Edit. Hoppas bara inte polisen skickar för mycket resurser nu när det är både Pride-vecka och korankris.

Är de Ulf Kristerssons regering de är trogna?
Om inte känns det som de har gått vilse duktigt mycket och förlagt spektaklet många hundratals mil fel.
Citera
2023-08-04, 10:24
Medlem
Parasit99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Svarar igen.
Den gamla stammen tycker som du. De yngre poliserna är hjärntvättade en del av dem.
Det är väl de och alla inkvoterade som blir kvar.

På såna här insatser är det dock de gamla kompetenta som sätts in. De har ju flyttats till Sthlm.
Jag tror de flesta kommer att ompröva sitt yrkesval efter detta.
Lyssna på snuten i det här klippet. Han låter uppjagad, hysterisk och rädd. Om detta är nivån på snutarna, då är det klart att situationen eskalerar. https://youtu.be/zFHHilBhyrk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in