Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Det mest bisarra var väl att höra Lukas bristande flexibilitet vad gäller Sara Andersson med enorm utveckling just nu. Istället för att maximera hennes utveckling säger han att han ska "skydda" henne från visst tävlande. Jag menar, det har nyligen varit en pandemi där folk blivit isolerad, extrema förhöjda levnadskostnader, mängder med krig i världen, våldtäkter och dödsskjutningar överallt, och mitt i allt detta vill fåntratten skydda henne från att tävla i skidskytte som hom hon vore 12 år.
Bägge skyttetränarna och Lukas har gjort sitt, in med Pichler igen eller nytt fräscht folk.
Sara sa i senaste intervjun att hon tar det easy med hur talangfull hon är och hon är med för att se och lära denna säsong. Nästa säsong, dock, blir det nästa steget i karriären.
Jag tycker också det skulle vara spännande om hon gled vidare på vågen redan nu men som coach, så skulle jag matcha henne som hon själv tyckt.
Vet ej om det ger en sanningens bild av de här "bakom kulisserna"-dokumentärerna som gjorts kringbåda trupperna. Ända sen man bytte från Pichler o hans team till nuvarande, så har det varit nåt slags hyschpysch varför o hur.
Nåt med att H.Ö. inte köpte WP:s hårdträning o krav, m.m.
Sen specifikt så tränade ju WP "träff mitt i" med skyttet medans nuvarande har liksom mjuknat kravet till "träffa svarta pricken". Analyserna under damlsprinten var ju att även om träffbilden var spridd, så var det ju träff och det är inga stilpoäng i träffbilden, utan är det träff så är det träff.
Själv har jag utbildat i skytte under många år och det finns inte på kartan att använda det senare som krav. Träff mitt i är det man tränar på både ligg som stå. Punkt.