2023-08-16, 11:32
Medlem
Mohaves avatar
Trivago kör hårt med en TV-reklam som går ut på att man kan få ett bättre pris på Hotel Inkuni om man använder deras tjänst. Finns detta hotell på riktigt? När jag googlar hittar jag en lodge på en resort i Sydafrika.
Citera
2023-08-16, 17:27
Medlem
Jag körde en google translate på det (med auto identifiering) och Inkuni betyder "trä" på Zulu, så nu vet jag det

Den där reklamen för olika hotelljämförelsesajter är bara fånig, de ska såklart ha betalt för sitt jobb också. Hotellen betalar antagligen en hyfsad summa per år för att vara sökbara hos deras tjänster.

Det där är egentligen ingen reklam för hotellbesökarna, det är reklam riktat till hotellägarna att de måste vara med om
de ska ha någon chans i vimlet. Bästa priset får man nog om man ringer hotellet direkt (eller på deras hemsida) utan mellanhänder.
Citera
2024-07-31, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Trivago kör hårt med en TV-reklam som går ut på att man kan få ett bättre pris på Hotel Inkuni om man använder deras tjänst. Finns detta hotell på riktigt? När jag googlar hittar jag en lodge på en resort i Sydafrika.
Jag har undrat samma sak och sökt men hittar inget som stämmer med Trivago-reklamen, så det verkar vara påhittat.
Citera
2024-07-31, 15:22
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Jag har undrat samma sak och sökt men hittar inget som stämmer med Trivago-reklamen, så det verkar vara påhittat.
Är det kanske detta ställe?

https://kaya-inkuni-game-lodge-moedwil.booked.net/

Lustigt nog verkar det inte funka att boka via just Trivago, men finns på en del andra hotellboningssajter.
Citera
2024-07-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Är det kanske detta ställe?

https://kaya-inkuni-game-lodge-moedwil.booked.net/

Lustigt nog verkar det inte funka att boka via just Trivago, men finns på en del andra hotellboningssajter.
Det verkar inte vara det hotellet. Jag tänker på hur det ser ut i tv-reklamen och där syns en reception och en bild som visar ett rum. Stilen på hotellet i din länk liknar inte alls det i tv-reklamen. Däremot får hotellet i din länk gratisreklam i och med Trivago-reklamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in