Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-08-17, 17:25
  #25
Medlem
Vakna upp i verkligheten för fan.

DE vill inte ha integration. Prata med några i verkligheten så ska du se.

Vad VI önskar, skiter de fullständigt i.

Du har inte fattat att det är haram att umgås med en icke muslim, ännu alltså? Hur många decennier ska det ta innan du greppar verkligheten?

Sedan ska de TA ÖVER, inte delta i samhället eller bidra till det.

Att det inte kommer finnas pengar vare sig till bidrag eller annat när de väl tagit över, fattar dem inte, de fattar inte att under 50% av befolkningen försörjer resterande, varav de flesta är svenska vita kuvade män som går till jobbet var dag för att supporta systemet. De eller vi har ingen plan för när de tagit över men våra pensioner kan man nog se sig om efter på månen.
Citera
2023-08-17, 17:30
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Vakna upp i verkligheten för fan.

DE vill inte ha integration. Prata med några i verkligheten så ska du se.

Vad VI önskar, skiter de fullständigt i.

Du har inte fattat att det är haram att umgås med en icke muslim, ännu alltså? Hur många decennier ska det ta innan du greppar verkligheten?

Sedan ska de TA ÖVER, inte delta i samhället eller bidra till det.

Att det inte kommer finnas pengar vare sig till bidrag eller annat när de väl tagit över, fattar dem inte, de fattar inte att under 50% av befolkningen försörjer resterande, varav de flesta är svenska vita kuvade män som går till jobbet var dag för att supporta systemet. De eller vi har ingen plan för när de tagit över men våra pensioner kan man nog se sig om efter på månen.

Att dom inte vill ha integration är bra. Då är det lättare för dom att åka hem frivilligt så att vi slipper kasta ut färre. Denna tråd handlar om frågan om svenskar vill integrera invandrare. Och svaret är ett rungande NEJ.

Segregation tillsvidare så att man vet var man har dom, så att vi kasta ut dom lätt. Segregation och utkastning. Mykki bra brossan.
Citera
2023-08-17, 17:40
  #27
Medlem
Blot-Svens avatar
Nej, jag vill ha motsatsen, d.v.s. segregering. Total segregering, typ apartheid, är naturligtvis en utopi i ett land som Sverige med en stor urbefolkning som fortfarande har makten i de flesta instanser, trots betydande invandring. Länder som USA, Sydafrika och tidigare Rhodesia har en helt annan kulturell historia — i USA är det till och med "naturligt" med kvarlevande spänningar mellan slavättlingar och vita immigranter. De har skapat motsättningarna själva. Det är amerikansk kultur. En blandkultur.

Helst ser jag att majoriteten av icke-svenskarna skickas hem, eller om det går att få dem att lämna vårt land frivilligt. Jag hatar dem inte, jag ser inte ned på enskilda individer, men de har heller ingenting här att göra. Det är inte svenska folket som kokat ihop en amerikansk häxbrygd under seklernas lopp, om vi säger så.

Det är bättre om människor från utlandet bosätter sig här i blygsam utsträckning, utan att ta tjocka släkten med sig, för att de har pengar, jobb och sina särskilda skäl att söka sig till Sverige — och då syftar jag inte på våra skattepengar. Ett litet fåtal kunde utgöra ett exotiskt inslag.
Citera
2023-08-17, 18:17
  #28
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag har alltid varit för assimilation. De som kommer hit och stannar skall bli svenskar. Men då kan man inte släppa in för många åt gången. Som det är nu är det helt omöjligt. Enda chansen är helt stopp på invandring och sen arbeta hårt på assimilation i 50 år.
Citera
2023-08-17, 21:35
  #29
Medlem
Det är svensk kultur att ljuga och sen hitta på bortförklaringar för allting. Det är helt sjukt egentligen. Om medelklass svenskar bara sagt från början att de inte tycker om vissa grupper av folk hade de sparat så mycket pengar och lidande. I andra kulturer är det helt normalt. Mycket märkligt med tanke på hur giriga och känslokalla svenskar är i regel. Det finns mycket annat som svenskar ljuger om och sen får lida för.

Jag tror inte någon invandrare köper svenskens charader så allt detta skådespel är bara medelklass svenskar som bryr sig om.
__________________
Senast redigerad av Nyepost 2023-08-17 kl. 21:44.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in