Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-10, 08:41
  #13
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Lycka till
Tack!
Citera
2023-08-10, 08:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Ja, det är förresten inte helt omöjligt att det kommer just härifrån Ängelholm, då loppisen ofta tar hand om dödsbon. Det ska jag forska lite i! De på loppisen kanske vet vem just den kom ifrån? Känner de på loppisen ganska bra.

Dom har säkert lite känsla för var det kan komma ifrån och defenitivt att det inte har något jätte högt värde.

Hur skulle du gjort själv om du drev en loppis och prismärkte varor? Hade du kollat marknadspriserna något innan eller bara satt på en lapp med 50:-?
Citera
2023-08-10, 08:53
  #15
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Dom har säkert lite känsla för var det kan komma ifrån och defenitivt att det inte har något jätte högt värde.

Hur skulle du gjort själv om du drev en loppis och prismärkte varor? Hade du kollat marknadspriserna något innan eller bara satt på en lapp med 50:-?
Inte den loppisen, de säljer i princip allt för ett par tior. Jag har gjort mycket bra fynd där, t.ex. kostar en GPS ett par tusen ny, jag har hittat åtta GPS:er för mindre än en hundring styck där. Köpte även en fullt fungerande TV igår för 60 kr.

T.o.m. ett kors i rent silver (med en vikt på 26 g) för 40 kr.

Jag tror inte de är så noga med att kolla marknadspriserna, o loppisen drivs av en ideell förening som inte har nått större vinstintresse.

Har gjort massvis med fynd där, se bl.a: https://imgur.com/a/zxUAQoE Endast pelarborrmaskinen gav jag mer än 100 kr för.
Citera
2023-08-10, 09:02
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Inte den loppisen, de säljer i princip allt för ett par tior. Jag har gjort mycket bra fynd där, t.ex. kostar en GPS ett par tusen ny, jag har hittat åtta GPS:er för mindre än en hundring styck där. Köpte även en fullt fungerande TV igår för 60 kr.

T.o.m. ett kors i rent silver (med en vikt på 26 g) för 40 kr.

Jag tror inte de är så noga med att kolla marknadspriserna, o loppisen drivs av en ideell förening som inte har nått större vinstintresse.

Har gjort massvis med fynd där, se bl.a: https://imgur.com/a/zxUAQoE Endast pelarborrmaskinen gav jag mer än 100 kr för.

Roligt att se allt du köpt och kul med en loppis där man inte suger ut absolut max vad som går.
Citera
2023-08-10, 09:20
  #17
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag hittade det här; https://imgur.com/a/BzcWEZL

Ett rävspel i trä, kanske det är handgjort (alltså inte nått massproducerat i.a.f.)? Minst 100 år gammalt. Det är komplett, t.o.m. ett extra "får".

Tycker det ser ut som det står:


Vad tror ni det är värt? Fick det för 50 kr på loppis.
Tyvärr är det nog värt ungefär dom 50 kronorna du betalade.
Det var ett mycket vanligt träslöjdsarbete förr i tiden.
Notabelt är att alla spelpjäser fortfarande finns kvar, det är lite kul.
(Det är två rävar, finns även en sådan variant)

Själv har jag två gamla rävspel tillverkade av avlidna släktingar, utan pjäser dock.
Dom är inte daterade, men bör vara samtida.

Kanske var det en julklapp från en omtänksam storebror.
Citera
2023-08-10, 10:55
  #18
Medlem
Jordgubbes avatar
Skulle du kunna få några kronor mer på en flea market i USA, för dem är väl allt äldre än några decennier mindboggling. I bifogad länk nämns att gamla spel kan vara lite snyggt som inredningsdetalj.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback