Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Personligen tycker jag att man antingen skulle haft kvar tråden i det vetenskapliga forumet med ett kort och koncist krav på att diskussionen skulle vara vetenskapligt förankrad eller förpassa den till ett för saken avsett forum. Det hade dessutom varit en smal sak för en normalbegåvad individ att resolut kasta ut användare vars uppenbara avsikt är att desinformera utan att bidra vetenskapligt.

Att som TS ideligen spraya tråden med det ena tramsiga och rentav lögnaktiga påståendet efter det andra - utan någon som helst vetenskaplig referens och under förevändningen att någon annan är upphovsman till skiten - är inget annat än destruktivt med avsikt på den saklig diskursen samt bidrar till att fokus flyttas från den egentliga sakfrågan.

I de här fallen önskar man att någon kunde kliva in och resolut hänvisa tramset till konspirationsforumet - det är nämligen uppenbart även för den minst begåvade att majoriteten av "inlägg" från dessa desinformatörer har noll vetenskaplig relevans, och då borde man kunna stoppa delinkventerna från fortsatt medverkan och låta dem som vill diskutera på vetenskaplig grund fortsätta.

Kul att se att moderatorn för en gångs skull fattade ett beslut baserat på regler snarare än känslor.

"Användare vars uppenbara avsikt är att dessinformera"? Detta från fb:s mest uppenbart betala troll. Att du inte är bannad är i sig ett bevis på att fb är infiltrerat.
Citera
2023-12-03, 17:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
"Användare vars uppenbara avsikt är att dessinformera"? Detta från fb:s mest uppenbart betala troll. Att du inte är bannad är i sig ett bevis på att fb är infiltrerat.
Trist att du inte uppskattar "bidra med expertis, erfarenhet och därtill utbilda och informera". Hur intellektuellt svagbegåvade som du tänker är för mig en gåta.

För att återgå till TS ursprungliga inlägg - NEJ, det finns ingen "lista om +1000 teoretiska biverkningar".

Det här ju själva problemet; antivaxxar-patrask kommer med felaktiga, horribla och rent lögnaktiga påståenden som jag konsekvent adresserar med ackuratess, vetenskapliga argument och empiri. Jag förstår att det retar gallfeber på er antivaxxar-patraskare när jag länkar till vetenskap som raserar erat skitprat och era lögner.

Citat:
Hej igen.
Men det du påstår är väl ändå inte korrekt, tråden du stängde är fylld av just exempel på andra biverkningar som förövrigt ingår i Pfizer's egen släppta lista om +1000 teoretiska biverkningar.

Nej, det finns som sagt ingen "lista om +1000 teoretiska biverkningar". Jag behandlade ämnet för drygt 18 månader sedan, men dumskallarna bland antivaxxar-patrasket håller FORTFARANDE på att tramsa om skiten. Helt otroligt. Men tack för att du exemplifierar varför tråden stängdes - antivaxxar-patrask som inte klarar av att diskutera på vetenskaplig grund och istället beter sig som ointelligenta fåntrattar.

(FB) Pfizerdokument med listande biverkningar nu offentligt efter domstolsorder.

Jag vidhåller att moderatorn gjorde helt rätt; det andra alternativet hade varit att flytta tråden till "Ointelligenta och upplurade pajaser hittar på och desinformerar"-tråden.
Citera
2024-05-15, 12:53
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Trist att du inte uppskattar "bidra med expertis, erfarenhet och därtill utbilda och informera". Hur intellektuellt svagbegåvade som du tänker är för mig en gåta.

För att återgå till TS ursprungliga inlägg - NEJ, det finns ingen "lista om +1000 teoretiska biverkningar".

Det här ju själva problemet; antivaxxar-patrask kommer med felaktiga, horribla och rent lögnaktiga påståenden som jag konsekvent adresserar med ackuratess, vetenskapliga argument och empiri. Jag förstår att det retar gallfeber på er antivaxxar-patraskare när jag länkar till vetenskap som raserar erat skitprat och era lögner.

