Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-08-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow
– Vi gick därifrån och då kom jag på att jag hade glömt min påse med jobbkläder utanför Burger King, så jag gick tillbaka för att hämta påsen. Det var då de tog fast mig.

Det här förstår jag inte riktigt. Är det inte ganska ovanligt att man jobbar och har arbetskläder när man är 14 år?
Jag skulle säga att det är extremt ovanligt att ha utländskt och ha fått ett arbete vid 14 års ålder. Det händer enbart om du är en halvkriminell som socialen vill ha sysselsatt med något kommunalt ungdomsarbete under sommaren för att undvika att du hamnar i bråk. Det misslyckades den här sommaren..
Citera
2023-08-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Horsverige i ett nötskal. Respektera staten tjuvens hantlangare? Aldrig!
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Snacka för dig själv, svensk polis kan köra upp batongen i arslet
Allahu akhbar!! Äckel!
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Uppenbart har polisen gjort fel; de borde knackat honom i skallen med batongen istället. Upprepade gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jo, polisen verkar ha väldigt svårt för att hitta en förtroendegivande mellanväg mellan brutalitet och dialog. Det blir oftast antingen eller. Jävla översittare och posörer. Tacka vet jag äldre snutar som betedde sig som riktiga poliser. Men och andra sidan så slapp de kaxiga kaosblattar.
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Hade Amir uppträtt på samma sätt i Saudiarabien så hade han nu varit död och begraven.
Varför är svenska polisen så förbannat veka?
Precis så här är det. Hade polisen gjort sig av med knäböjande BLM-freaks och startat nya baseball-ligor, så hade ohyran snart utrotats. 14-åringen skulle aldrig ens våga uppträda som en terrorist, eftersom han hade känt till konsekvenserna.
Citera
2023-08-17, 23:00
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Jag skulle säga att det är extremt ovanligt att ha utländskt och ha fått ett arbete vid 14 års ålder. Det händer enbart om du är en halvkriminell som socialen vill ha sysselsatt med något kommunalt ungdomsarbete under sommaren för att undvika att du hamnar i bråk. Det misslyckades den här sommaren..

Inte särskilt troligt då Burgerking har ett ålderskrav på minst 16 år.
Citera
2023-08-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Inte särskilt troligt då Burgerking har ett ålderskrav på minst 16 år.

Står ju iof inte att han jobbar på Burger King, bara att hans påse med kläder låg utanför
Citera
2023-08-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow
– Vi gick därifrån och då kom jag på att jag hade glömt min påse med jobbkläder utanför Burger King, så jag gick tillbaka för att hämta påsen. Det var då de tog fast mig.

Det här förstår jag inte riktigt. Är det inte ganska ovanligt att man jobbar och har arbetskläder när man är 14 år?

Jag vet inte om becknarväska räknas som arbetskläder eller arbetsutrustning. Det kan också vara så att han är "14" år, dvs 27 år.
Citera
2023-08-18, 19:15
Medlem
Fan, bängen gör något bra för en gångs skull.

Mer sånt och dom kanske hoppar upp ett steg från sin bottenplacering i min värld.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in