2023-08-04, 20:24
Medlem
NeonCrosss avatar
Denna konditionsmaskin är fantastisk. Bra mot leder och muskler samt en grym kaloriförbrännare!

Kör denna på gymmet alltid som uppvärmning i snabbt tempo i 25 minuter och blir svettig som en gris.

Vad tycker ni om denna maskin?
Citera
2023-08-04, 21:15
Medlem
Entekopps avatar
Helt klart bästa konditionsträningen inomhus, utomhus tycker jag landsvägscykel och längdskidor slår crosstrainern.
Citera
2023-08-04, 23:20
Medlem
Testa för första gången denna veckan faktiskt. Brukar köra roddmaskinen vanligtvis men tog ett leap of faith. 30 min senare var jag inte helt övertygad. Fick inte upp pulsen som på roddmaskinen och inte heller lika trötta muskler som att ro eller löpa. Antagligen körde jag för långsamt och kommer testa igen. Är det något man ska tänka på?
Citera
2023-08-05, 06:25
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavafel
Testa för första gången denna veckan faktiskt. Brukar köra roddmaskinen vanligtvis men tog ett leap of faith. 30 min senare var jag inte helt övertygad. Fick inte upp pulsen som på roddmaskinen och inte heller lika trötta muskler som att ro eller löpa. Antagligen körde jag för långsamt och kommer testa igen. Är det något man ska tänka på?

Då kör du inte tillräckligt snabbt. Kolla efter "strides" och ligg på ett genomsnitt mellan 155-160 så kommer du se att svettet kommer forsa ut.
Citera
2023-08-05, 06:29
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entekopp
Helt klart bästa konditionsträningen inomhus, utomhus tycker jag landsvägscykel och längdskidor slår crosstrainern.

Precis.

Crosstrainer är bra som komplement.
Citera
2023-08-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Då kör du inte tillräckligt snabbt. Kolla efter "strides" och ligg på ett genomsnitt mellan 155-160 så kommer du se att svettet kommer forsa ut.

Ok! Bra tips, ska testa det. Fick bara km/h info sist och låg på 9.5km/h då.
Citera
2024-09-18, 18:58
Medlem
NeonCrosss avatar
Fy fan! Älskar denna maskin! Favorit cardio maskin på gymmet!
Citera
2024-09-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Denna konditionsmaskin är fantastisk. Bra mot leder och muskler samt en grym kaloriförbrännare!

Kör denna på gymmet alltid som uppvärmning i snabbt tempo i 25 minuter och blir svettig som en gris.

Vad tycker ni om denna maskin?

Gillar du crosstrainer så kör på tycker jag.
Den är väl inte så bra för benen då man bara drar benen fram och tillbaka. Om ni har en cykel med spakar på gymmet så är den bättre om man vill bygga upp kroppen. Men skit samma. Kör på! Jag körde crosstrainer förr riktigt hårt och nu kör jag den som rehab. Kul maskin helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in