Nej, det finns som sagt ingen "lista om +1000 teoretiska biverkningar". Jag behandlade ämnet för drygt 18 månader sedan, men dumskallarna bland antivaxxar-patrasket håller FORTFARANDE på att tramsa om skiten. Helt otroligt. Men tack för att du exemplifierar varför tråden stängdes - antivaxxar-patrask som inte klarar av att diskutera på vetenskaplig grund och istället beter sig som ointelligenta fåntrattar.

(FB) Pfizerdokument med listande biverkningar nu offentligt efter domstolsorder.

Jag vidhåller att moderatorn gjorde helt rätt; det andra alternativet hade varit att flytta tråden till "Ointelligenta och upplurade pajaser hittar på och desinformerar"-tråden.
Då kan du lika gärna radera hela flashback som hemsida om man inte kan tillåta folk att skriva vad man vill på ett... forum... Ingen kommer till flashback för vetenskapliga teorier just på grund utav att det finns ingen standard på inläggen. Man kan inte kritisera någon för att vara ovetenskaplig när det är dess naturliga tillstånd. Varför ska man straffa människor för deras naturliga tillstånd samtidigt som, man straffar inte apor i zoo för dom kastar runt avföring, men istället ska man straffa människor för uttryck

Det enda funktionella syfte med flashback är att det är ett forum... radera trådar tar bort det syftet fortfarande. Det skulle vara en annan femma om man applicera denna sorts standard på alla forum delar men man kan gå på valfri "vetenskaplig" ämne och inse det är inte fallet... pga det är ett forum

Då kan man börja med att radera 80-90% av inläggen i ai forumsdelen också, biologi för att nämna två exempel. För trådarna inom dessa forumsdelar håller EXTREM låg nivå och är rent ovetenskapligt betingade och sprider MYCKET missinformation

Men militanta fascister hatar självklart mänskligt uttryck, jag är inte förvånad att man tog det beslutet. Vilket är på grund utav yttre faktorer som flashback inte kan rå för självklart. Detta är bara början
Senast redigerad av bergsdal 2024-05-15 kl. 13:01.
Citera
2024-11-19, 21:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Då kan du lika gärna radera hela flashback som hemsida om man inte kan tillåta folk att skriva vad man vill på ett... forum... Ingen kommer till flashback för vetenskapliga teorier just på grund utav att det finns ingen standard på inläggen. Man kan inte kritisera någon för att vara ovetenskaplig när det är dess naturliga tillstånd. Varför ska man straffa människor för deras naturliga tillstånd samtidigt som, man straffar inte apor i zoo för dom kastar runt avföring, men istället ska man straffa människor för uttryck

Det enda funktionella syfte med flashback är att det är ett forum... radera trådar tar bort det syftet fortfarande. Det skulle vara en annan femma om man applicera denna sorts standard på alla forum delar men man kan gå på valfri "vetenskaplig" ämne och inse det är inte fallet... pga det är ett forum

Då kan man börja med att radera 80-90% av inläggen i ai forumsdelen också, biologi för att nämna två exempel. För trådarna inom dessa forumsdelar håller EXTREM låg nivå och är rent ovetenskapligt betingade och sprider MYCKET missinformation

Men militanta fascister hatar självklart mänskligt uttryck, jag är inte förvånad att man tog det beslutet. Vilket är på grund utav yttre faktorer som flashback inte kan rå för självklart. Detta är bara början
Sorry att det tagit ett tag att svara, men jag har inte haft tid att bry mig om vad som sker på FB på ett tag av arbetsskäl. Det tar tid att validera filtreringsanläggningar i Kina.

Biverkningstråden var - vad jag förstår - avsedd att vara en plats där forumets medlemmar raporterar och diskuterar EGNA biverkningar och upplevelser, inte biverkningar som rapporteras av andra och i synnerhet inte biverkningar som andra PÅSTÅR är kopplade till vaccinet.

Vill man diskutera vaccin ur ett vetenskapligt perspektiv finns det trådar kvar för det och vill man diskutera ur ett lite bredare och luddigare perspektiv kan man med fördel hålla till i Konspirationsforumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in