Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-08-18, 22:11
  #37
Medlem
Ilimitados avatar
Många hundar äter sin egen skit. Och inte bara sin egen skit heller. Sedan vill hundägaren ha en blöt puss i ansiktet. Say no more.
Citera
2023-08-19, 08:52
  #38
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Många hundar äter sin egen skit. Och inte bara sin egen skit heller. Sedan vill hundägaren ha en blöt puss i ansiktet. Say no more.
Gör de verkligen det? Finns kanske en anledning i så fall.
Citera
2023-08-19, 11:16
  #39
Medlem
RiverStyxs avatar
Hundar är klokare men katter är slugare.
Citera
2023-09-15, 14:11
  #40
Medlem
Storfetdases avatar
Hur är det här ens en frågeställning? Hur kan man tycka att hundar är bättre än katter på någonting? Katter är vackrare, smartare, eleganta, rena och självständiga, hundar är inget av det. Hundar har blivit inavlade i flera tusen år av människan för att skapa en så dum varelse så att om människan hade försvunnit så hade hunden varit det första djuret som blev utrotat. Jävla skämt till djur.
Citera
2024-04-06, 22:15
  #41
Medlem
Katt, så är det bara. Haft både hund och katt i stort sett hela livet och tycker katten alltid var mest klok och smart. Skiljer nog mellan olika hundraser om hur smart hunden är.
Citera
2024-04-22, 22:03
  #42
Medlem
Tror katter är smartare, men de väljer att inte alltid visa det.
Citera
2024-04-23, 03:17
  #43
Medlem
Några i tråden som kan berätta vad de lyckats lära sina katter förutom att gå på låda?
Citera
2024-04-23, 03:34
  #44
Medlem
zombie-nations avatar
Beror på vad de ska lista ut. En katt är bättre på att klara sig om den kommer bort, en hund har svårt att klara sig själv. Sedan har jag känt både hundar och katter som haft väldigt olika IQ. Har känt en smart hund och tre smarta katter. Dessa slår alla andra jag känt. Men katter måste vara sociala för att man ska kunna avgöra det. De smarta djuren har jag nästan trott ska börja prata.

Min nuvarande katt verkar väldigt smart men det är för tidigt att avgöra. Hunden är extremt streetsmart men skulle aldrig funka på lydnadsträning.

Skulle också vilja säga att det inte alltid är bra att ha ett smart djur. De behöver mer stimulans, de kan ifrågasätta inlärning och de kan ställa till det. Normalintelligenta accepterar mer situationen och är OK med kel, godis och mat.
Citera
2024-04-23, 03:44
  #45
Medlem
Pillar43s avatar
En katt skulle aldrig jobba för polisen.
Citera
2024-04-23, 21:05
  #46
Medlem
Dogs, it turns out, have about twice the number of neurons in their cerebral cortexes than what cats have, which suggests they could be about twice as intelligent. This finding was provisionally accepted for publication and will soon publish in the journal Frontiers in Neuroanatomy
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback